Ingezonden persbericht


Persbericht

De Eerste Nationale E-mailmarketing Conferentie groot succes

Eerste Nationale E-mail Marketing Award & E-mail Publishing Award uitgereikt aan .Bone voor Pepsi en RapidSugar voor ANWB

Onder grote belangstelling van 196 bezoekers heeft woensdag 11 september De Eerste Nationale E-mailmarketing Conferentie plaatsgevonden. Vaak felle debatten over de bestrijding van spam via techniek en regulering, en de manier waarop internet gebruikers benaderd moeten worden, werden aangevuld met onderzoekspresentaties en case studies. Keynote Speaker Vin Crosbie legde de nadruk op de grote omslag in het denken over marketing die nodig is om e-mail effectief in te kunnen zetten als marketingtool. De directe dialoog met de klant vereist een strategie die de gebruiker centraal stelt. "Reclame- en DM-bureaus laten het afweten op gebied van e-mailmarketing", aldus Cor Molenaar, voorzitter van de dag. Toonaangevende organisaties zoals Endemol, TPG en Rabobank lieten zien welke verrassende mogelijkheden e-mailmarketing op dit moment biedt.

E-mail Awards
De beste campagnes en nieuwsbrieven van Nederland werden voor het voetlicht gebracht tijdens de uitreiking van de eerste Email Marketing en Publishing Awards.. De Pepsi Twist campagne van .bone Advertising is bekroond met de Eerste Nationale E-mail Marketing Award. RapidSugar heeft met de ANWB-nieuwsbrief de Eerste Nationale E-mail Publishing Award in de wacht gesleept. In de categorie e-mailmarketing won Receptenweb/Savoury Software zilver en de Aquacare-campagne van Synkronis Brons. Zilver in e-mail publishing ging naar de Praxis-nieuwsbriefcampagne door Yourzine en brons naar de Smulweb-case van OLM.

De bekroonde e-mailnieuwsbrieven en e-mailmarketingcases vormen goede praktische voorbeelden voor elke e-mailmarketeer. De creatieve wijze waarmee de inzenders te werk gingen en de inzet van de beschikbare technologische tools die e-mail biedt, zijn een voorbeeld voor e-marketeers in Nederland.

De keuze van de uiteindelijke winnaars kwam tot stand op basis van de beoordeling van het publiek en de vakjury (50/50). De jury, onder leiding van Cor Molenaar, bestond uit: Igor Beuker (IAB), Wijnand Jongen (Thuiswinkel.org), Marc. Borgers (IDMK), Marianne van Leeuwen (Ipan), Monique van Dusseldorp (Van Dusseldorp & Partners) en Arno Veugelers (Telecommerce Events).

Telecommerce Events is organisator van seminars, vakbeurzen en congressen op het gebied van klantcontact en relatiemanagement. Telecommerce Events is onderdeel van Telecommerce Community.

Van Dusseldorp & Partners is een onderzoeksbureau gevestigd in Amsterdam met een internationaal team en een wereldwijd netwerk. Het bureau levert business intelligence-diensten op het gebied van nieuwe media: onderzoek, nieuwsbrieven, seminars en briefings.


---