Ecomel


Aktieve deelname De groene koe aan Task Force campagne - 11 september 2002

---

Persbericht: Limmen, 11 september 2002

Aktieve deelname De groene koe aan Task Force campagne

Bio-zuivel De groene koe van Campina blijft groeien

De biologische zuivel van De groene koe, het merk van Campina voor biologische zuivel, groeit ook dit jaar weer met 10%. Campina haakt met haar merken De groene koe en Zuiver Zuivel aktief in op de Task Force campagne "Biologisch, eigenlijk heel logisch". Aansluitend op de campagne voor biologische producten heeft De groene koe bovendien opdracht gegeven tot een onderzoek naar het imago van de biologisch zuivelgebruiker. Verder ondersteunt zij de campagne Bomen voor Koeien middels een spaaractie via haar melkpakken.

Biologische zuivel heeft inmiddels een marktaandeel van ruim 3%. 120 Biologische melkveehouders leveren op jaarbasis inmiddels bijna 40 miljoen liter biologische melk aan het speciaalbedrijf van Campina voor biologische zuivelproducten. Onder het merk Zuiver Zuivel verkoopt Campina biologische zuivelproducten in de natuurvoedingswinkel, en onder merk De groene koe in de supermarkten. Zij is marktleider in Nederland op het gebied van biologische zuivelproducten. Het assortiment bestaat inmiddels uit zo'n 50 verschillende zuivelproducten.

Marktontwikkeling
Volgens directeur Jan Zomerdijk van het biologisch speciaalbedrijf in Limmen zal de markt ook de komende jaren verder blijven stijgen. Een marktaandeel van 5% voor biologische zuivel in 2005 is haalbaar. Deze groei wordt bereikt door een toenemende belangstelling van de consument voor biologische zuivel en door een verdere uitbreiding naar een volwassen assortiment.

Deelname Task Force campagne
Voor het merk De groene koe zijn met alle grote supermarktorganisaties kortingsacties afgesproken. Tevens wordt in een extra printcampagne aandacht besteed aan de campagne "Biologisch, eigenlijk heel logisch". In de natuurvoedingswinkel worden proeverijen en kortingsacties georganiseerd.

Verder heeft De groene koe onderzoek gedaan naar het imago van de biologische zuivelgebruiker (zie eerder persbericht).

Tenslotte ondersteunt de marktleider in biologische zuivel via haar merken De groene koe en Zuiver Zuivel de campagne "Bomen voor Koeien" voor een diervriendelijk landschap. Via melkpakken worden consumenten opgeroepen mee te sparen voor Bomen voor Koeien (zie eerder persbericht).