Gemeente Zwijndrecht

Vrijstellingsprocedure ex artikel 19, lid 2 WRO

Burgemeesters en wethouders van de gemeenten Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht maken bekend dat het Waterschap IJsselmonde bij beide gemeenten een aanvraag heeft ingediend voor het aanleggen van een turborotonde inclusief aansluitende infrastructuur en bijbehorende werken in de Langeweg ter hoogte van de ontsluiting van sportpark Bakestein. Aangezien de grens tussen de gemeenten Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht ter plaatse midden over de Langeweg loopt, heeft deze aanvraag zowel betrekking op het grondgebied van Hendrik-Ido-Ambacht als op dat van Zwijndrecht.

De realisering van de rotonde en bijbehorende werken is in strijd met de vigerende bestemmingsplannen van beide gemeenten omdat deze deels buiten de huidige verkeersbestemming wordt gerealiseerd. Omdat het plan wel past in de toekomstige bestemmingsplannen die thans binnen beide gemeenten worden voorbereid (bestemmingsplannen "Bedrijvenpark Langeweg e.o." en "Bakestein" zijn beide college's voornemens om aan het verzoek medewerking te verlenen met toepassing van de vrijstellingsprocedure als genoemd in artikel 19, tweede lid, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.

In verband hiermee ligt de aanvraag met bijbehorende stukken alsmede een ontwerpbesluit met ingang van 14 juni 2002 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in:


*

de informatieruimte van het gemeentehuis van Hendrik-Ido-Ambacht, Weteringsingel 1 te Hendrik-Ido-Ambacht (kantooruren van 08.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.00 uur;

*

de openbare bibliotheek, Hoge Kade 52 te Hendrik-Ido-Ambacht (openingstijden maandag en donderdag van 14.00 tot 17.30 uur, dinsdag en vrijdag van 14.00 - 20.30 uur, woensdag van 10.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur);

*

het informatiecentrum van het gemeentehuis van Zwijndrecht, Burgemeester de

*

Bruïnelaan 45, 3331 AC te Zwijndrecht (kantooruren van 08.00 uur tot 17.00 uur);

*

bij de sector Wonen en Bouwen van de gemeente Zwijndrecht, Stationsweg 42 te Zwijndrecht (kantooruren van 08.00 uur tot 17.00 uur).

Gedurende deze termijn van vier weken kan een ieder zijn zienswijze ten aanzien van de aanvraag en de bijbehorende stukken schriftelijk kenbaar maken. Deze zienswijze dient te worden gericht tot het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht, maar ingediende zienswijzen zullen tevens worden doorgezonden naar het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zwijndrecht.

Hendrik-Ido-Ambacht/Zwijndrecht, 13 juni 2002