Xerox


Xerox Office Services: een reeks van oplossingen waarmee tot 30% kan worden bespaard op kosten van kantoorwerkzaamheden

Amstelveen, sept. 06, 2002

De eerste end-to-end oplossing voor het beheer van het totale arsenaal aan kantoorapparatuur
Xerox Business Services - onderdeel van Xerox Global Services - introduceert 'Xerox Office Services'. Dit behelst een reeks van oplossingen waarmee grote kantoororganisaties de steeds stijgende kosten in verband met het beheer van hun arsenaal aan kantoorapparatuur kunnen terugdringen. Onderzoeksbureau Gartner schat dat deze kosten kunnen oplopen tot 3% van de jaaromzet van een bedrijf. Bovendien verwacht men dat dit percentage nog zal stijgen vanwege de voortdurende technologische ontwikkelingen en wijzigingen in de structuur van grote organisaties.

In het rapport 'The Hidden Goldmine'1 wijst Gartner op de enorme besparingen die bedrijven kunnen realiseren als zij hun kantoorapparatuur optimaal op elkaar en op de behoeften van het bedrijf kunnen afstemmen en dit in alle niveaus van de organisatie, van directie tot werkvloer, efficiënter weten te beheren.

Xerox Office Services stelt bedrijven hiertoe in staat door de eerste end-to-end oplossing te bieden voor het beheer van het gehele arsenaal aan kantoorapparatuur en alles wat daarmee samenhangt.

Xerox heeft al zijn professionele en technische expertise aangewend om een geïntegreerde totaaloplossing voor alle in organisaties aanwezige kantoorapparatuur te kunnen leveren. Tot de oplossingen van Xerox Office Services behoren:


* Xerox Assessment Services - voert een kosten-batenanalyse uit van de huidige organisatie.

* Xerox Asset Management Services - optimaliseert de huidige infrastructuur van alle aanwezige kantoorapparatuur en voorziet in het dagelijkse beheer daarvan.

* Xerox Imaging & Output Management Services - beheert op efficiënte wijze de stroom documenten binnen de hele organisatie.
* Xerox Support Services - biedt ondersteuning, o.a. in de vorm van een helpdesk, cursussen, bedrijfsspecifieke aanpassing van apparatuur, oplossingen voor problemen, klantrapportage en facturering.

Een belangrijk onderdeel van Xerox Office Services is de unieke selectie software tools zoals CentreWare Web pro, het eerste softwareproduct voor printmanagement dat is ontwikkeld op het Microsoft.NET Framework. CentreWare Web pro controleert voortdurend de netwerkprinters - zowel die van Xerox als van andere merken - en signaleert problemen op het moment dat zij zich voordoen. Een helpdesk-applicatie bekijkt de gegevens en maakt een opdrachtbon aan voor de servicemonteur, zelfs nog voor de systeembeheerder op het probleem is geattendeerd.

Nigel Hancock, European Office Services Marketing Manager van Xerox, zegt: "Kantoorapparatuur is vaak het meest verwaarloosde bestanddeel van een bedrijf. Veel bedrijven begroten de waarde van hun kantoorapparatuur op basis van de aanschafprijs van één bepaalde fax, printer, multifunctioneel apparaat of kopieerapparaat. Er zijn maar weinig bedrijven die de tijd nemen om te onderzoeken of ze de meest geschikte apparatuur in huis hebben voor hun specifieke werkzaamheden, of hun huidige infrastructuur efficiënt wordt benut en hoe ze binnen de gehele organisatie kostenbesparend kunnen werken."

Gartner schat dat bedrijven tussen de 10 en 30% kunnen besparen op de kosten die betrekking hebben op hun kantoorapparatuur. Steeds meer bedrijven realiseren zich welke kosten er zijn gemoeid met het beheer daarvan, maar slechts weinig bedrijven weten hoe ze de totale kosten die samenhangen met het bezit van printers en andere kantoorapparatuur moeten begroten, of hoe ze deze kosten binnen de totale organisatie kunnen beheersen.

"Elke organisatie, groot of klein, die niet precies kan aangeven hoeveel het uitgeeft aan elk bedrijfsonderdeel afzonderlijk, heeft een probleem," aldus Nigel Hancock. "Ons eigen onderzoek toont dit aan en ook in het rapport van Gartner wordt gesteld dat het beheer van kantoorapparatuur een bedrijfsonderdeel is waarvan de kosten vaak onduidelijk zijn. Xerox Office Services kan organisaties helpen een duidelijk beeld te krijgen van deze kosten en hen in staat stellen het meeste te halen uit hun investeringen op het gebied van kantoorapparatuur."

Xerox Office Services maakt deel uit van de document outsourcing diensten van Xerox Business Services en is één van de nieuwe pakketten op het gebied van zakelijke dienstverlening die door Xerox dit jaar op de markt worden gebracht.

Over Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering,
systeemontwikkeling/-management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Cambridge (UK) en in Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op http://www.xerox.com/.

Xerox(TM), The Document Company® en het digitale X(TM) zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.

Over Xerox Business Services
Xerox Business Services (XBS) is wereldwijd marktleider op het gebied van document outsourcing. XBS levert het meest uitgebreide pakket aan diensten - waaronder digitale oplossingen, netwerkoplossingen en strategische diensten, alsmede diensten op het gebied van de productie en het beheer van documenten - aan ruim 6.000 bedrijven in meer dan 50 landen in de hele wereld. Alleen al in Europa heeft XBS 1.500 outsourcing contracten afgesloten in 21 landen waar zo'n 4.000 medewerkers bij betrokken zijn. Xerox Business Services, onderdeel van Xerox Global Services, verkeert in de unieke positie Xerox' brede, gevarieerde aanbod aan adviesdiensten en bedrijfsoplossingen te integreren in de managed services die zij verlenen, waardoor zij in staat zijn nog meer waarde te bieden aan hun klanten.

Referenties

1Gartner Group, Rightsizing Output Fleets: The Hidden Goldmine, 19 maart 2001, DF-13-2054