SNT GROUP N.V.

SNT en E Plus bereiken overeenstemming over outsourcing

SNT en E-Plus bereiken overeenstemming over outsourcing van customer contact activiteiten

Zoetermeer, 17 juli 2002. Na een periode van exclusieve onderhandelingen hebben de directie van E-Plus en SNT Group N.V. een strategic sourcing contract gesloten waarbinnen SNT Duitsland verantwoordelijk wordt voor het managen en uitvoeren van alle customer contact center activiteiten van E-Plus in Duitsland. E-Plus is een 100% dochter van KPN en KPN Mobile en is in Duitsland de derde aanbieder in de markt van mobiele telefonie. Op 8 mei j.l ondertekenden beide partijen reeds een intentie verklaring. Bij de transactie zijn circa 1300 medewerkers van E-Plus betrokken die werkzaam zijn in de vestigingen Essen, Potsdam en Keulen.

Volgens Uwe Bergheim CEO van E- Plus, is de overdracht van de customer care activiteiten een logische stap tegen de achtergrond van de huidige marktontwikkelingen: 'Telecomoperators in heel Europa focussen zich steeds meer op specifieke kerntaken. Het onderhouden van klant contacten is mede gezien de huidige diversiteit aan communicatiekanalen een vak apart geworden Door de afhandeling van deze contacten uit te besteden aan een specialist als SNT, kunnen wij onze aandacht volledig op onze kernactiviteiten richten zonder dat dit ten koste gaat van de service aan onze klanten'.

Volgens Tobias Walraven, CEO van SNT Group, past het contract met E-Plus binnen SNT's groeiscenario door middel van strategic sourcing. 'De overeenkomst met E-Plus bevestigt onze positie van geprefereerde CRM-aanbieder in de Europese telecomsector en bezorgt SNT een top positie in de Duitse markt voor CRM en customer care'. Stefan Knoll, CEO van SNT Duitsland voegt daaraan toe: 'Tot nu toe opereerde SNT Duitsland vooral als geprefereerde leverancier binnen de Duitse reiswereld en verzekeringsbranche. Dit contract geeft ons tevens toegang tot de Duitse telecommunicatie branche. We zijn nu één van de grootste onafhankelijke customer care leveranciers in de Duitse telecom branche en bieden outsourcings oplossingen die enerzijds kosten besparen en anderzijds productiviteit en kwaliteit verhogen.

Profiel E-Plus Met 7,3 miljoen klanten (stand per 03/2002) is E-Plus in omvang de derde mobiele provider in Duitsland. De business van E-Plus wordt gekenmerkt door een winstgevende groei en de activiteiten worden uitsluitend gedreven door operationele resultaten. E-Plus richt zich om die reden op zakelijke en particulieren marktsegmenten die een hoge omzet kunnen opleveren. E-Plus is een van de pioniers op het gebied van mobiele multimedia in Duitsland en met i-modeTM biedt E-Plus toegang tot mobiele diensten met een kwaliteit die tot nu toe ongeëvenaard is in Europa. E-Plus is snel en kleurrijk en biedt een uitgebreide range van informatie, diensten en entertainment. Dankzij i-modeTM is mail multimedia messaging met E-Plus al een realiteit geworden. De keuze van E-Plus diensten zal nog groter worden met de naderende komst van UMTS (Universal Mobile Telecommunication System). E-Plus is een van de zes ondernemingen die de komende jaren een modern UMTS netwerk zullen uitrollen en opereren in Duitsland. Aandeelhouders van E-Plus zijn KPN Mobile N.V. (77,49%) en Koninklijke KPN N.V. (22,51%).

Profiel SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met ruim 12.000 medewerkers verleent SNT vanuit 45 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

SNT Duitsland is in 2000 ontstaan uit overname en integratie van Diatel Direkt Kommunikations-AG en Jost Telemarketing door SNT Group. SNT Duitsland bekleedt een top positie in de Duits markt voor CRM- dienstverleners met een sterke positie in de Duitse reis- en verzekeringsbranche en in de telecommunicatiesector. SNT Duitsland heeft 8 vestigingen in Frankfurt, Berlijn, Chemnitz, Limburg, München and Pforzheim. Door de transactie met E-Plus wordt dit aantal vestigingen uitgebreid met de locaties Essen, Potsdam and Keulen. Bij SNT Duitsland werken circa 2300 medewerkers.

Einde bericht

Voor meer informatie over SNT kunt u contact opnemen met Anne de Graaf: Telefoonnummer tijdens kantooruren 00 31 79 368 69 00 Fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op telefoonnummer 00 31 6 22 39 55 89 E-mail: adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, (Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer) Website: www.snt.com

Voor meer informatie over SNT Duitsland kunt u contact opnemen met MatthiasVogel: Telefoon: 0049 69 2992-8900 Fax: 0049 69 2992-7290 E-Mail: mvogel@snt-ag.de

For more information about E-Plus, please contact Markus Gehmeyr: Telefoon: 0049 211 448-2925 Fax: 0049 211 448-4777 E-Mail: markus.gehmeyr@eplus.de Website: www.eplus.de

SNT Groep NV

17 jul 02 09:31