Gemeente Eindhoven
Eindhoven Actueel
Eindhoven, 4 september 2002
Asbest
Bouwvergunningen, aanvragen
Bouwvergunningen, beslissingen
Commissievergaderingen
Verordeningen
Inloopdagen Vernieuwing Kruidenbuurt
Aanvragen exploitatievergunningen
Exploitatievergunning kindercentrum
Beleid inzake discotheken
Wet milieubeheer
Wet bodembescherming
Bestemmingsplannen
Kapvergunningen
Algemeen
Asbest
Sinds 1 juli 1993 is de toepassing en verkoop van asbest verboden.
Voor die tijd werd asbest toegepast in diverse producten die in de
bouw werden gebruikt. Wanneer u van plan bent om iets te slopen waarin
asbest is verwerkt bent u verplicht voor een sloopmelding of
-vergunning contact op te nemen met de gemeente.
Hoe herkent u asbest
Asbest is zonder laboratoriumtest niet met zekerheid te herkennen. Wel
kunt u materialen herkennen waarin mogelijk asbest zit. U kunt bij de
gemeente een folder ophalen of opvragen met de titel
Sloopvergunning/sloopmelding. Hierin staat een checklist met
materialen waarin mogelijk asbest verwerkt zit. Veel voorkomende
toepassingen binnenshuis zijn bijvoorbeeld de vinylvloertegels en
vinylvloerbedekking. Vinylvloertegels zijn vooral toegepast in
toiletten en keukens. Het gaat om een harde kunststoftegel met meestal
een wit gevlamd motief. Vinylvloerbedekking (vinylzeil) is vooral
gebruikt in keukens en op trappen. Het asbest bevindt zich in de
onderlaag. Deze viltachtige onderlaag lijkt op karton en is lichtgrijs
tot lichtbeige en soms lichtgroen van kleur.
Aantonen van asbest
Wanneer u een (deel van een) bouwwerk gaat slopen dat vóór 1 juli 1993
is gebouwd, zult u zelf moeten aantonen of er asbest aanwezig is. Dit
kan bijvoorbeeld via een onderzoeksrapport van een deskundig bedrijf
of een schriftelijke verklaring op grond van een visuele inspectie op
basis van de checklist in de Bouwverordening. Een volledig overzicht
van de mogelijkheden om de aan- of afwezigheid van asbest aan te tonen
vindt u in de folder Sloopvergunning/sloopmelding.
U wilt gaan slopen
Wanneer u een bouwwerk of asbesthoudende vloerbedekking wilt gaan
slopen, kunt u zich melden bij de balie van de sector Bouw- en
Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van
Eedenplein 1. U moet daarbij een beschrijving kunnen geven van de aard
van de sloopactiviteiten en een (situatie)tekening kunnen laten zien.
Samen met u zal aan de hand van een checklist worden bekeken of u een
sloopvergunning nodig heeft, een sloopmelding moet doen of dat het
gaat om een vergunningvrije sloopactiviteit. Wanneer het gaat om een
sloopmelding en uw gegevens zijn compleet, dan kan deze ter plekke
worden afgehandeld. Een schriftelijke sloopmelding wordt binnen een
week afgehandeld. Voor een sloopvergunning moet u een
aanvraagformulier invullen. Deze aanvraag wordt binnen dertien weken
afgehandeld.
Waar laat u asbest
Als particulier kunt u kleine partijen asbest (maximaal 35 m2 per
keer) inleveren bij de milieustraten. U moet wel van tevoren even
bellen om een afspraak te maken. De adressen en telefoonnummers van de
milieustraten vindt u in de folder Sloopvergunning/sloopmelding, in de
stadsgids en in uw afvalkalender. Het in te leveren asbest moet worden
natgemaakt en dubbel verpakt zijn in stevig plastic folie. Op het
pakket moet een sticker of briefje geplakt zijn met de tekst ASBEST.
---
Bouwvergunningen, aanvragen
De directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer maakt
bekend dat onderstaande meldingen, bouw- en sloopaanvragen zijn
ingediend:
Ingekomen meldingen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum binnenkomst
02/1490 Barrierweg 233, bouwen van een tuinhuisje 23.08.2002
02/1492 Franciscus Sonniusstraat 13, plaatsen van een dakkapel in het
achtergeveldakvlak 23.08.2002
02/1496 Canneshof 5, uitbreiden van een carport 27.08.2002
Ingekomen bouwaanvragen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum binnenkomst
02/1489 Van der Werffstraat 11, verbouwen en uitbreiden van een woning
22.08.2002
02/1487 Generaal Bothastraat 16, verbouwen en uitbreiden van een
woning 22.08.2002
02/1486 Magnoliastraat 4, uitbreiden van een woning d.m.v. een
tuinkamer 22.08.2002
02/1485 Kruisstraat 98b, verbouwen van een winkel/woning 21.08.2002
02/1484 Cornelis Trooststraat 11, verbouwen en uitbreiden van een
woning 21.08.2002
02/1481 Kleine Beerpad 51, uitbreiden van een woning t.b.v. een
berging 21.08.2002
01/0206 Meerhoven aan de Zandgolf, kavel 221, bouwen van een woning
26.08.2002
02/1493 Topaasring 103, uitbreiden van een woonhuis 26.08.2002
02/0715 Poeijersstraat 50a, uitbreiden van een woning en bouwen van
een garage/berging 23.08.2002
02/1049 Kruisstraat 43, verbouwen van een winkelruimte 26.08.2002
02/1495 Grote Beerlaan 1a en 1b, plaatsen van 2 dakkapellen in het
voorgeveldakvlak 26.08.2002
02/1494 Kruisstraat 106a, verbouwen van een ijssalon 26.08.2002
02/0068 Laar 20, uitbreiden van een woning 27.08.2002
01/0563 Waalstraat 134, bouwen van een bedrijfsruimte 27.08.2002
02/1501 Fransebaan 84, uitbreiden van een woning 27.08.2002
02/1497 Dordognelaan 91, uitbreiden van een woning 27.08.2002
02/1498 Albertina van Nassaustraat 2, uitbreiden van een woning
27.08.2002
02/1500 Schoklandstraat 1, uitbreiden van een woning 27.08.2002
02/1502 Arendonkstraat 4, 11, 20 en 30, Baarle Hertoglaan 8, 20, 44 en
62, Neerpeltlaan 1, Antwerpenlaan15 en 17 en Retiestraat 16 en 28,
uitbreiden van 13 woningen d.m.v. plaatsen van een dakkapel in het
achtergeveldakvlak 27.08.2002
02/1499 Hastelweg 34a, verbouwen van een veranda 27.08.2002
Ingekomen sloopaanvragen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum binnenkomst
SL02/0101 Den Dolech 2, slopen van stalen leidingen en asbestisolatie
22.08.2002
SL02/0100 Mispelhoefstraat 10f, slopen van een woning 22.08.2002
SL02/0080 Keizersgracht 10-12, gedeeltelijk slopen van een
kantoorvilla 22.08.2002
SL02/0099 Michelangelolaan 2, gedeeltelijk slopen van de 2e verdieping
Noord en Sousterain van het Catharina Ziekenhuis 21.08.2002
SL02/0102 De Tempel tussen Neerpeltlaan, Antwerpenlaan en Baarle
Hertoglaan, gedeeltelijk slopen van 137 woningen en 34 garages
23.08.2002
De ingekomen meldingen, bouw- en sloopaanvragen zijn uitsluitend ter
kennisgeving en liggen niet ter inzage. Hiertegen staat nog geen
bezwaarmogelijkheid open.
Te verlenen bouwvergunningen/vrijstellingen
Van 5 september 2002 tot en met 2 oktober 2002 liggen bij de dienst
Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in
het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e
etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het
Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage de
bouw- en situatietekening(en) behorende bij het plan tot het:
* uitbreiden van een woning op 1e verdieping, Fransebaan 446
(01/1085);
* wijzigen gebruik kantoorruimte handel en bedrijf in zelfstandige
kantoorruimte, Hondsruglaan 95 (02/1456);
* verbouwen en uitbreiden van een woning, Luytelaer 21 (01/1512).
Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van deze
plannen vrijstelling te verlenen met toepassing van artikel 19, lid 3
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Gedurende bovengenoemde termijn is een ieder in de gelegenheid om
tegen deze voornemens schriftelijk zienswijzen naar voren te brengen
bij burgemeester en wethouders. De zienswijzen moeten worden gezonden
aan de directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer,
sector Bouw- en Woningtoezicht, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.
Van 5 september 2002 tot en met 2 oktober 2002 liggen bij de dienst
Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in
het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e
etage), alsmede in de leeshoek van het Informatiecentrum in het
Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alhier, voor een ieder ter inzage de
bouw- en situatietekening(en) alsmede de ruimtelijke onderbouwing
behorende bij het plan tot het:
* uitbreiden van een kantoor, Floralaan West 254 (01/1470);
* bouwen van een supermarkt, 18 appartementen en een parkeerkelder,
Tramstraat 21 (99/1395).
Burgemeester en wethouders zijn voornemens ten behoeve van deze
plannen vrijstelling te verlenen met toepassing van artikel 19, lid 1
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Gedurende bovengenoemde termijn is een ieder in de gelegenheid om
tegen deze voornemens schriftelijk zienswijzen naar voren te brengen
bij burgemeester en wethouders. De zienswijzen moeten worden gezonden
aan de directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer,
sector Bouw- en Woningtoezicht, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.
---
Bouwvergunningen, beslissingen
De directeur van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer maakt
bekend dat onderstaande beslissingen zijn genomen:
Toestemming meldingen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/1492 Franciscus Sonniusstraat 13, plaatsen van een dakkapel in het
achtergeveldakvlak 28.08.2002
02/1446 De Stoutheuvel 65, uitbreiden van een woning d.m.v. het
aanbouwen van een bijkeuken 28.08.2002
02/1462 Livornostraat 55, uitbreiden van een woning d.m.v. een aanbouw
28.08.2002
Niet in behandeling genomen melding Zaaknummer Adres/omschrijving
Datum verzending
02/1429 Udinestraat 9, plaatsen van een tuinhuisje 28.08.2002
Verleende bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/1382 Hugo Verrieststraat 26, renoveren van het dak en het plaatsen
van een dakkapel in het achtergeveldakvlak 22.08.2002
02/0850 Jacob Oppenheimstraat 58, uitbreiden van een woning 22.08.2002
02/1219 Cherbourglaan 57, uitbreiden van een woning 22.08.2002
02/0572 Hondsruglaan 84, verbouwen en uitbreiden van een woning
22.08.2002
02/0681 Robijnring 38, uitbreiden van een woning 22.08.2002
02/1321 Henkenshage 2, plaatsen van een dakkapel in het
achtergeveldakvlak 22.08.2002
02/1126 Bussemakerweg 23, bouwen van een garage/berging 22.08.2002
02/0978 Bilderdijklaan 8, bouwen van een scheidingsmuur in achtertuin
van Van Abbemuseum 22.08.2002
02/1103 De Beaufortpad 18, plaatsen van 2 dakkapellen in het voor- en
achtergeveldakvlak 22.08.2002
02/1225 Seinelaan 45, plaatsen van een dakkapel in het zijgeveldakvlak
22.08.2002
01/1827 Meerhoven aan het Grassijsje, kavel 441, bouwen van een woning
26.08.2002
99/0189 Kennedyplein 1 en Kennedyplein 200, wijzigen bouwvergunning
m.b.t. het bouwen van kantoren, een kantoortoren en atrium 26.08.2002
02/0903 Laar 13, verbouwen en uitbreiden van een woning 26.08.2002
02/0980 Warande 4, uitbreiden van een berging 26.08.2002
01/0226 Ministerlaan 78, uitbreiden van een woning 26.08.2002
02/1084 Spijkert 17, uitbreiden van een woning 26.08.2002
02/0527 Waldeck Pyrmontstraat 1, bouwen van een industriegebouw
26.08.2002
02/1019 Heezerweg 235, bouwen van een erker 26.08.2002
02/0997 Canneshof 7, uitbreiden van een woning 27.08.2002
02/0608 Esp 266, plaatsen van een lichtreclame 27.08.2002
02/1013 Rechtestraat 34, verbouwen van een winkelpui 27.08.2002
02/0053 Lottistraat 33, plaatsen van een dakkapel in het
zijgeveldakvlak en het verbouwen en uitbreiden van een woning
27.08.2002
02/1032 Kanunnikensven 15, verbouwen en uitbreiden van een woning
27.08.2002
02/1306 De Bosch Kemperpad 10, plaatsen van een dakkapel in het
achtergeveldakvlak 27.08.2002
02/0387 Meerhoven aan de Grasleeuwerik en Grassijsje (ongenummerd),
bouwen van 8 woningen 28.08.2002
Niet in behandeling genomen bouwaanvragen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/0296 Goudrenetstraat 29, verbouwen en uitbreiden van een woning
26.08.2002
02/0295 Goudrenetstraat 27, verbouwen en uitbreiden van een woning
26.08.2002
02/1384 Schootsestraat 54, bouwen van een berging/magazijn/hobbyruimte
28.08.2002
02/1336 nabij Fakkellaan 5-495, tijdelijk bouwen van een
gezondheidscentrum voor maximaal 2 jaar 28.08.2002
02/1372 Kronehoefstraat 30L, plaatsen van 2 dakkapellen in het
voorgeveldakvlak en 1 dakkapel in het achtergeveldakvlak 28.08.2002
02/0575 Dillenburgstraat 27d, plaatsen van een reclamebord en
vlaggenmast 28.08.2002
Intrekken aanvraag bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/0802 Hunenborg 16, uitbreiden van een woning met een orangerie
28.08.2002
Intrekken verleende bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
01/0675 Marie Curielaan 13, bouwen van een kantoor 22.08.2002
99/1216 Achtseweg Noord 5, tijdelijk plaatsen van een semi-permanent
kantoorgebouw voor maximaal 5 jaar 22.08.2002
00/0983 Normandiëlaan 47, verbouwen en uitbreiden van een garage
28.08.2002
01/0016 Oldengaarde 11, verbouwen en uitbreiden van een woning
28.08.2002
00/1519 Aanschot 76, bouwen van een carport 28.08.2002
00/1422 Anthony van Opbergenstraat 47, uitbreiden van een woning
d.m.v. het bouwen van een serre 28.08.2002
02/0126 Poemastraat 51, uitbreiden van een woning 28.08.2002
Vergunningsvrij
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/1049 Kruisstraat 43, verbouwen van een winkelruimte 28.08.2002
Geweigerde bouwvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
02/0665 Oude Doornakkersweg 2, verbouwen van een plantenkas t.b.v.
opslag 22.08.2002
02/0416 Reigerlaan 3, tijdelijk uitbreiden van een schoolgebouw
26.08.2002
Verleende sloopvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
SL02/0052 Holstraat 1 t/m 213 en Benoitstraat 54 t/m 106, slopen van
flatgebouwen 28.08.2002
SL02/0101 Den Dolech 2, slopen van stalen leidingen en asbestisolatie
28.08.2002
Verleende monumentenvergunningen
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
MO02/0027 Wilhelminaplein 14, verbouwen van opslag en magazijn tot
restaurant 28.08.2002
MO02/0003 Loostraat 1, wijzigen monumentenvergunning m.b.t. het
verbouwen van een boerderij 28.08.2002
MO02/0031 Reigerlaan 3, herstelwerkzaamheden school i.v.m. brandschade
m.b.t. zoldervloer/kapconstructie 28.08.2002
Geweigerde monumentenvergunning
Zaaknummer Adres/omschrijving Datum verzending
MO01/0027 Emmasingel (ongenummerd), plaatsen van lichtreclame
28.08.2002
Verleende vrijstelling
Zaaknummer Adres Datum verzending
02/0812 Bernard Zweerslaan 40, wijzigen gebruik garage in
tatoeëerruimte 28.08.2002
De beslissingen liggen gedurende twee weken vanaf heden ter inzage bij
de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en
Woningtoezicht, in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van
Eedenplein 1, (4e etage, van 9.00 tot 16.00 uur), alsmede in de
leeshoek van het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein
10, alhier.
Degene, wiens belang rechtstreeks bij de beslissingen is betrokken,
kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de
dag, waarop de beslissing is toegezonden of uitgereikt aan de
aanvrager, bezwaar maken.Het bezwaarschrift dient te worden gericht
aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB
Eindhoven.
Naast dit bezwaarschrift kunt u, indien u een spoedeisend belang
heeft, bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te s
Hertogenbosch, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA s
Hertogenbosch, eventueel een verzoek om voorlopige voorziening
indienen.
---
Commissievergaderingen
De commissie Sociale pijler vergadert op dinsdag 10 september a.s. om
20.00 uur in de Raadszaal van het Stadshuis. De agenda vermeldt onder
meer:
* raadsvoorstel tot het wijzigen van de Subsidieverordening
Eindhoven 2002 i.v.m. het vervallen van de
werkaanvaardingssubsidie en het harmoniseren van het begrip
minimuminkomen in de Reductieregeling;
* raadsvoorstel tot het instellen van een egalisatiereserve buffer
Fonds Werk en Inkomen en wijzigen van de begroting als gevolg van
de Invoering van het Fonds Werk en Inkomen.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
De commissie Ruimtelijke pijler vergadert op woensdag 11 september
a.s. om 20.00 uur in de Raadszaal van het Stadshuis. De agenda
vermeldt onder meer:
* raadsvoorstel tot het vaststellen van het jaarverslag milieutaken
Eindhoven 2001;
* raadsvoorstel inzake de instelling van een reserve integrale
wijkvernieuwing.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
De commissie Financiële pijler vergadert op maandag 16 september a.s.
om 20.00 uur in de Raadszaal van het Stadshuis. De agenda vermeldt
onder meer:
* raadsvoorstel inzake het Bedrijfsplan Stadhuis Eindhoven;
* raadsvoorstel inzake contributie 2002 lidmaatschap van de
Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Secretaris: de heer F. Biemans, tel. 238 24 89.
De commissie Bestuurlijke pijler vergadert op maandag 16 september
a.s. om 20.00 uur in de commissiekamer van het Stadshuis. De agenda
vermeldt onder meer:
* raadsvoorstel tot het intrekken van de Regeling informatie, advies
en ambtelijke bijstand aan de leden van de gemeenteraad.
Secretaris: de heer M. Honing, tel. 238 24 88.
Welkom
Bent u geïnteresseerd in de behandeling van een agendapunt bij een
openbare commissievergadering in het Stadhuis, dan bent u van harte
welkom. Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht, meldt dan
uw aanvraag twee dagen vóór het begin van de vergadering bij de
secretaris van de commissie.
De commissie-agendas en notas liggen tijdens kantooruren, maandag van
9.00 tot 19.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur, ter
inzage in het Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10.
---
Verordeningen
Op 6 mei 2002 heeft de raad van de gemeente Eindhoven de besloten de
Algemene klachtenregeling gemeente Eindhoven, zoals vastgesteld bij
raadsbesluit van 6 september 1999, in te trekken en de Algemene
klachtenregeling gemeente Eindhoven 2002 vast te stellen. Op 6 mei
2002 heeft de raad van de gemeente Eindhoven tevens besloten de
Verordening inzake de commissie voor bezwaren en ombudszaken, zoals
vastgesteld bij raadsbesluit van 6 september 1999, in te trekken, en
de Verordening inzake de commissie voor bezwaren en ombudszaken 2002
vast te stellen. Deze besluiten treden in werking zes weken na 28
augustus 2002. De verordening ligt voor u ter inzage vanaf heden tot
en met 16 september 2002 in het Informatiecentrum van het
Stadskantoor. Over deze besluiten kan een raadgevend correctief
referendum op grond van de Tijdelijke referendumwet worden gehouden.
Een verzoek tot het houden van een gemeentelijk raadgevend correctief
referendum over het hiervoor genoemde besluit dient te worden
ingediend binnen drie weken na de bekendmaking van het besluit. Een
verzoek kan door een kiesgerechtigde worden gedaan. Een persoon die
een verzoek tot het houden van een referendum wenst in te dienen,
ondertekent dit verzoek op het Stadskantoor ten overstaan van een door
de burgemeester aangewezen persoon en geeft daarbij blijk van zijn
identiteit. Een verzoeker mag niet meer dan één verzoek tot het houden
van een referendum over hetzelfde besluit indienen. Indien één
kiesgerechtigde twee of meer verzoeken indient terzake van hetzelfde
referendum, zijn al deze verzoeken ongeldig.
Vastgestelde verordening
In haar vergadering van 2 september 2002 heeft de Gemeenteraad de
Verordening tot wijziging van de Tarieventabel 2002 behorende bij de
Verordening op de heffing en invordering van leges 2002 (eerste
wijziging) vastgesteld. Dit besluit, dat in het Gemeenteblad wordt
gepubliceerd, ligt voor eenieder kosteloos ter inzage in het
Informatiecentrum van het Stadskantoor.
---
Inloopdagen Vernieuwing Kruidenbuurt
Het stedenbouwkundig plan voor de Kruidenbuurt is klaar. De
projectgroep, bestaande uit Trudo, de gemeente en vertegenwoordigers
van de bewoners van de buurt, heeft in samenwerking met
stedenbouwkundig bureau Rein Geurtsen de laatste puntjes op de i
gezet. Op vrijdag 6 tussen 15.00 en 21.00 uur en zaterdag 7 september
tussen 10.00 en14.00 uur zijn de bewoners van de Kruidenbuurt en
omgeving van harte welkom op de inloopdagen in de Kruidenhof. Tijdens
deze dagen wordt het stedenbouwkundig plan toegelicht. Ook het nieuwe,
globale bestemmingsplan ligt tijdens de inloopdagen ter inzage in de
Kruidenhof.
---
Aanvragen exploitatievergunningen
Ingevolge artikel 2.3.1.2. van de Algemene Plaatselijke Verordening
Eindhoven is een vergunning nodig van de burgemeester voor het
exploiteren van een horecabedrijf.
De volgende aanvragen om een exploitatievergunning zijn ingediend:
* Edisonstraat 171 voor een cafébedrijf ten name van T. Aras;
* Hortensiastraat 2 voor een restaurantbedrijf ten name van V.O.F.
Chinees Indisch restaurant Hang Chow i.v.m. wijziging terras;
* Koenraadlaan 98 voor een buurthuis ten name van Stichting
Buurthuis Oes Hoes;
* Leenderweg 42 voor een restaurantbedrijf ten name van M.P.A.
Verbakel;
* Marathonloop ongenummerd voor een kantine/café ten name van Hockey
Club Eindhoven;
* Markt 19a voor een Chinees-Indisch restaurant ten name van B.C.
Chan;
* Needestraat 24a voor een grillroom/shoarmazaak ten name van
Grillroom Eren V.O.F.;
* Needestraat 26-28 voor een cafébedrijf ten name van S. Durmus;
* Oude Bosschebaan 9d voor een kantine/café ten name van
tennisvereniging Prinsejagt;
* Stratumseind 10-12 voor een cafetaria ten name van A.H. Salem;
* Willemstraat 35 voor een coffeeshop ten name van E.D. Lankes B.V.;
* Winkelcentrum Woensel 52 voor een lunchroom/café ten name van
Leermakers Evenementen B.V.;
* Wijngaardplein 48 voor een cafetaria ten name van C.
Devetzis-Fotiadis.
De aanvragen en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf
heden, gedurende vier weken, ter inzage in het Informatiecentrum van
het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, te Eindhoven.
Gedurende bovengenoemde termijn is iedere belanghebbende in de
gelegenheid zijn/haar zienswijzen met betrekking tot deze voornemens
schriftelijk naar voren te brengen bij de burgemeester.
Belanghebbenden kunnen desgewenst verzoeken om hun persoonlijke
gegevens niet bekend te maken. De zienswijzen moeten worden gezonden
aan het hoofd van de afdeling Binnenstadsmanagement, dienst Algemene
Publiekszaken, Postbus 90150, 5600 RB te Eindhoven.
---
Exploitatievergunning kindercentrum
Binnen het kader van de Verordening kinderopvang 2000 is, voor het
openstellen of openhouden van een kindercentrum, een schriftelijke
exploitatievergunning nodig van burgemeester en wethouders van de
gemeente Eindhoven.
De volgende aanvragen worden bekend gemaakt:
* aanvraag exploitatievergunning voor het openstellen van
kinderdagverblijf Grasrijk, aan het Grasland 3;
* aanvraag exploitatievergunning voor het starten van
kinderdagverblijf Pino, welk wordt gevestigd aan de Jonathan
Swiftlaan 17.
De aanvragen met de daarop betrekking hebbende stukken, liggen vanaf
heden dagelijks, gedurende vier weken, ter inzage in het
Informatiecentrum van het Stadskantoor, Stadhuisplein 10 te Eindhoven.
Eenieder kan zijn/haar zienswijze over deze aanvraag, binnen vier
weken na publicatie van deze aanvraag, schriftelijk naar voren brengen
bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB
te Eindhoven.
---
Beleid inzake discotheken
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven
maakt bekend, dat de burgemeester op 25 juli 2002 het volgende beleid
inzake discotheken heeft vastgesteld:
* onder een discotheek wordt verstaan: een horecabedrijf met een
dansvloer, waarin gedurende de openingstijden vrijwel continue
mechanische muziek ten gehore wordt gebracht, aangekondigd door
een diskjockey en dat als discotheek staat ingeschreven bij de
Kamer van Koophandel en het bedrijfschap Horeca;
* op grond van artikel 2.3.1.4, derde lid, van de Algemene
Plaatselijke Verordening Eindhoven kan ontheffing worden verleend
aan een discotheek in het gebied, zoals omschreven in artikel
2.3.1.4, vierde lid, van de Algemene Plaatselijke Verordening
Eindhoven, voor vrijdag 03.00 uur en/of maandag 03.00 uur en/of
zaterdag 05.00 uur en/of zondag 05.00 uur;
* voor het gebied geldt een maximum van vier discotheken, waarvan
maximaal één discotheek op de Dommelstraat, twee discotheken op
het Stationsplein en één discotheek op het Stratumseind, waarvoor
ontheffing kan worden verleend;
* de ontheffing wordt eerst bij wijze van proef voor maximaal één
jaar verleend. Daarna kan een definitieve ontheffing volgen;
* per discotheek kunnen er 12 variabele dagen per jaar niet zijnde
maandag, vrijdag, zaterdag en zondag worden aangewezen;
* het is niet toegestaan de discotheek vóór 22.00 uur voor het
publiek geopend te hebben of daarin of aldaar publiek toe te laten
of te laten verblijven;
* op vrijdag en maandag na 02. 45 uur en zaterdag en zondag na 03.45
uur mogen in de discotheek geen bezoekers meer worden toegelaten;
* het pand waarin de discotheek is gevestigd, dient een
horecabestemming te hebben;
* de discotheek dient in het bezit te zijn van een vergunning, als
bedoeld in artikel 3 van de Drank-en Horecawet;
* de discotheek dient in het bezit te zijn van een vergunning, als
bedoeld in artikel 2.3.1.2 van de Algemene Plaatselijke
Verordening Eindhoven;
* de discotheek dient in het bezit te zijn van een vergunning, als
bedoeld in artikel 6.1.1. van de Bouwverordening;
* de discotheek dient een melding te doen in het kader van de Wet
Milieubeheer, waarbij voldaan dient te worden aan de daarin
gestelde voorschriften. Tevens dient een akoestisch rapport te
worden overgelegd, waarbij uitgegaan dient te worden van een
minimaal binnenniveau van 95dB(A);
* de discotheek wordt niet toegestaan een terras te exploiteren;
* de discotheek dient in het bezit te zijn van een door de politie
goedgekeurd beveiligingsplan;
* tijdens de openingstijden van de discotheek dient er sprake te
zijn van een gedegen deurbeleid, zulks ter beoordeling van de
politie;
* er dient toezicht te zijn bij de toiletten en de garderobe in de
discotheek.
Dit besluit is geplaatst op 26 augustus 2002 in het Gemeenteblad van
Eindhoven (2002, nummer 71)
---
Wet milieu
Te verlenen vergunning/in te trekken vergunning Burgemeester en
wethouders maken bekend dat zij voornemens zijn om vergunning op grond
van de Wet milieubeheer te verlenen aan:
* NRE Holding N.V.
Het betreft een vergunning voor een de gehele inrichting omvattende
revisievergunning voor een electriciteits- en gasstation, Kanaaldijk
Noord 129.
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en andere ter zake zijnde stukken
liggen ter inzage bij:
* de Milieudienst Regio Eindhoven, Keizer Karel V Singel 8 te
Eindhoven van 4 september 2002 tot 2 oktober 2002 elke werkdag van
09.00 tot 17.00 uur en elke maandagavond na telefonische afspraak
(259 46 03), bovendien na deze datum, tot het einde van de
beroepstermijn elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur;
* het desbetreffende Stadsdeelkantoor.
De vergunning in te trekken van:
* H.J.C.M. van Hassel.
Het betreft een vergunning voor een agrarisch bedrijf, Bokt 9.
Het verzoek, de ontwerpbeschikking en andere ter zake zijnde stukken
liggen ter inzage bij:
* de Milieudienst Regio Eindhoven, Keizer Karel V Singel 8 te
Eindhoven van 4 september 2002 tot 18 september 2002 elke werkdag
van 09.00 tot 17.00 uur en elke maandagavond na telefonische
afspraak (259 46 03), bovendien na deze datum, tot het einde van
de beroepstermijn elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur;
* het desbetreffende Stadsdeelkantoor.
Tot laatst genoemde datum kunnen schriftelijk bedenkingen bij het
college van burgemeester en wethouders worden ingebracht; zij moeten
worden gezonden aan het de afdelingsmanager Eindhoven van de
Milieudienst Regio Eindhoven, Postbus 435, 5600 AK Eindhoven. Ook
kunnen in die periode mondeling bedenkingen worden ingebracht; hiertoe
zal een bijeenkomst worden vastgesteld na telefonische afspraak,
telefoon 259 46 03. Wie bedenkingen inbrengt, kan verzoeken dat zijn
persoonlijke gegevens niet worden vermeld.
Verleende vergunningen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij vergunning ingevolge
de Wet milieubeheer hebben verleend aan:
* een vergunning voor het in werking hebben van een
installatiebedrijf met metaal- en kunststofbewerking, Boven Zijde
12, Lotec B.V.;
* een vergunning voor het veranderen van een mengvoederfabriek,
Hastelweg 159, Brameco-Zon. De beschikkingen en andere ter zake
zijnde stukken liggen ter inzage bij:
* de Milieudienst Regio Eindhoven, Keizer Karel V Singel 8 te
Eindhoven van 4 september 2002 tot 16 oktober 2002 elke werkdag
van 09.00 uur tot 17.00 uur en elke maandagavond na telefonische
afspraak (259 46 03). Desgewenst kan een mondelinge toelichting op
de stukken worden gegeven;
* het desbetreffende Stadsdeelkantoor.
Tot 16 oktober 2002 staat beroep open bij de afdeling
Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor: eenieder die tegen de
ontwerpbeschikkingen bedenkingen heeft ingebracht, de adviseurs die
advies hebben uitgebracht, eenieder die bedenkingen heeft tegen de
aangebrachte wijzigingen ten opzichte van de ontwerpbeschikkingen en
belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen
bedenkingen te hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikkingen.
Een beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht,
tenzij voor deze datum beroep is ingesteld en een verzoek om
voorlopige voorziening is gedaan. Een beroepschrift moet worden
gezonden aan de Raad van State, afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus
20019, 2500 EA s-Gravenhage; een verzoek om voorlopige voorziening
moet worden gericht aan de voorzitter van die afdeling. Een
beschikking wordt niet van kracht, voordat op dat verzoek is beslist.
Meldingen
Ter informatie delen wij mede dat de volgende bedrijven zich hebben
gemeld omdat zij zich gaan vestigen of omdat zij wijzigingen
aanbrengen:
* Lidl Nederland GmbH, Winkelcentrum Woensel 101, supermarkt;
* Afhaalcentrum Ni Hao, Sint Philomenastraat 1, horeca- sport- en
recreatie-inrichting;
* Sport Inn, Grobbendonkstraat 20, horeca- sport- en
recreatie-inrichting;
* P.M. v.d. Heuvel, Verdunplein 1, opslag- en transportbedrijf;
* T. Dedemog'(lu, Boschdijk 229, horecabedrijf;
* Öztürk Market V.O.F., Sint Petrus Canisiuslaan 56, detailhandel;
* Bloemenhandel Bouwman V.O.F., Kruburg 5, opslag- en
transportbedrijf;
* Kalliste Woningbouwontwikkeling, Stratumsedijk ongenummerd, woon-
en verblijfsgebouwen;
* V.O.F. Zeshoven Bouw- en Ontwikkelingsmaatschappij voor Meerhoven,
De Grasbaan, woon- en verblijfsgebouwen;
* Woningbouwvereniging Beter Wonen Patrimonium, Smalle Haven, woon-
en verblijfsgebouwen;
* J.B.C. Jagershoef, Lohengrinlaan 3a, horeca- sport- en
recreatie-inrichting;
* Klimcentrum Neoliet Eindhoven B.V., Vijfkamplaan 14, horeca- sport
en recreatie- inrichting;
* Cafetaria Arif, Edisonstraat 146, horecabedrijf;
* Samenwerkingsverband Regio Eindhoven, Keizer Karel V Singel 8,
woon- en verblijfsgebouw.
Informatie over de meldingen kunt u elke werkdag van 09.00 uur tot
17.00 uur krijgen bij de Milieudienst Regio Eindhoven, Keizer Karel V
Singel 8 te Eindhoven.
---
Wet bodembescherming
Beschikking ingevolge de artikelen 29, 37 en 39 Wbb
Bij burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven is op 21 juni
2002 door Bouwbedrijf Timmers B.V. een melding ingediend ingevolge
artikel 28, lid 1 Wbb, met het voornemen de bodem te saneren op de
locatie Tramstraat 21.
Naar aanleiding van deze melding is door burgemeester en wethouders
een ontwerpbeschikking opgesteld, die van 18 juli tot 29 augustus 2002
ter inzage heeft gelegen. Tijdens deze terinzagetermijn zijn geen
zienswijzen ingebracht. Burgemeester en wethouders hebben op 4
september 2002 de beschikking definitief vastgesteld.
In de definitieve beschikking is door burgemeester en wethouders
vastgesteld:
* dat er sprake is van een geval van ernstige bodemverontreiniging;
* dat er geen sprake is van urgentie om het geval van
bodemverontreiniging te saneren;
* dat zij voornemens zijn, onder voorwaarden, in te stemmen met het
saneringsplan;
* dat wijzigingen van het gebruik van de bodem aan hen gemeld dienen
te worden.
Aanvraag, beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 4 september
2002 gedurende zes weken ter inzage bij de Milieudienst Regio
Eindhoven, Keizer Karel V Singel 8, te Eindhoven op werkdagen van
09.00 uur tot 17.00 uur.
Binnen zes weken na de dag waarop de beschikking is bekend gemaakt,
kunnen belanghebbenden tegen dit besluit op grond van artikel 87 Wbb
juncto artikel 20.1 Wet milieubeheer juncto artikel 7:1 Algemene wet
bestuursrecht (Awb), een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en
wethouders van de gemeente Eindhoven. Het bezwaarschrift moet worden
gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,
Postbus 90150, 5600 RB te Eindhoven.
Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet ten minste bevatten:
* naam en adres van de indiener,
* de dagtekening,
* de gronden van het bezwaar.
Degene die gebruik maakt van de mogelijkheid een bezwaarschrift in te
dienen, kan op grond van artikel 8:81 Awb bij de voorzitter van de
afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,
2500 EA s-Gravenhage, een voorlopige voorziening verzoeken indien
onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.
---
Bestemmingsplannen
Inspraak
Op de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer wordt momenteel het
bestemmingsplan Kruidenbuurt voorbereid. Dit bestemmingsplan beoogt de
herstructurering van de Kruidenbuurt.
Van 5 september tot en met 2 oktober 2002 ligt in het kader van de
inspraak op werkdagen tijdens kantooruren bij de dienst stedelijke
Ontwikkeling en Beheer, Sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw
van de Technische Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage) en in
het Stadsdeelkantoor Stratum, Piuslaan 74a, voor eenieder ter inzage
de voor dit gebied vastgestelde uitgangspunten en het daarop
gebaseerde concept van de tekening van het globale bestemmingsplan.
Ingezetenen en in de gemeente een belang hebbende natuurlijke en
rechtspersonen kunnen tot en met 2 oktober 2002 schriftelijk hun
mening kenbaar maken bij de directeur van de dienst Stedelijke
Ontwikkeling en Beheer, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven. Ontvangen
meningen zullen worden betrokken bij de advisering aan het college van
burgemeester en wethouders.
Te verlenen vrijstelling: inspraak
Burgemeester en wethouders zijn voornemens met toepassing van artikel
19, lid 1, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te
verlenen van het bestemmingsplan Welschap A ten behoeve van de
realisering van de eerste fase van het nieuwe terminalgebouw Eindhoven
Airport.
In dit kader ligt het voorlopig ontwerp Fase 1 met daarin de
definitieve volumestudie van 5 september 2002 tot en met 3 oktober
2002 op werkdagen tijdens kantooruren voor eenieder ter inzage ten
behoeve van de inspraak bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en
Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische
Diensten, Frederik van Eedenplein 1 (4e etage), alsmede in het
Informatiecentrum in het Stadskantoor, Stadhuisplein 10, alsmede op
het Stadsdeelkantoor Strijp, Sint Trudoplein 6.
Gedurende deze periode kunnen ingezeten en in de gemeente een belang
hebbende natuurlijke en rechtspersonen tot en met 3 oktober
schriftelijk hun mening kenbaar maken bij de directeur van de dienst
Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, Postbus 998, 5600 AZ Eindhoven.
Informatieavond
Tevens wordt er een informatieavond georganiseerd op maandag 16
september 2002 vanaf 17.00 uur in de presentatieruimte van Eindhoven
Airport, luchthavenweg 25, Eindhoven. Tijdens deze avond wordt een
toelichting gegeven en is er de gelegenheid tot het stellen van
vragen.
---
Kapvergunningen
De directeur van de dienst Algemene en Publiekszaken maakt bekend, dat
voor het rooien van onderstaande bomen kapvergunning is verleend:
Stadsdeel Tongelre
* 2 bomen aan de Lijsterlaan 30 en 1 boom aan de Uiverlaan 10: de
reden is dat de bewuste bomen aan de Lijsterlaan 30 lichtreductie
en overlast veroorzaken, de boom aan de Uiverlaan 10 is ziek.
Verzenddatum vergunning 27 augustus 2002.
De vergunning ligt vanaf heden, gedurende zes weken, ter inzage in het
Informatiecentrum van het Stadskantoor en aan de balie van het
betreffende Stadsdeelkantoor.
Belanghebbenden kunnen, binnen zes weken na de dag volgend op de
verzenddatum van de betreffende vergunning, gemotiveerd bezwaar
indienen bij burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB te
Eindhoven. Dit bezwaar schorst niet het gebruik van de vergunning.
Daarvoor moet de indiener van een bezwaarschrift tevens een verzoek om
voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de
Arrondissementsrechtbank, Postbus 90125, 5200 MA s-Hertogenbosch.
Stadsdeel Woensel-Noord
* 2 bomen nabij de Steenoven: de beiden bomen zijn dood, waardoor
schade kan ontstaan aan geparkeerde autos e.d.
Verzenddatum vergunning 29 augustus 2002.
Tegen deze vergunning kan zes weken na datum vergunning ingevolge
artikel 7:1 Algemene wet bestuursrecht bezwaar worden gemaakt bij de
Dorpsraad Acht, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.
---
Algemeen
Dit is een officiële publicatie van het gemeentebestuur van
Eindhoven.
De openbare nota's, besluiten, tekeningen e.d, die betrekking hebben
op de vermelde onderwerpen, liggen ter lezing in het gemeentelijk
Informatiecentrum. In sommige gevallen liggen de stukken ook ter
inzage bij een gemeentelijke dienst (zoals vermeld in de
desbetreffende rubriek).
Het Informatiecentrum bevindt zich in het Stadskantoor, Stadhuisplein
10. U bent er welkom op maandag van 9.00-19.00 uur en dinsdag t/m
vrijdag van 9.00-16.00 uur.
De dienst Algemene en Publiekszaken bevindt zich eveneens in het
Stadskantoor. Bij deze dienst bent u welkom op maandag van 9.00-19.00
uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur.
Ook de afdeling Binnenstadsmanagement (BMT) van de dienst Algemene en
Publiekszaken bevindt zich in het Stadskantoor. Deze afdeling is voor
publiek geopend op maandag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur, telefonisch
van 9.00-16.30 uur.
De diverse sectoren van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer
zijn gehuisvest in het gebouw van de Technische Diensten, Frederik van
Eedenplein 1. Deze dienst is voor het publiek geopend op werkdagen van
9.00-16.00 uur.
De Milieudienst Regio Eindhoven is gehuisvest aan de Keizer Karel V
Singel 8. U bent er welkom van 9.00-17.00 uur.
De openingstijden van de Stadsdeelkantoren Tongelre, Gestel, Strijp,
Woensel-Noord en Woensel-Zuid zijn op maandag van 15.00-19.00 uur en
op dinsdag t/m vrijdag van 9.00-13.00 uur. Buiten deze tijden is
bezoek mogelijk op afspraak: telefonisch zijn zij bereikbaar op
maandag van 9.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur en op dinsdag t/m
vrijdag van 9.00-13.00 uur en van 14.00-16.00 uur.
Het postadres van alle Stadsdeelkantoren is Postbus 90150, 5600 RB
Eindhoven.
Het Stadsdeelkantoor Tongelre is gevestigd aan de Generaal Bothastraat
1, tel. 238 45 00. Het stadsdeel omvat de postcodes 5613 AA en AC t/m
AL, 5613 BA t/m KZ, 5613 MA t/m ME, 5631 AA t/m AX, 5631 DA t/m DE,
5631 NA t/m NR, 5641 en 5642.
Het Stadsdeelkantoor Stratum is gevestigd aan de Piuslaan 74a, tel.
238 43 50. Het stadsdeel omvat de postcodes 5611 LA t/m LZ, MJ en MK,
NC, NE, NJ t/m NV, NX, PA, PD t/m PX, RA t/m RN, SC t/m SG, SJ t/m SZ,
TA t/m VZ, 5613 LA t/m LZ, 5614, 5615 AA t/m CX, EA t/m EM, 5643, 5644
AA t/m RP en SA t/m TZ, 5645, 5646 en 5647.
Het Stadsdeelkantoor Gestel is gevestigd aan het Kastelenplein 168a,
tel. 238 49 49. Het stadsdeel omvat de postcodes 5615 DA t/m DC en GA
t/m SZ, 5616 CA t/m CS en EB t/m EV, 5644 RS t/m RZ en 5653 t/m 5656.
Het Stadsdeelkantoor Strijp is gevestigd aan het Sint Trudoplein 6,
tel. 238 47 00. Het stadsdeel omvat de postcodes 5616 AA t/m BZ, 5616
DA t/m DG, 5616 EA, 5616 GA t/m VG, 5651, 5652, 5657 en 5658.
Het Stadsdeelkantoor Woensel-Noord is gevestigd aan de Ouverture 85,
tel. 238 43 43. Het stadsdeel omvat de postcodes 5624, 5625, 5626 AA
t/m JA, 5627, 5628, 5629, 5632 en 5633.
Het Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid is gevestigd aan de Kronehoefstraat
19 (ingang: Van Brakelstraat 2), tel. 238 45 45. Het stadsdeel omvat
de postcodes 5612 AB t/m AN, 5612 BA t/m LP, 5612 MA t/m WP, 5621,
5622, 5623, 5626 NA en NC, 5631 AZ, 5631 BA t/m CN en 5631 EA t/m LR.
De vergunningen en andere zaken, met betrekking tot de hierboven
genoemde postcodes, liggen ter inzage c.q. na afspraak ter inzage
(bouwvergunningen) gedurende de in de tekst vermelde termijn in het
betreffende Stadsdeelkantoor.
Het Informatiecentrum Meerhoven is gevestigd aan Zandkasteel 43. U
bent er welkom van dinsdag t/m vrijdag van 14.00-18.00 uur, zaterdag
en zondag van 12.00-16.00 uur.
Telefoonnummers:
* Informatiecentrum, Stadskantoor, algemene informatie 238 20 25
* Informatiebalie sector Bouw- en Woningtoezicht 238 64 46
* Tekstbeeld-telefoon voor doven en slechthorenden 238 72 89
* Milieuklachtencentrale voor vragen en klachten over milieuzaken
259 45 00
* Klachten en algemene informatie voormalige dienst Openbare Werken,
tevens alle vragen over (chemisch) afval 238 60 00
* Afd. Binnenstadsmanagement, algemene informatie 238 25 00
* Stadsdeelkantoor Tongelre, algemene informatie 238 45 00
* Stadsdeelkantoor Stratum, algemene informatie 238 43 50
* Stadsdeelkantoor Gestel, algemene informatie 238 49 49
* Stadsdeelkantoor Strijp, algemene informatie 238 47 00
* Stadsdeelkantoor Woensel-Noord, algemene informatie 238 43 43
* Stadsdeelkantoor Woensel-Zuid, algemene informatie 238 45 45
* Informatiecentrum Meerhoven, algemene informatie 234 80 40
---
Eindhoven, 4 september 2002