Ingezonden persbericht

Interseco-Tour 2002: fietstocht voor kinderen met kanker

NIEUWERKERK A/D IJSSEL, 20020816 -- Nieuwerkerk, 15 augustus 2002 ­ Zoveel mogelijk geld bij elkaar fietsen om kinderen met kanker een weekje vakantie te gunnen. Dat is het doel van de Interseco-Tour 2002. In deze fietstocht trappen twaalf fanatieke toerfietsers in een week tijd van Breda naar Lourdes, een tocht van 1580 kilometer. Letterlijk hoogtepunt is de beklimming van de bekende Col du Tourmalet in de Pyreneeën.

Voor de actie is een speciale website ontwikkeld, www.intersecotour2002.nl. De site is belangeloos gemaakt door communicatiebureau Rijken & Jaarsma en internetbureau eFocus.

De fietstocht zelf vindt eens in de vier jaar plaats en is een initiatief van een aantal mensen van Interseco, een particulier onderzoeks- en recherchebureau in Den Haag, en een aantal mensen uit de politiewereld. In het verleden werd er al gefietst naar Alpe d'Huez en tweemaal naar de top van de beruchte Mont Ventoux. Doel is om via sponsoring en giften zoveel mogelijk geld bij elkaar te fietsen voor een goed doel. Dit keer is dat de Stichting Gaandeweg in Arnhem (www.gaandeweg.nl). Deze stichting maakt het mogelijk om gezinnen met kinderen die al op jonge leeftijd aan kanker lijden, 'gaandeweg' het ziekte- en behandelingsproces een week vakantie te bieden. Jaarlijks financiert de stichting zo'n 200 vakanties.

Interseco-Tour 2002
De twaalf toerfietsers beginnen vrijdagochtend 6 september aanstaande in Breda aan hun Interseco-Tour naar Lourdes, waar ze een week later, op vrijdag 13 september, aankomen. Via de website www.intersecotour2002.nl zijn niet alleen de voorbereidingen te volgen, maar ook de verrichtingen onderweg. Ook speelt de website een belangrijke rol in het werven van sponsors en donateurs.

Rijken & Jaarsma Internetcommunicatie
Rijken & Jaarsma is een communicatiebureau dat zich specialiseert in internetcommunicatie en bladmanagement. Vanuit standplaats Nieuwerkerk aan den IJssel ontwikkelt Rijken & Jaarsma internetconcepten en tekstproducties voor klanten als Ernst & Young, Holland van Gijzen Advocaten en Notarissen, Interseco, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Postkantoren BV en Connexxion.

eFocus, Strategy & Webdesign BV
Internetbureau eFocus ondersteunt bedrijven in het ontwikkelen en realiseren van hun zakelijke internetaspiraties. In een full service aanpak ontwikkeld eFocus eProjecten en eMarketing voor klanten als TPG Post, Vizzavi, Kluwer, Ernst & Young, NIPO Interactive en AGU.



Ingezonden persbericht