HOGESCHOOL VAN AMSTERDAM

AMFI feestelijk gelanceerd

AMFI feestelijk gelanceerd
Instituut Fashion, Management en Design omgedoopt

Amsterdam, 14 juni 2002. Het Instituut Fashion, Management en Design van de Hogeschool van Amsterdam zal vanaf vandaag verder gaan onder de naam AMFI (Amsterdam Fashion Institute). Tijdens een feestelijke middag zal het nieuwe logo van AMFI om 19:00 uur door Mathilde Santing worden onthuld.

De middag zal worden gestart met een exclusief symposium Floating Brands met als thema de verankering van merken in een veranderende maatschappij. Keynote speaker is hierbij de heer Rolf Jensen, Chief Imagination Officer van de Dream Company en auteur van het boek Dream Society. Daarnaast zal spreken mevrouw Shari Swan van MEXX International, de heer Richard Koolvink, strategie consultant bij Boer & Croon en mevrouw Pauline Terreehorst, de nieuwe directeur van AMFI. Tijdens de aansluitende receptie voert kunstenares en oud-studente Danielle Kwaaitaal een video performance uit.

Als ondersteuning van de nieuwe naam is een begin gemaakt met de verbouwing van het pand van AMFI door architectenbureau Concrete. De nieuwe huisstijl is ontworpen door studio Thonik.

Sinds enige jaren stelt de Hogeschool van Amsterdam de student centraal in haar beleid en de organisatie onderscheidt zich door de manier waarop studenten zich na hun afstuderen manifesteren. Afgestudeerden van de hogeschool moeten dankzij de opleiding in staat zijn in hun werkomgeving gezag te verwerven. Zij moeten leiderschap kunnen tonen in kritische situaties en bewust kunnen omgaan met normen en waarden. Het is daarom voor de hogeschool van essentieel belang dat de student zelfstandig leert leren zodat de studenten de concepten begrijpen die aan de beroepspraktijk ten grondslag liggen.

Noot aan de redactie (