Persberichten - 04/09/2002
Interbrew verwerft distributierechten voor Bass® Ale in Verenigde Staten
Brussel, 4 september 2002 Interbrew, The World's Local Brewer©,
kondigt vandaag aan dat het met Diageo een overeenkomst heeft bereikt
om alle import- en distributierechten voor Bass® Ale in de Verenigde
Staten over te dragen aan Interbrew, voor prijs van 105 miljoen USD
(79 miljoen USD na belastingen). Krachtens deze overeenkomst zal
Interbrew vanaf 30 juni 2003 de operationele controle over het merk
Bass® Ale in de Verenigde Staten verwerven. Bass® Ale is een merk met
een hoge winstmarge, goed voor meer dan 25% van alle super-premium
bieren die in de V.S. worden geïmporteerd, dat een unieke rol zal
spelen in Interbrews merkenportefeuille. Op de Amerikaanse biermarkt
geeft dit merk Interbrew de operationele controle over 7 van de 12
best verkopende importbieren, evenals een aandeel van 23.7% in het
Amerikaanse importsegment. Bovendien zal de 700.000 hectoliter volume
van Bass® Ale Interbrews positie op de horeca markt aanzienlijk
versterken. Wij kijken er naar uit om met Diageo samen te werken aan
de verdere ontwikkeling van Bass® Ale in de Amerikaanse markt en dit
gedurende de overgangsperiode tot eind 2003. aldus Hugo Powell, CEO
van Interbrew. Ik ben er sterk van overtuigd dat Bass® Ale ons
merkenportfolio aanzienlijk zal verbeteren en onze positie in het
snelgroeiende importsegment van de markt zal verstevigen. Interbrew
The Worlds Local Brewerã Interbrew, The Worlds Local Brewer©, is de
belangrijkste consolidator in de wereldwijde bierindustrie. De
onderneming met hoofdzetel in België stelt wereldwijd ruim 37.000
mensen tewerk. De strategie van Interbrew, The Worlds Local Brewerã,
bestaat er in, sterke lokale platformen uit te bouwen in de
belangrijkste biermarkten in de wereld. In de markten waar zij
aanwezig is, respecteert Interbrew het lokale erfgoed en de traditie
van de bierindustrie en helpt zij het locale management bij het verder
uitbouwen van hun activiteiten. The Worlds Local Brewerã strategie is
gebaseerd op vier peilers: eerst en vooral het versterken van de
lokale merken (vaak marktleiders), daarna het introduceren van
internationale premium en specialiteitsbieren zoals Stella Artoisâ,
Becksâ, Leffeâ, Hoegaardenâ en Bass® Ale. Tenslotte brengt Interbrew
de lokale platformen aanzienlijke best practices bij en zet zij de
groei van de lokale entiteiten kracht bij, zowel autonoom als door
middel van selectieve acquisities. Meer dan 200 bieren van Interbrew
worden in meer dan 120 landen verkocht. Verdere informatie over
Interbrew kan geconsulteerd worden op www.interbrew.com Verdere
informatie: Corneel Maes Vice President Corporate Communication Tel:
+32-16-31-57-69 Mobile: +32-475-92-27-69 Fax: +32-16-31-59-69 E-mail:
corneel.maes@interbrew.com Patrick Verelst Vice President Investor
Relations Tel: +32-16-31-55-41 Fax: +32-16-31-57-13 E-mail:
patrick.verelst@interbrew.com
Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels