Ingezonden persbericht


Astea International LEWIS Communications BV Floris van Tol, Managing Director Yvonne van Bokhoven +31 (0)30 634 78 88 +31 (0)40 235 46 00

floris.van.tol@astea.nl yvonnev@lewispr.com

Astea kondigt volgende generatie op internet gebaseerde CRM oplossingen aan

Astea AllianceEnterprise V.6 introduceert makkelijk te configureren portal technologie en verbeterde CRM functionaliteit met marketing en 'multi-channel' contact center automatisering.

16 september 2002 - Astea International (NASDAQ: ATEA), een toonaangevende leverancier van Service Smart CRM oplossingen, introduceert Astea AllianceEnterprise V.6; een veelomvattend softwarepakket dat ontworpen is om bedrijven te ondersteunen bij het afzetten, verkopen, ondersteunen en het leveren van service.

Astea AllianceEnterprise V.6, speciaal ontworpen voor het internet, helpt bedrijven hun relaties uit te breiden vanuit 'het veld' naar de 'front-office', omzet te vergroten, kosten te reduceren en de service te verbeteren binnen de hele organisatie. Het softwarepakket bestaat uit modulaire, volledig geïntegreerde applicaties voor marketing, sales, klantcontactcentra en dienstverlening. Dit maakt het mogelijk real-time informatie uit te wisselen tussen locale, 'remote' en mobiele werknemers. De nieuwe Astea AllianceEnterprise V.6 biedt dezelfde robuuste functionaliteit die de honderden klanten van Astea gewend zijn, daarnaast is het volledig ontworpen om 'browser-based' en 'portal-driven' te zijn.

Met deze aankondiging is Astea AllianceEnterprise verschoven naar een meer op internet gebaseerd raamwerk. Het resultaat levert een waardevolle ervaring op voor de gebruiker en biedt daarnaast een intelligente klantinterface die de functionaliteit, gebruiksgemak en flexibiliteit biedt waar bedrijven om vragen. Het biedt krachtige 'portals' en 'browser-based' oplossingen aan binnen een betrouwbare en schaalbare architectuur. De software is gemakkelijk inzetbaar op Microsoft SQL Server 2000 of Oracle 9i database applicaties. Het pakket is ontworpen om wereldwijd bedrijven te ondersteunen en ondersteunt daarom de Europese talen (inclusief Engels, Frans en Duits) en 'double-byte' Aziatische taalkaraktergegevens die samen opgeslagen kunnen worden in één enkele database.

Het nieuwe technologieplatform biedt een serie van geïndividualiseerde 'portals' gebaseerd op gebruikersvoorkeuren en rollen die systeemnavigatie behoorlijk vereenvoudigen en garandeert relevante content. De volgende 'portals' zijn beschikbaar: S Personal Portal biedt een uniforme kijk op de onderneming, dwars door alle traditionele en functionele lagen heen om de arbeidseffectiviteit en de eindgebruiker-ervaring te verbeteren. Werknemers kunnen veilig zoeken, navigeren en gedistribueerde content categoriseren en hun gebruikservaring personaliseren. S Customer Portal stelt bedrijven in staat hun klanten te voorzien van controleerbare toegang om orders, verzendingen en betalingen te openen via een volledig beveiligde internet 'portal'. S Knowledgebase Portal biedt één toegangspunt voor informatie van vele bronnen wereldwijd. Dit zorgt er voor dat werknemers en klanten toegang tot gedistribueerde content hebben alsof deze informatie zich op één locatie zou bevinden.

Om aan de behoeften van bedrijven te voldoen met betrekking tot call center activiteiten en/of marketing, zijn twee belangrijke applicaties geïntegreerd in het pakket; multi-Channel Contact Center en Astea AllianceEnterprise Marketing. Astea AllianceEnterprise Contact Center is een 'multi-channel' klantenservice oplossing die call center personeel eenvoudig in staat stelt serviceverzoeken op te lossen, consistente service te verlenen en operationele kosten te minimaliseren via gepersonaliseerde, op rollen afgestemde 'portals'. De software stelt bedrijven in staat effectief klantenservice of verzoeken om ondersteuning te verzamelen, op te sporen, te beheren, te escaleren en op te lossen en tevens nieuwe sales kansen te identificeren. Astea AllianceEnterprise Marketing geeft ondernemingen informatie en de proces workflow management die ze nodig hebben om de levenscycli van klanten te analyseren, diverse kansen te identificeren en de meest winstgevende relaties te maximaliseren. Kerneigenschappen van de Astea AllianceEnterprise Marketing applicatie omvatten: Campaign Management, List Management, Prospect Management en Script Management.

(541 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Beschikbaarheid
Astea AllianceEnterprise V.6 biedt op internet gebaseerde en 'Portal' functionaliteit, zoals Personalized Employee Portals, Customer Portal en Knowlegdebase en zullen beschikbaar zijn tegen het einde van kwartaal 3 in 2002. Astea AllianceEnterprise V.6 Marketing en 'multi-channel' Call Center applicaties worden verwacht voor klanten beschikbaar te zijn tegen het einde van het jaar 2002. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de sales organisatie van Astea Benelux, telefoon +31 (0)30 634 78 88, e-mail info@astea.nl of internet www.astea.nl

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea's belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de 'top-line' omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de 'front office' en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van 'leads' tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

# # #

© 2002 Astea International Inc. Astea, Astea Alliance Pocket PC and Astea AllianceEnterprise Suite are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for AllianceEnterprise, the continuing acceptance of Astea's products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company's financial results are included at length in the Company's Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2001, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com