HALLMARK
Consument kiest serieuzere vaderdagkaart na 11 september
Amerika kiest voor meer serieuze vaderdagkaart na 11 september
Hallmark in de Verenigde Staten verwacht dat dit jaar meer gekozen
wordt voor een serieuzere vaderdagkaart waarmee eerder een traan dan
een lach op vaders gezicht zal verschijnen. Hallmark verklaart dit
door de toenemende behoefte om veel directer en persoonlijker te laten
blijken hoezeer mensen hun vader waarderen. Een behoefte die na 11
september extra sterk leeft.
Bas Huurman, directeur Hallmark Europa: 'Hallmark doet veel
consumentenonderzoek. Daaruit blijkt dat door de tijd heen humor een
veel gekozen emotie is die wordt gedeeld op vaderdag. Men ervaart dat
als 'veilige emotie'. Dat zien wij ook aan het soort kaarten dat we
het meeste verkopen voor vaderdag. Humor speelt daarin vaak een rol.
Zelf ben ik benieuwd of we in Nederland ook meer serieuze
vaderdagkaarten zullen verkopen. De komende weken gaan we dat verder
onderzoeken. In algemene zin is het wel zo dat veranderende houdingen
in de samenleving invloed hebben op de stijl van onze kaarten. Want
feitelijk helpen we mensen met elkaar te communiceren.'
Over Hallmark
Hallmark is de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en
marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden tientallen miljoenen
wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Met een
assortiment van meer dan 5000 verschillende producten onderscheidt
Hallmark zich van de overige aanbieders op deze markt.
Door middel van wenskaarten - al dan niet Digitaal - wil Hallmark een
bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen,
en het tonen van gevoelens zoals liefde en vriendschap. Hallmark
Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark-concern.
///
Voor meer informatie,