HALLMARK

Consument kiest serieuzere vaderdagkaart na 11 september

Amerika kiest voor meer serieuze vaderdagkaart na 11 september

Hallmark in de Verenigde Staten verwacht dat dit jaar meer gekozen wordt voor een serieuzere vaderdagkaart waarmee eerder een traan dan een lach op vaders gezicht zal verschijnen. Hallmark verklaart dit door de toenemende behoefte om veel directer en persoonlijker te laten blijken hoezeer mensen hun vader waarderen. Een behoefte die na 11 september extra sterk leeft.
Bas Huurman, directeur Hallmark Europa: 'Hallmark doet veel consumentenonderzoek. Daaruit blijkt dat door de tijd heen humor een veel gekozen emotie is die wordt gedeeld op vaderdag. Men ervaart dat als 'veilige emotie'. Dat zien wij ook aan het soort kaarten dat we het meeste verkopen voor vaderdag. Humor speelt daarin vaak een rol. Zelf ben ik benieuwd of we in Nederland ook meer serieuze vaderdagkaarten zullen verkopen. De komende weken gaan we dat verder onderzoeken. In algemene zin is het wel zo dat veranderende houdingen in de samenleving invloed hebben op de stijl van onze kaarten. Want feitelijk helpen we mensen met elkaar te communiceren.'

Over Hallmark
Hallmark is de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden tientallen miljoenen wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Met een assortiment van meer dan 5000 verschillende producten onderscheidt Hallmark zich van de overige aanbieders op deze markt. Door middel van wenskaarten - al dan niet Digitaal - wil Hallmark een bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van gevoelens zoals liefde en vriendschap. Hallmark Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark-concern. ///
Voor meer informatie,