Gemeente Duiven


Nieuwsberichten

11-09-2002
Wet geluidhinder

Wet geluidhinder

Burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven maken ingevolge de betreffende bepalingen van de Wet geluidhinder, artikel 14 van het Besluit geluidhinder spoorwegen en met inachtneming van artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend:

Door de directie van het Candea College is verzocht om medewerking aan een bouwplan voor de uitbreiding van het bestaande Candea College op de locatie Saturnus te Duiven. Het betreft een locatie waar op tot op heden geen bebouwing aanwezig was. Ten behoeve van het bouwplan is getoetst aan het 3e uitwerkings- c.q. wijzigingsvoorschrift Zuid-west van het bestemmingsplan Duiven-Zuid. Het bouwplan is in strijd met dit vigerende plan. Het plan past wel binnen de inmiddels, door de provincie Gelderland geaccordeerde ruimtelijke onderbouwing, op grond waarvan een artikel 19 tweede lid procedure gevolgd gaat worden.

Uit het uitgevoerde akoestische onderzoek d.d. maart 2002 blijkt dat voor de nieuwbouw de berekende geluidsbelasting de voorkeursgrenswaarde (57 dB(A)) overschrijdt. De maximale ontheffingswaarde van 70 dB(A), wordt niet overschreden. Deze geluidsbelasting is afkomstig van de spoorlijn Arnhem-Doetinchem.

Bij Gedeputeerde Staten van Gelderland zal een verzoek worden ingediend om hogere grenswaarden vast te stellen dan de voorkeursgrenswaarde ten aanzien van spoorweglawaai. Het verzoek heeft betrekking op het bouwplan voor de bouw van de uitbreiding van het Candea College.

Het ontwerpverzoek, met bijbehorende stukken, ligt gedurende vier weken, vanaf donderdag 12 september 2002 tot en met woensdag 9 oktober 2002 voor een ieder ter inzage op het gemeentehuis op de afdeling Milieu en Bouwzaken van de sector Grondgebied, Kastanjelaan 3 te Duiven. U kunt daar terecht op werkdagen van 08.30 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 16.00 uur. Bovendien kunnen, indien u dit wenst (tel. 0316-279332), de stukken op een maandagavond van 18.00 uur tot 20.00 uur ter inzage worden gelegd bij afdeling Burgerzaken van de sector Burger en Samenleving.
Gedurende deze termijn is een ieder bevoegd opmerkingen ten aanzien van het ontwerpverzoek schriftelijk in te dienen bij burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven (Postbus 6, 6920 AA Duiven).

Overeenkomstig het bepaalde in artikel 3:13 van de Algemene wet bestuursrecht kan worden verzocht om een openbare zitting waar mondeling opmerkingen danwel zienswijzen kenbaar kunnen worden gemaakt. Een verzoek om een openbare zitting te laten plaatsvinden moet worden gericht aan de afdeling milieu (tel. Nr. 0316 279 332). Een eventuele openbare zitting wordt gehouden op dinsdag 8 oktober 2002 uur op het gemeentehuis te Duiven, waarbij een ieder de gelegenheid wordt geboden opmerkingen te maken over het ontwerpverzoek. De aanvang van de zitting is vastgesteld op 16.00 uur.

Nadere informatie omtrent het ontwerpverzoek kan worden verkregen bij mevrouw A. Aalbers van de afdeling Milieu & Bouwzaken (tel.0316-79 332).