Persberichten - 04/09/2002

Interbrew verwerft distributierechten voor Bass® Ale in Verenigde Staten

Brussel, 4 september 2002 Interbrew, The World's Local Brewer©, kondigt vandaag aan dat het met Diageo een overeenkomst heeft bereikt om alle import- en distributierechten voor Bass® Ale in de Verenigde Staten over te dragen aan Interbrew, voor prijs van 105 miljoen USD (79 miljoen USD na belastingen). Krachtens deze overeenkomst zal Interbrew vanaf 30 juni 2003 de operationele controle over het merk Bass® Ale in de Verenigde Staten verwerven. Bass® Ale is een merk met een hoge winstmarge, goed voor meer dan 25% van alle super-premium bieren die in de V.S. worden geïmporteerd, dat een unieke rol zal spelen in Interbrews merkenportefeuille. Op de Amerikaanse biermarkt geeft dit merk Interbrew de operationele controle over 7 van de 12 best verkopende importbieren, evenals een aandeel van 23.7% in het Amerikaanse importsegment. Bovendien zal de 700.000 hectoliter volume van Bass® Ale Interbrews positie op de horeca markt aanzienlijk versterken. Wij kijken er naar uit om met Diageo samen te werken aan de verdere ontwikkeling van Bass® Ale in de Amerikaanse markt en dit gedurende de overgangsperiode tot eind 2003. aldus Hugo Powell, CEO van Interbrew. Ik ben er sterk van overtuigd dat Bass® Ale ons merkenportfolio aanzienlijk zal verbeteren en onze positie in het snelgroeiende importsegment van de markt zal verstevigen. Interbrew The Worlds Local Brewerã Interbrew, The Worlds Local Brewer©, is de belangrijkste consolidator in de wereldwijde bierindustrie. De onderneming met hoofdzetel in België stelt wereldwijd ruim 37.000 mensen tewerk. De strategie van Interbrew, The Worlds Local Brewerã, bestaat er in, sterke lokale platformen uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten in de wereld. In de markten waar zij aanwezig is, respecteert Interbrew het lokale erfgoed en de traditie van de bierindustrie en helpt zij het locale management bij het verder uitbouwen van hun activiteiten. The Worlds Local Brewerã strategie is gebaseerd op vier peilers: eerst en vooral het versterken van de lokale merken (vaak marktleiders), daarna het introduceren van internationale premium en specialiteitsbieren zoals Stella Artoisâ, Becksâ, Leffeâ, Hoegaardenâ en Bass® Ale. Tenslotte brengt Interbrew de lokale platformen aanzienlijke best practices bij en zet zij de groei van de lokale entiteiten kracht bij, zowel autonoom als door middel van selectieve acquisities. Meer dan 200 bieren van Interbrew worden in meer dan 120 landen verkocht. Verdere informatie over Interbrew kan geconsulteerd worden op www.interbrew.com Verdere informatie: Corneel Maes Vice President Corporate Communication Tel:
+32-16-31-57-69 Mobile: +32-475-92-27-69 Fax: +32-16-31-59-69 E-mail: corneel.maes@interbrew.com Patrick Verelst Vice President Investor Relations Tel: +32-16-31-55-41 Fax: +32-16-31-57-13 E-mail: patrick.verelst@interbrew.com

Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels