Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Motorola standaardiseert wereldwijde integratiestrategie op webMethods-integratieplatform

Motorola realiseert koppelingen met 30 klanten en integreert meer dan 900 applicaties met het webMethods-integratieplatform

Amsterdam - 26 juni 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat Motorola (NYSE: MOT) het webMethods-integratieplatform wereldwijd heeft ingezet om een standaard architectuur te creëren voor het integreren van haar enorme verzameling informatiesystemen. Motorola koppelt haar belangrijkste zakelijke toepassingen, webportalen, mainframesystemen en applicatieservers op basis van het webMethods-integratieplatform, hetgeen een belangrijke upgrade van haar IT-infrastructuur inhoudt.

In de afgelopen twee jaar heeft Motorola operationele efficiëntiewinst geboekt door het webMethods-integratieplatform te implementeren als de enige interactiestandaard in het hele bedrijf. Om naadloze integratie tussen verschillende toepassingen en systemen te bereiken, heeft Motorola meer dan 100 'kern'-toepassingen en meer dan 900 verschillende integraties gerealiseerd op basis van het platform. Bovendien heeft Motorola via het platform directe koppelingen gecreëerd met meer dan 30 productieklanten in verschillende werelddelen.

Motorola's onderneming bestaat uit primaire zakelijke toepassingen zoals customer relationship management (CRM), sales force automation (SFA) en enterprise resource planning (ERP). Het webMethods-integratieplatform is wereldwijd ingezet om te garanderen dat de belangrijkste systemen met elkaar verbonden zijn via een gemeenschappelijke backbone, ongeacht hun geografische ligging. Deze aanpak biedt Motorola een wereldwijd overzicht van de 'extended enterprise', waardoor de business units in verschillende regio's beter met elkaar kunnen samenwerken.

"We zijn zeer ingenomen met webMethods' oplossingen, en onder de indruk van de intelligente en innovatieve benadering van partnerships door het bedrijf," zegt Toby Redshaw, corporate vice president of information strategy and business development bij Motorola. "webMethods is vanaf het begin sterk betrokken geweest bij Motorola's succes, en heeft een integrale rol gespeeld bij het ontwerpen, plannen, en uitvoeren van het project." De technische conversaties tussen onze twee ondernemingen hebben geresulteerd in innovatieve technologische oplossingen die onze business veel toegevoegde waarde bieden."

Nieuwe generatie applicatie-integratie: Enterprise Webservices

Door gebruik te maken van webMethods' out-of-the-box ondersteuning van webservices, zal Motorola het ontwikkelingsproces voor het bouwen van nieuwe toepassingen voor samenwerking in bedrijfsprocessen vereenvoudigen en versnellen. De mogelijkheid om de ontwikkeling van nieuwe toepassingen in enkele minuten uit te voeren en toe te passen in plaats van in weken of maanden , zal Motorola nog meer profijt opleveren van het webMethods-integratieplatform.

Motorola is van plan om het inzetten van integraties in de onderneming te versnellen door de servicegebaseerde architectuur van het webMethods-integratieplatform te benutten. Met drie muisklikken kan Motorola Enterprise Webservices creëren van bestaande back-end toepassingen, die vervolgens op het netwerk gepubliceerd worden voor ontwikkeling als intranettoepassing. Als resultaat daarvan kan Motorola de implementatie van andere integratievereisten binnen de firewall van het bedrijf versnellen en webservices beheren als onderdeel van de complete integratie-infrastructuur.

"Bedrijven met een flexibele en schaalbare architectuur zijn in staat om snel te reageren op de immer veranderende vereisten van hun klanten en de bedrijfstakken die ze bedienen," zegt Jim Green, CTO en executive vice president of product development van webMethods. "Motorola is zo'n bedrijf. Door integratie met een enkele, wereldwijd schaalbare infrastructuur te vereenvoudigen, kan Motorola kosteneffectiever en efficiënter opereren. De samenwerking met Motorola is enorm productief geweest voor onze beide bedrijven en heeft geresulteerd in innovatieve en creatieve oplossingen."

Over webMethods

Als toonaangevende leverancier van integratiesoftware, levert webMethods (Nasdaq: WEBM) het meest complete platform voor ondernemingsbrede integratie, inclusief volledige ondersteuning van Enterprise Webservices. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door een koppeling van bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases, webservices en menselijke interactie. Die koppeling kan zowel binnen de grenzen van de eigen onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten besparen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder multinationals zoals Dell, DSM, Motorola, Philips en The Ford Motor Company. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision, Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jolanda Prins
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jolanda.prins@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl