Ingezonden persbericht

Persbericht

Metro breidt distributie uit
en start radiocampagne

Amsterdam, 17 september 2002

Metro Holland is een samenwerking overeengekomen met Q-Park om Metro te verspreiden in de Q-park-parkeergarages in de steden Amsterdam, Amstelveen, Den Haag, Rijswijk, Eindhoven, Maastricht.

Tevens start Metro vandaag haar nieuwe radiocampagne op Sky Radio, Radio 538, Radio 10 FM en op de commerciele regionale radiostations (CRN). Doelstelling van de campagne is de naamsbekendheid van Metro te vergroten. De campagne bestaat uit drie verschillende spots, waarvan er één inspeelt op de actualiteit, te weten de bouwfraude.

Metro is een landelijke krant die op onafhankelijke wijze een samenvatting biedt van het belangrijkste nieuws in een handzaam formaat. Metro wordt in Nederland in een oplage van 335.000 gratis verspreid via de NS-stations, RET Rotterdam, enkele universiteiten, veerdiensten, ziekenhuizen en parkeergarages. De ruim 800.000 lezers (Gallup mei 2002) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur, Metro Holland, 020 ­ 511 4000 /06 ­ 21843755

Metro Holland is onderdeel van Metro International en met een oplage van 4 miljoen exemplaren per dag het grootste gratis dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 24 edities in 15 landen in 13 talen: Stockholm, Praag, Gothenburg, Hongarije, Nederland, Helsinki, Malmö, Santiago, Philadelphia, Toronto, Rome, Milaan, Warschau, Athene, Montreal, Barcelona, Boston, Madrid, Kopenhagen, Aarhus, Parijs, Marseille, Lyon and Hong Kong.