Ingezonden persbericht

P E R S B E R I C H T

Internetdiensten Wanadoo op Packard Bell-computers groot succes

Gezamenlijke introductieaanbieding voor nieuwe klanten in Nederland

Amsterdam, 18 juli 2002 - Internetprovider Wanadoo, het consumentenmerk van EuroNet Internet B.V., en Packard Bell hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Elke nieuwe Packard Bell-computer wordt standaard uitgerust met de internetinstallatiesoftware van Wanadoo. Klanten kunnen zich na aankoop van een Packard Bell-computer direct aanmelden voor één van de abonnementen van Wanadoo. Meer dan 20.000 klanten van de hardwareproducent maken al actief gebruik van deze internetabonnementen van Wanadoo. Packard Bell beëindigde haar eigen toegangsdienst voor het internet eerder dit jaar en droeg de dienstverleningsactiviteiten over aan Wanadoo.

Via de voorgeprogrammeerde internetinstallatiesoftware van Wanadoo verschijnt er direct na het opstarten van de nieuwe Packard Bell-computer een overzichtelijk keuzemenu. De computerbezitter kan hiermee direct een Wanadoo-internetabonnement afsluiten, waarbij hij of zij kan kiezen uit onder meer flatfee-, breedband- of free-varianten.

Tot en met 31 augustus 2002 loopt er een speciale introductieaanbieding voor de nieuwe iComplete-thuiscomputer van Packard Bell. Deze unieke aanbieding is inclusief alle benodigde randapparatuur en bestaat onder andere uit een Packard Bell-computer met Intel Pentium 4-processor, een monitor, gamepad en printer. Daarnaast biedt Wanadoo alle iComplete-klanten gedurende de eerste twee maanden een gratis abonnement op een Wanadoo Smartpack15-, Wanadoo Smartpack30- of Wanadoo ADSL-abonnement. Via www.packardbell.nl kan worden bekeken wat de prijs is van de iComplete met Wanadoo-installatiesoftware en waar deze te koop is.

"Packard Bell is marktleider in Nederland op het gebied van computers voor thuisgebruik", zegt Irene Domburg, Chief Commercial Officer van Wanadoo. "Deze overeenkomst past in onze strategie om samenwerkingsverbanden te sluiten met sterke partners en leveranciers van A-merken. Dat deze samenwerking een succes is, blijkt uit de meer dan 20.000 tevreden Packard Bell-klanten die momenteel via Wanadoo gebruik maken van internet."

"De internetabonnementen en -diensten van Wanadoo sluiten perfect aan op de wensen en eisen van onze klanten", zegt Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell. "Wanadoo levert kwalitatief hoogwaardige internetverbindingen en -diensten, en komt hiermee tegemoet aan de hoge eisen die Packard Bell stelt aan de kwaliteit van haar producten."

# # #

Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volle dochteronderneming van Wanadoo S.A. Wanadoo S.A. is één van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de zakelijke markt. Wanadoo biedt een volledig pakket van mogelijkheden voor internettoegang gericht op consumenten, waaronder inbelabonnementen. Deze variëren van free tot flatfee en breedbandinternet (ADSL en Cable). Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl een keur van diensten en informatie verdeeld over thematische channels. De website van Wanadoo is één van meest bezochte domeinen in Nederland. EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites. Internationaal telt Wanadoo S.A. bijna zeven miljoen actieve abonnees.

Over Packard Bell
Packard Bell (www.packardbell.nl), de consumentendivisie van NEC Computers Nederland B.V., werd in 1986 opgericht en is één van Europa's vooraanstaande leveranciers van thuiscomputers. Packard Bell heeft in de gehele wereld 3.000 mensen in dienst; haar Europees hoofdkantoor bevindt zich in Wijchen, Nederland. Packard Bells strategie is om krachtige thuiscomputers aan te bieden door middel van uitgebreide productlijnen, nieuwste technieken, opvallend design, sterke partners en volledige internetintegratie om zo tegemoet te komen aan de eisen van de eindgebruiker. Packard Bell-producten worden bij alle grote retailketens verkocht. Ondersteund door haar filosofie en de positie die zij in de markt verworven heeft, creëerde Packard Bell in 1999 het Packard Bell European Institute of Home Computing. Dit instituut heeft als doel de invloed van computers op het dagelijks leven van Europeanen te observeren, te bestuderen en te analyseren.



Ingezonden persbericht