TEMPO-TEAM

Tempo-Team: Feesten tegen de dalende werkgelegenheid

Amsterdam, woensdag 4 september 2002

Direct Marketing ziet Tempo-Team als een belangrijk instrument om in een tijd waarin de werkgelegenheid daalt het aantal openstaande vacatures op peil te houden. 'Feest met succes!' is het thema van de tweede DM-campagne van Tempo-Team in 2002. Bedrijven die klant worden ontvangen een 'feestbox'. Alle vestigingen van Tempo-Team doen mee aan de actie. De actie richt zich op meer dan 12.000 bedrijven in geheel Nederland. De actie wordt onder meer ondersteund door een tv commercial, een internetactie en door radiospots.

'Binnen de uitzendbranche is zo'n geïntegreerde actie van DM en tv reclame nieuw. De box met feestartikelen is op zichzelf natuurlijk niet de reden dat bedrijven klant bij ons worden. Het is een leuke, vlotte binnenkomer', zegt Harald Zandvliet Marketing manager bij Tempo-Team. Jaarlijks houdt Tempo-Team twee van deze centrale direct marketingacties met als primair doel het binnenhalen van aanvragen om zo de omzet te verhogen. 'Bij de eerste DM-actie van het jaar legden onze intercedenten gezamenlijk 15.840 bezoeken af. Net als voorgaande jaren bleek dat bijna de helft van die bezoeken een of meerdere aanvragen opleverde. Dat betekent dat Tempo-Team in een dalende markt goed scoorde.'

Uitvoering
Iedere intercedent verstuurt aankondigingkaarten naar bedrijven. Achterop de kaart staat dat wanneer het bedrijf klant wordt van Tempo-Team het bedrijf een feestbox ontvangt, zodat een feestje nooit meer onvoorbereid komt. Nadat de kaarten verstuurd zijn, belt de intercedent deze bedrijven op om een afspraak te maken. Uit ervaringscijfers blijkt dat 85% van de kaarten opgevolgd wordt door een bezoek.

De DM-actie duurt tot en met half oktober en zolang de voorraad strekt. De feestbox is ontwikkeld door Paul Baars Design.

Noot voor de redactie,