---
KANA lanceert Response 7.5

---
Nieuwe versie kan virtueel alle wereldtalen aan Hoofddorp, 09/10/2002

KANA, leverancier van eCRM-oplossingen (enterprise customer relationship management), introduceert KANA Response 7.5. Deze software stelt bedrijven die wereldwijd opereren in staat onmiddellijk en efficiënt vragen van klanten in praktisch alle talen te beantwoorden. Response 7.5 is één van de modulaire oplossingen binnen KANA's iCARE-suite.

Terwijl KANA naar een volledige unificatie zijn iCARE-softwareplatform toewerkt, beantwoordt het tegelijkertijd op de vraag van organisaties naar oplossingen die moeiteloos wereldwijd geïmplementeerd kunnen worden en die de communicatie met hun groeiende wereldwijde klantenbestand vergemakkelijken. Response 7.5 ondersteunt vanaf nu 'double-byte'-karakters en kan bijgevolg inkomende e-mails en aanvragen via Internet uit de hele wereld beantwoorden, ongeacht in welke taal de oproep binnenkomt.

Organisaties worden iedere dag met e-mails overspoeld. Met Response 7.5 kunnen zij succesvol het groeiende aantal aanvragen behandelen zonder hun customerservice-afdeling te moeten uitbreiden. Een ander voordeel van de software is dat ze geen onderhoud en beheer van de desktop vergt. Tevens integreert de software met de web-based selfservice-module van KANA, KANA Response IQ software, en biedt het een nieuwe web-based client.

NEC, een strategische partner van KANA eCRM-oplossingen, is al begonnen met de implementatie van Response 7.5 bij een grote Japanse klant.

"Steeds vaker vragen klanten naar CRM-oplossingen die veeltaligheid ondersteunen en zodoende hun groeiend aantal internationale klanten naar tevredenheid te kunnen bedienen," zegt Nobuo Hanada, General Manager, Front Office Systems Division, NEC Solutions bij NEC Corporation. "Veel organisaties hebben een e-mailbeheersysteem nodig dat de kosten in een contactcenter verlaagt terwijl de responsetijd verkort. Met KANA Response 7.5 kunnen zij hun klanten service op een hoog niveau bieden."

"Organisaties streven naar een steeds groter marktaandeel door wereldwijd aanwezig te zijn. Daarom moeten zij de mogelijkheid hebben met verschillende demografische markten effectief te communiceren," zegt Devon Shea, analist bijYankee Group. "Deze aankondiging versterkt KANA's betrokkenheid bij het ontwikkelen van innovatieve technologieën met veel features die aan de vraag van bedrijven beantwoorden."

Kenmerken en voordelen van KANA Response 7.5:


· Lokale taalinstellingen en formats (opmaak) die makkelijk en snel gelokaliseerd kunnen worden zodat bijna alle talen ondersteund worden. Response 7.5 gaat verder dan een simpele userinterfacevertaling en heeft dus de 'internationalisering' op het architectuurniveau doorgevoerd. Dit helpt bedrijven kosten te verlagen omdat supportmedewerkers in hun moedertaal kunnen werken en meerdere talen in dezelfde applicatie-interface behandeld kunnen worden. Bovendien worden de IT-kosten verlaagd en omzet verhoogd aangezien op één server de wereldwijde content kan behandelen.


· Een nieuwe web-based client zorgt voor meer functionaliteit, snelheid en gebruiksgemak. IT-afdelingen sparen kosten door onderhoudloze clientinstallatie en makkelijke beheertools voor de agent, want nieuwe versies worden op de server geladen. De nieuwe client biedt supportmedewerkers een het gemak en de snelheid van een desktoptoepassing met alle implementatievoordelen van een webarchitectuur.


· Soepele integratie met KANA's webselfservice, KANA ResponseIQ. ResponseIQ is een optionele component. De software stelt organisaties in staat kosten voor klantenservice aanzienlijk te verlagen door traditioneel kostenintensieve telefoonservice via het nternet te doen verlopen. Doordat de kennisbank van KANA IQ aan Response 7.5 wordt gekoppeld, kunnen supportmedewerkers vragen van klanten snel beantwoorden. Klantenservice wordt verbeterd doordat selfservice-aanvragen makkelijk naar e-mail gestuurd kunnen worden.


· Analyse van klantenvragen via verschillende kanalen, evalueren van prestatie en nauwkeurigheid van het e-mailsysteem en supportmedewerkers en het vaststellen van trends en mogelijkheden.

Voor gedetailleerde productinformatie of afbeeldingen, contact op te nemen met Claudia Mairbock, tel: +31 (0)20 567 21 70, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com.

Prijzen en beschikbaarheid

KANA Response 7.5 is onmiddellijk beschikbaar bij KANA en zijn netwerk van strategische partners. Prijzen zijn beschikbaar op verzoek.


---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0079-D50EA