Ingezonden persbericht

Warehousematch.com gaat met sterke groei het 2e jaar in

LEIDEN, 20020903 -- Warehousematch.com, de online ontmoetingsplaats voor vraag naar en aanbod van opslagruimte in Nederland, sluit haar 1e jaar succesvol af. Het aantal bezoekers per maand is hoog en neemt nog steeds fors toe, de vindbaarheid bij zoekmachines is uitstekend, de website wordt alom gewaardeerd om de aanvullende kennis over 'warehousing', en nieuwe ontwikkelingen zijn reeds in gang gezet.

Warehousematch.com trekt per maand inmiddels zo'n 4000 bezoekers. Nederlanders, andere Europeanen, maar ook bijvoorbeeld Amerikanen en Aziaten. Zo'n 50-60% van deze bezoeken wordt via zoekmachines gerealiseerd. Zo staat Warehousematch.com bij de meest gebruikte zoekmachines (Google, Ilse, Ixquick, Altavista, MSN en Vinden) met zoekwoorden als 'opslagruimte', 'magazijn' en 'bedrijfsruimte' boven in de zoekresultaten.

Uit interne analyses van de opgevraagde advertenties zijn opmerkelijke conclusies te trekken. Een advertentie met opslagruimte in de provincies Noord-Holland, Utrecht en Gelderland wordt relatief het meest bekeken (17%, 11% en 11%), terwijl de provincies Zeeland (5%) en Drenthe (4%) duidelijk achterblijven. Ook opslagruimtes in Noord Brabant, de provincie waar een grote overcapaciteit heerst, worden relatief minder opgevraagd (8%).

Een andere analyse laat zien dat een opslagadvertentie kleiner dan 1000 m2 relatief meer wordt bekeken (31%) dan die met oppervlakte van 1000-5000 m2 (23%), 5000-2000 m2 (22%) of groter dan 2000 m2 (24%). Mogelijke reden is dat bedrijven uit het MKB, die ook actief gebruik maken van Warehousematch.com, maar een klein magazijn nodig hebben. Dit wordt bevestigd door e-mail en telefoontjes die Warehousematch.com wekelijks ontvangt van kleinere bedrijven met de vraag om te helpen met het vinden van opslagruimtes tussen de 200 en 1000 m2.

Dat Warehousematch.com zoveel bezoekers trekt hangt ook samen met de aanvullende kennis over 'warehousing' die wordt geboden. De 'Stichtingskostencalculator', die samen met DENC Netherlands is ontwikkeld, wordt veelvuldig gebruikt en bewijst een zeer accuraat beeld te geven van de nieuwbouwkosten van een magazijn. Ook het 'Marktoverzicht' van Storematch trekt veel bekijks en aanvragen voor extra informatie. Momenteel zijn nieuwe modules in ontwikkeling, waaronder een 'Entresolvloercalculator' (Mega Storage Systems) en een 'Tijdelijke opslaghal'-module (Neptunus Structures).
Het komende jaar zal in het teken staan van verdere uitbreiding van de website met nieuwe kennismodules. Voor het eind van het jaar zullen op Warehousematch.com zo'n 5 tot 10 kennismodules op het gebied van 'warehousing' worden aangeboden. Tevens zullen vervolgstappen worden gezet in het verder uitbreiden van de geografische spreiding naar andere Europese landen. Beide activiteiten zullen er actief aan bijdragen dat nog meer zoekers naar opslagruimte gebruik maken van www.warehousematch.com.

Voor informatie: www.warehousematch.com



Ingezonden persbericht