Ingezonden persbericht

P E R S B E R I C H T

One.Tel maakt SMS diensten inzichtelijk en gebruiksvriendelijk

Amsterdam, 12 september 2002

One.Tel, aanbieder van vaste telefonie en Internet, meent dat het hoog tijd is om een einde te maken aan alle onduidelijkheden omtrent de kosten en contractvormen van SMS diensten. Zo is bijvoorbeeld aanmelden in de meeste gevallen geen probleem, terwijl het afmelden onnodig moeilijk wordt gemaakt. Veel SMS diensten zijn om die reden als onbetrouwbaar en oninzichtelijk benoemd.

One.Tel onderscheidt zich met diverse SMS diensten door het gemak waarmee ze zijn in te stellen of (tijdelijk of definitief) af te melden via het Internet, een bereikbare klantenservice en een factuur waarop de gebruikte SMS diensten worden gespecificeerd. Andere SMS aanbieders maken veelal gebruik van conventionele betaalmethodieken zoals: dure 0900 nummers of het laten factureren van de SMS diensten door de mobiele aanbieder. One.Tel factureert de SMS diensten samen met de andere diensten op de maandelijkse factuur. Hierdoor is het mogelijk de klanten een aantrekkelijk tarief in rekening te brengen, maar zorgt bovenal voor inzichtelijkheid en gebruiksgemak voor de gebruiker. Dit mag uniek genoemd worden voor SMS diensten!

Het dienstenaanbod van de One.Tel SMS dienst is compleet te noemen. Een greep uit het aanbod: actualiteiten, aandelen, horoscopen, moppen, de nieuwste picture messages, ringtones en logo's. Het is ook mogelijk om het allerlaatste nieuws op 'keyword' in te stellen, zodat alleen dat specifieke nieuws ontvangen wordt. Ook is het mogelijk om een persoon of groepen een SMS te sturen, eenvoudig via het eigen adresboek vanachter het toetsenbord van de PC. Om deze diensten zo efficiënt en goed mogelijk te kunnen inzetten is er gebruik gemaakt van betrouwbare partners zoals Youri, ANP en HWS.

Timo Smit
Manager Mobiel

One.Tel Nederland B.V. en Scarlet Telecom B.V. zijn Nederlandse dochterondernemingen van Scarlet B.V. Zowel One.Tel Nederland B.V. als Scarlet Telecom B.V. bieden de zakelijke en particuliere gebruiker een omvangrijk dienstenpakket aan. Dit bestaat uit vaste telefoniediensten (lokaal, nationaal en internationaal), internetdiensten (provider, breedband-IP, web- en serverhosting) en een internationale telefoonkaart (Home or Away Calling Card). Scarlet is sinds 1992 actief op de Nederlandse telecommarkt. Scarlet B.V. - dat in Nederland de merken One.Tel en Scarlet en in België het merk NETnet hanteert - bedient in de Benelux ruim 1,2 miljoen klanten en heeft ruim 200 werknemers in dienst.

Over Youri
Youri (Your Information). Youri biedt organisaties oplossingen voor persoonsgerichte communicatie. Deze informatie kan via ieder platform en naar ieder device worden aangeboden. Een informatiedienst die uitsluitend berichten verstuurt die voor gebruikers van direct belang zijn en waar ze zelf voor hebben gekozen. De klant geeft zelf aan wat voor hem belangrijk is en wanneer en op welk communicatieapparaat hij het bericht wil ontvangen.Daarnaast biedt Youri een breed assortiment aan content. Deze content is te verdelen in de hoofdgroepen: traditionele content, infotainment en bedrijfspecifieke content.

Noot voor de redactie,