HOGESCHOOL VAN AMSTERDAM
AMFI feestelijk gelanceerd
AMFI feestelijk gelanceerd
Instituut Fashion, Management en Design omgedoopt
Amsterdam, 14 juni 2002. Het Instituut Fashion, Management en Design
van de Hogeschool van Amsterdam zal vanaf vandaag verder gaan onder de
naam AMFI (Amsterdam Fashion Institute). Tijdens een feestelijke
middag zal het nieuwe logo van AMFI om 19:00 uur door Mathilde Santing
worden onthuld.
De middag zal worden gestart met een exclusief symposium Floating
Brands met als thema de verankering van merken in een veranderende
maatschappij. Keynote speaker is hierbij de heer Rolf Jensen, Chief
Imagination Officer van de Dream Company en auteur van het boek Dream
Society. Daarnaast zal spreken mevrouw Shari Swan van MEXX
International, de heer Richard Koolvink, strategie consultant bij Boer
& Croon en mevrouw Pauline Terreehorst, de nieuwe directeur van AMFI.
Tijdens de aansluitende receptie voert kunstenares en oud-studente
Danielle Kwaaitaal een video performance uit.
Als ondersteuning van de nieuwe naam is een begin gemaakt met de
verbouwing van het pand van AMFI door architectenbureau Concrete. De
nieuwe huisstijl is ontworpen door studio Thonik.
Sinds enige jaren stelt de Hogeschool van Amsterdam de student centraal in haar beleid en de organisatie onderscheidt zich door de manier waarop studenten zich na hun afstuderen manifesteren. Afgestudeerden van de hogeschool moeten dankzij de opleiding in staat zijn in hun werkomgeving gezag te verwerven. Zij moeten leiderschap kunnen tonen in kritische situaties en bewust kunnen omgaan met normen en waarden. Het is daarom voor de hogeschool van essentieel belang dat de student zelfstandig leert leren zodat de studenten de concepten begrijpen die aan de beroepspraktijk ten grondslag liggen.
Noot aan de redactie (