Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Assurances Banque Populaire kiest DataDistilleries voor de verbetering van marketingcampagnes

Voorspellende analytische software ondersteunt Franse bankverzekeraar bij de ontwikkeling van een meer gepersonaliseerde klantenbenadering

Amsterdam, 25 juni 2002 DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende real-time analytische oplossingen en NextApplication, distributeur van DataDistilleries in Frankrijk, hebben vandaag bekend gemaakt dat zij een overeenkomst hebben getekend met Assurances Banque Populaire, dochtermaatschappij van Natexis Banques Populaires. De overeenkomst omvat de aanschaf en implementatie van DataDistilleries voorspellende analytische software. Met deze software kan Assurances Banque Populaire zijn klantenbenadering meer personaliseren om de effectiviteit van marketingcampagnes te verhogen.

Dankzij DataDistilleries voorspellende analytische software kan Assurances Banque Populaire beter modellen van klantgedrag genereren en daarmee effectievere marketingcampagnes uitvoeren. Dit zal resulteren in een verbetering van de conversiegraad van marketingactiviteiten. Tevens kan Assurances Banque Populaire met de software de marketingkosten aanzienlijk reduceren. Hierdoor komt deze oplossing tegemoet aan de wens van de verzekeraar om een snel investeringsrendement te behalen.

"Onze onderneming heeft voor de oplossingen van DataDistilleries gekozen omdat deze op korte termijn tastbare bedrijfsresultaten opleveren," aldus Marcel Pizzini, marketingdirecteur van Assurances Banque Populaire. "DataDistilleries analytische software versterkt onze huidige operationele CRM-omgeving aanzienlijk. Hierdoor beschikken we nu over de juiste middelen om een veel betere kijk op de klant te hebben en beter in te spelen op zijn behoeften. Op deze wijze behalen we een voordeel op de concurrentie."

"Vergeleken met andere analytische oplossingen op de markt kunnen we met DataDistilleries nog beter de juiste klantdoelgroepen selecteren. Daar komt nog bij dat de software, dankzij haar open architectuur, eenvoudig kan worden geïntegreerd in onze huidige marketingomgeving," voegt Arthur Seck, strategisch marketing manager van Assurances Banque Populaire, hieraan toe.

"Het verheugt ons zeer dat een vooraanstaande onderneming als Assurances Banque Populaire, met meer dan drie miljoen verzekeringspolissen, de software van DataDistilleries heeft gekozen voor het verbeteren van de marketingactiviteiten. Het feit dat we mailingkosten aantoonbaar met 30% tot 40% kunnen verminderen, onderstreept nogmaals de bewezen toegevoegde waarde van onze geavanceerde analytische technologie voor grote financiële instellingen," aldus Pieter Varkevisser, CEO van DataDistilleries.

###

Over Assurances Banque Populaire
Assurances Banque Populaire is de verzekeringsdivisie van de Groupe Banques Populaires. Als bankverzekeraar ontwikkelt en beheert de onderneming producten die binnen het netwerk van de gehele groep worden gedistribueerd. Assurances Banque Populaire is actief op elk verzekeringsgebied (individuele levensverzekeringen, collectieve levensverzekeringen, ongevallenverzekeringen, schadeverzekeringen). Het gevarieerde en modulaire aanbod biedt elke klant (particulieren, zelfstandigen, boeren, ondernemingen) het gewenste verzekeringsproduct. Assurances Banque Populaire heeft een initiatief voor kwaliteitsbeleid opgestart (ISO 9001 certificering) dat zowel het ontwikkelen als het beheren van polissen omvat. De bedrijfsonderdelen collectieve levensverzekering en ongevallenverzekering hebben dit certificaat reeds ontvangen. Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende real-time analytische oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software van DataDistilleries, DD Series, kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van CRM en eBusiness, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, CenterParcs, DGZ-DekaBank, International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Assurances Banque Populaire: Christine Schuler, tel.: +33 1 49 96 92 76 of e-mail: christine.schuler@assurbanquepopulaire.fr DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020-5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com Potters PR: Monique Potters, tel.: 0345-501595 of e-mail: monique@potterspr.nl