Ingezonden persbericht


MACROMEDIA FLASH MX: ENKELE SUCCESVOLLE CIJFERS

Utrecht, 18 juli 2002 - Enkele maanden na de lancering van de nieuwste MX-produkten van Macromedia zijn de successen al duidelijk meetbaar. De Download-rates van Flash MX scheerde tijdens deze eerste maanden hoge toppen. Bovendien gebruiken bekende bedrijven Flash MX massaal in hun rich media advertentiecampagnes.

De focus die Flash MX legt op rich Internet toepassingen en content heeft Macromedia geen windeieren gelegd. Het resultaat is een reeks aan positieve reacties en nooit eerder geziene download rates. Toonaangevende publicaties uiten lovende kritiek zoals onder meer Macworld, New Architect en Creativepro (http://www.macromedia.com/go/fmxreviews/). De dynamiek achter Macromedia FlashÔ MX en Macromedia Flash Player 6 was werkelijk fenomenaal: de nieuwe player-versie werd meer dan 200 miljoen keer gedownload, wat meteen goed is voor de snelste adoptie van alle nieuwe Macromedia Flash Player-versies. Macromedia

Macromedia Flash MX speelt in op de behoeften van zowel ontwerpers als ontwikkelaars bij het creëren van onovertroffen ervaringen met een beter rendement op investering voor alle belangrijkste platforms en toestellen. Het product vereenvoudigt het visual authoring-proces voor traditionele webontwikkelaars die gebruik willen maken van rich client-technologie voor hun toepassingen. De meer dan 1 miljoen ontwerpers die reeds vertrouwd zijn met Macromedia Flash kunnen verder bouwen op hun bestaande knowhow en deze combineren met servertechnologieën - zoals onder meer Macromedia Flash Remoting - om de vraag naar rich Internet-toepassingen aan te kunnen.

Naast de succesvolle downloadcijfers maakte Macromedia eveneens bekend dat grote bedrijven zoals BMW, Cingular en Virgin Trains Macromedia Flash MX gebruiken als deel van hun rich media-advertentiecampagnes. Volgens AdRelevance is het aantal Macromedia Flash-advertentie-impressies negen keer gestegen in de laatste zes maanden, van 100 miljoen impressies de laatste week van augustus 2001 tot 907 miljoen voor dezelfde week in mei. En uit een recent DoubleClick-rapport blijkt dat de doorklikratio s bij rich media-advertenties zes maal hoger liggen dan bij gewone reclameadvertenties. Macromedia maakte ook de winnaars bekend van de Macromedia Flash Advertising Alliance (MFAA)-wedstrijd waarbij het buitengewone en vernieuwende karakter werd beloond van Macromedia Flash in tal van reclamecampagnes.

Macromedia
Macromedia (www.macromedia.com) helpt miljoenen designers en ontwikkelaars doeltreffende gebruikersbelevingen te creëren over de breedst mogelijke waaier van platformen en toestellen. Via een open en geïntegreerde familie van client-, tool- en servertechnologieën geeft Macromedia vorm aan een nieuwe generatie van rich-internettoepassingen die de internetbeleving radicaal zullen verbeteren.

Meer informatie over Macromedia: http://www.macromedia.com Macromedia Wim Muijsert Leads United Laureen Dix Tel.: +31/30 750 40 84 Tel : +31/24 397 85 09 E-mail:wmuijsert@macromedia.com E-mail: laureen.dix@leadsunited.com

LEADS UNITED

Communication with an edge

Ringlaan 37
B - 2240 Zandhoven
Tel.: +32/03 466 01 88 - Fax: +32/03 466 01 80
www.leadsunited.com