SAMSONITE
Samsonite introduceert franchiseconcept
Eerste pilot store voor het Wijnegem Shopping Center (Antwerpen)
De Europese distributiesector werd de laatste jaren grondig
hertekend. Nieuwe distributievormen hebben zich aangediend en nieuwe
marketingtrends hebben zich ontwikkeld. Samsonite wil hierop een
antwoord formuleren via een nieuw franchise-winkelconcept dat voor de
traditionele vakhandelaar werd ontwikkeld.
In het nieuwe winkelconcept zal niet alleen het Samsonite-merk
aanwezig zijn, maar ook Lacoste, Hedgren, Trunk & Co en Saturn, die
allen behoren tot Samsonite's merkenportefeuille. De consument zal er
een compleet aanbod krijgen van eigentijdse bagage, van traditionele
reiskoffer tot trendy rugzak, opgedeeld in verschillende practische
categorieën: zakenreizen, toerisme, vrije tijd en casual.
De beslissing kadert in de strategie om Samsonite in Europa verder uit te bouwen en ook op distributievlak een nieuw, innovatief elan te geven. Samsonite ziet hier een realistische opportuniteit om haar distributie op lange termijn beter te verankeren.
De eerste pilot store opent eind september zijn deuren in het Wijnegem
Shopping Center, bij Antwerpen. Bijkomende lokaties zijn in
voorbereiding in andere Europese markten.
Arne Borrey, Vice-President Sales & Marketing: 'Wij anticiperen op
een wijzigende situatie in de markt, waarin het traditionele
bagagekanaal van het voorplan verdwijnt, en er zich een nieuwe
retailrealiteit aanbiedt. De Antwerpse regio is hiervan een typisch
voorbeeld. Vorig jaar verminderde onze omzet hier substantieel, omdat
een belangrijke klant wegviel. Ook waren wij minder in het
winkellandschap aanwezig en na een jaar stellen wij vast dat die
hiaten niet opgevuld geraken. Dit franchiseconcept is ons antwoord om
daar samen aan te werken. Wij opteren voor een formule waardoor de
consument een totaal aanbod krijgt in functie van prijs, design en
marktsegment. Wij werken bovendien aanvullend aan het traditionele
kanaal en plannen enkel vestigingen in regio's met een lage
marktdekking.'
Na een inloopperiode van 6 maanden zal het concept verder worden
uitgebouwd en aangeboden als franchise-formule.
In Europa kunnen Samsonite producten gekocht worden in + 10.000 verkooppunten. Bovendien beschikt de onderneming reeds over 27 eigen winkels in België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Oostenrijk, Zweden en Tsjechië, en 4 concessies in Oostenrijk.
Contact: Paul Peeters, Director of Corporate Relations, Samsonite
Europe N.V.,
Westerring 17, 9700 Oudenaarde, België, tel. (32)55 33 32 11, fax.
(32)55 30 02 09
e-mail: paul.peeters@samsonite-europe.com
Website: www.samsonite.com
Conceptfoto beschikbaar op:
www.samsonite.com/nl/en/local-pressrelease5.jsp
Samsonite is een geregistreerd merk van Samsonite Corporation, Denver,
USA.
08 aug 02 12:13