Ingezonden persbericht


BROADVISION BUSINESS UPDATE Zomer 2002

Werkhoven, 26 augustus 2002

Geachte redactie,
BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), 's werelds toonaangevende leverancier van enterprise business portals, presenteert vandaag een overzicht van de recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. In deze business update vindt u een selectie van de persberichten van BroadVision, die zijn verschenen in de maanden juni, juli en de eerste helft van augustus 2002.

In deze business update leest u meer over het gebruik van BroadVision:
* in de reisbranche, met het live gaan van de portals Destina.ca van Air Canada en E-vacations van Rail Europe Group en van het webreserverings-systeem bij Indian Railways;
* in de bouwwereld, waar twee internationaal opererende leveranciers van bouwmaterialen, Owens Corning en iSTARK, hun producten marketen met behulp van de portal applicaties van BroadVision;
* in andere branches, zoals CETRA in Taiwan met een portal/marktplaats, Xilinx met een online store, en Cyphermint met een e-commerce applicatie bestemd voor de kiosken in alle 7-Eleven winkels. Verder vindt u een samenvatting van een white-paper over de acht belangrijkste criteria op basis waarvan klanten de producten van verschillende portal leveranciers zouden moeten vergelijken.

Met vriendelijke groet,

Frans Wauters

UPSHOT Marketing & Communicatie


---

1. Destina.ca online travel portal gepersonaliseerd met BroadVision

www.destina.ca, het zeer complete travel portal van Air Canada is in mei van dit jaar live gegaan. Destina.ca is volledig gebaseerd op BroadVision portal applicaties. Destina.ca stelt de gebruikers in staat om, simpel via het Web, op één plaats te winkelen; reizen uit te zoeken, te reserveren en te boeken; en om alle gewenste zaken te regelen voor de plaats van bestemming.

Destina.ca biedt klanten 24 uur per dag directe toegang tot meer dan 450 luchtvaartmaatschappijen, 53.000 hotels en 52 autoverhuurbedrijven. Door de geavanceerde personalisatie technieken van BroadVision is de juiste informatie voor iedereen makkelijk te vinden en te gebruiken.

"Door het leveren van deze zeer complete online reisservice, is Destina.ca goed gepositioneerd om te profiteren van de kansen die ontstaan in de momenteel zeer snel veranderende reisbranche," zegt Lise Fournel, CEO van Destina.ca. "Door de software van BroadVision, biedt Destina.ca ons een nieuw kosteneffectief online distributie kanaal en profiteren onze klanten van gepersonaliseerde service."


2. E-vacations lanceert sterk verbeterd travel portal op basis van BroadVision

www.e-vacations.com, een onderneming van Rail Europe Group, biedt sinds kort een op BroadVision technologie gebaseerd Internet portal voor reizen naar Europa en Latijns-Amerika. E-vacations.com stelt gebruikers in staat hun eigen reisschema samen te stellen, live de beschikbaarheid van hotels, vluchten en andere componenten te checken en meerdere bestemmingen samen te voegen tot voordelige combinaties. Elk jaar reizen één miljoen mensen tijdens hun vakantie met de Rail Europe Group.

E-vacations integreert BroadVision's e-commerce front-end met een groot aantal back-end systemen voor hotel en vluchtboekingen, met interne boekingssystemen en met meerdere websites voor treinreizen, autoverhuur en georganiseerde reizen. De personalisatie van BroadVision zorgt ervoor dat regelmatige klanten alleen de informatie krijgen die voor hen van belang is.

"BroadVision is het meest complete en robuuste e-commerce platform op de markt," zegt Annick Le Coz-Mishra, executive vice president voor e-commerce bij e-vacations.com. "De sterke personalisatie en content management capaciteiten van BroadVision waren van doorslaggevend belang voor de succesvolle implementatie van dit vernieuwde portal."


3. Indian Railways start online kaartverkoop met behulp van BroadVision
Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limited (IRCTC), onderdeel van Indian Railways, is onlangs live gegaan met haar online reserveringssysteem. Voorheen konden potentiële reizigers alleen reisschema's bekijken op het Internet en was plaatsen reserveren niet mogelijk. Kaarten konden alleen worden gekocht bij het dichtstbijzijnde verkoopkantoor. Met behulp van de applicaties van BroadVision zijn de klanten van IRCTC in staat om routes, tarieven en beschikbaarheid van plaatsen live te checken, plaatsen te reserveren en te boeken, en alerts te ontvangen over veranderingen in schema's.

"We zijn er zeker van dat de applicaties van BroadVision sterk bijdragen aan het verhogen van onze klanttevredenheid en -loyaliteit doordat alle benodigde informatie en de kaartjes zelf, nu eenvoudiger te verkrijgen zijn," zegt M.N. Chopra, managing director IRCTC. "We zijn blij met onze keuze voor BroadVision voor dit project."


4. Owens Corning personaliseert haar portal voor composieten met BroadVision
Owens Corning, wereldwijd marktleider op het gebied van bouwmaterialen en composieten, heeft een nieuw business portal voor haar 'Composite Solutions Business' geïntroduceerd. Deze gebruiksvriendelijke website is gebouwd met de technologie van BroadVision. Owens Corning heeft een omzet van ongeveer 5 miljard dollar en er werken wereldwijd 19.000 mensen.

De site biedt bezoekers een gepersonaliseerde ervaring met vele nieuwe en verbeterde functies zoals:
- een enkel 'dashboard' voor de grote hoeveelheid informatie die bij Owens Corning aanwezig is
- een bibliotheek van alle mogelijke relevante documenten
- meertalige en regioafhankelijke informatie

- alerts via email waardoor de gebruiker weet dat er informatie is toegevoegd of is veranderd
"De nieuwe site is een grote stap vooruit maar nog niet ons einddoel," zegt Remon Veraart, e-business verantwoordelijke bij Owens Corning's Composite Solutions Business. "De site helpt ons te profiteren van gepersonaliseerde relaties met klanten, werknemers en partners, en om hen te voorzien van één compleet beeld van onze gehele organisatie. De plannen liggen al klaar voor een aantal volgende portal projecten op basis van BroadVision."


5. iSTARK bouwt de eerste complete portal voor de cement industrie met BroadVision
iSTARK is een e-business applicatie service provider voor de wereldwijde cement en beton industrie. iSTARK heeft BroadVision's applicaties geïntegreerd met haar eigen Intelligent Customer Environment (ICE) portal. Dit portal geeft gebruikers toegang tot de beschikbare cement producten, de eigen accountgegevens en alle relevante industriegerelateerde informatie.

iSTARK is opgericht in November 2000 door vier toonaangevende leveranciers van cement en beton in Noord Amerika en Europa. Doel was om cement- en betonbedrijven te helpen met het zoeken naar nieuwe manieren waarop Internet kan worden gebruikt om de bedrijfsresultaten te verbeteren.

"Toen iSTARK de ontwikkeling startte van een klantgerichte portal voor onze relaties, wisten we dat een hoog niveau van personalisatie onontbeerlijk was," zegt Dave Codack, president en CEO van iSTARK. "We hebben BroadVision gekozen omdat het de functionaliteit had die we nu nodig hebben én omdat onze visies wat betreft toekomstige functionaliteit voor dit soort applicaties goed op elkaar aansloten."


6. BroadVision helpt kleine en middelgrote bedrijven in Taiwan aan digitale voorsprong
De China External Trade Development Council (CETRA) in Taiwan heeft eerder dit jaar de portal en marktplaats www.taiwantrade.com.tw geïntroduceerd op basis van BroadVision's enterprise portal applicaties. Deze site stelt kopers uit de gehele wereld en aanbieders in Taiwan in staat op efficiënte wijze zaken met elkaar te doen.

Potentiële kopers hebben door deze portal via één punt toegang tot een grote hoeveelheid product- en handelsinformatie. De aanbieders (leden van Taiwantrade) kunnen online catalogussen aanmaken om hun producten te promoten, databases raadplegen, een online RFQ systeem gebruiken en gericht nieuws volgen over relevante gebeurtenissen.

"BroadVision's klantgerichte applicaties helpen ons beter gepersonaliseerde en gebruiksvriendelijke diensten te leveren," zegt Mr. W.J. Huang, executive director van CetraNet Center, verantwoordelijk voor het Taiwantrade project. "Door de geavanceerde e-commerce technologie hebben we een site kunnen bouwen die uitstekend kan concurreren met andere internationale marktplaatsen."


7. Xilinx kiest BroadVision enterprise business commerce portal voor haar online winkel
Het gebruik van de op BroadVision gebaseerde Xilinx Online Store maakt het makkelijk voor klanten om de voor hen relevante artikelen uit te zoeken en aan te schaffen. Ze vinden er alles op het gebied van technische informatie, intellectueel eigendom, ontwerpgerichte software, benodigde hardware en wat ze verder nodig hebben bij hun complexe ontwerp processen en 'programmable logic'.

"De Xilinx Online Store implementatie op basis van BroadVision is een significante stap vooruit voor Xilinx," zegt Kenn Perry, senior director web-solutions bij Xilinx. "We kunnen nu klanten effectiever helpen, waardoor hun time-to-production wordt verkort. Omdat de BroadVision tools ons in staat stellen snel en eenvoudig 'content' te maken en te onderhouden, hebben onze klanten altijd de meest up-to-date informatie tot hun beschikking."


8. BroadVision en Cyphermint introduceren nieuwe service in 7-Eleven winkels
Cyphermint, een leverancier van kant-en-klare e-commerce oplossingen, heeft BroadVision's Retail Commerce applicatie gekozen om een op kiosken gebaseerde, geavanceerde web-based winkel en -service omgeving te bouwen voor winkelketen 7-Eleven.

Op dit moment kunnen klanten cheques innen, geld pinnen en andere financiële diensten uitvoeren via deze kiosken. Cyphermint zal BroadVision gebruiken om e-commerce functionaliteit toe te voegen aan deze kiosken. Zo komen producten en diensten die niet door 7-Eleven zelf worden geleverd, toch 24 uur per dag beschikbaar via deze Internet gekoppelde in-store omgeving. Ook zullen de kiosken worden gebruikt om gerichte marketing campagnes uit te voeren.

"Om dit innovatieve e-commerce project werkelijkheid te maken, zochten we geavanceerde functionaliteit, schaalbaarheid en goede integratie mogelijkheden, hetgeen BroadVision de juiste keuze maakt," zegt Patrick Lally, CEO van Cyphermint. "De combinatie van Cyphermint en BroadVision geeft 7-Eleven klanten touch-screen toegang tot een zeer grote keuze aan producten en diensten zoals toegangskaarten voor evenementen, reizen, reistips, wegenkaarten en online winkelen waarbij de bestelde goederen handig in de winkel, van waaruit is besteld, kunnen worden opgehaald."


9. BroadVision definieert acht eisen waaraan enterprise portal architecturen moeten voldoen
In een recent verschenen white-paper 'Architecture that Delivers a Business Advantage: Enterprise Business Portals', beschrijft BroadVision de acht belangrijkste business en technische eisen op basis waarvan klanten de producten van verschillende portal leveranciers kunnen vergelijken:


1. Content management

2. Personalisatie

3. Flexibiliteit van de applicatielagen

4. Ondersteuning van 'meerdere touchpoints'

5. Collaboration faciliteiten

6. Integratie faciliteiten

7. Faciliteiten voor het managen van gebruikers
8. Robuustheid en schaalbaarheid

De originele persberichten en het white-paper vindt u op de website www.broadvision.com. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hilleen Peters van BroadVision (hilleen.peters@broadvision.com, 030-6349000) of met Frans Wauters van UPSHOT Marketing & Communicatie (fwauters@upshot.nl, 0343-552397).