Gemeente Medemblik

Welstandsnota Medemblik ter inzage

Op 1 januari 2003 zal de Woningwet worden gewijzigd. Één van de wijzigingen is dat de gemeenteraad een welstandsnota moet vaststellen. Gelet hierop hebben burgemeester en wethouders een concept van een welstandsnota opgesteld.

In de welstandsnota wordt aangegeven hoe de gemeente vanaf 1 januari a.s. een effectief, controleerbaar en klantgericht welstandstoezicht wil inrichten. Burgers, ondernemers en ont-werpers kunnen dan in een vroeg stadium geïnformeerd worden over de uitgangspunten die bij de welstandsbeoordeling van bouwplannen een rol spelen. De welstandsnota kent alge-mene welstandscriteria en uitgangspunten die per deel van de gemeente gelden. Tenslotte kent de welstandsnota uitgangspunten die speciaal gelden voor veel voorkomende bouw-plannen.

Op grond van de gemeentelijke inspraakverordening ligt de welstandsnota met ingang van 6 september 2000 gedurende vier weken voor een ieder in het stadhuis (taakveld VROM) ter inzage. Gedurende de termijn van terinzageligging kan iedereen zijn/haar mening over de welstandsnota schriftelijk ter kennis brengen van burgemeester en wethouders, Postbus 7, 1670 AA Medemblik.