Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Van Mil start MailMedia BV en participeert in Sapenda.com

Ex-commercieel directeur BusinessNieuws start eigen digitale uitgeverij.

Amsterdam, 17 september 2002. Johan van Mil, tot voor kort Commercieel Directeur van Business Nieuws, start een nieuw bedrijf onder de naam MailMedia BV. Als basis voor de activiteiten heeft Van Mil (31) een belang genomen in de digitale uitgeverij Sapenda.com, één van Nederlands grootste digitale uitgevers met een oplage van 30 miljoen nieuwsbrieven. MailMedia BV wordt de nieuwe uitgever van de Sapenda.com nieuwsbrieven. Van Mil is actief op zoek naar additionele digitale titels om toe te voegen aan het aanbod van MailMedia BV. Naast het uitgeven van eigen e-mail magazines zal MailMedia BV zich toeleggen op redactie en distributie van sponsored magazines per e-mail voor derden. Van Mil, tevens voorzitter van de interactieve beroepsvereniging IPAN, voorziet een enorme groei in de markt van digitaal uitgeven.

Johan van Mil, directeur van MailMedia: "Momenteel is een duidelijke trend zichtbaar dat adverteerders steeds gerichter en effectiever hun doelgroep willen bereiken. Tel daarbij op de wens om regelmatig kosteneffectief met je klanten en prospects te willen communiceren en daarnaast de enorme groei van het e-mailgebruik en je verklaart de enorme potentie van e-mailmarketing en e-mail publishing".

Mailmedia BV exploiteert naast de Sapenda nieuwsbrieven onder meer de titels Biosmail.nl, Tvmenu.nl en CartoonMail (Richie Balls). De totale oplage bedraagt momenteel circa 30 miljoen e-mails per jaar op basis van circa 200.000 actieve abonnementen. Het business model van MailMedia leunt op een drietal inkomstenstromen:
1) Advertentie inkomsten: Adverteerders kunnen adverteren in de e-mail nieuwsbrieven of deze sponsoren.
2) Content inkomsten: MailMedia kan worden ingeschakeld voor content productie.
3) E-mail marketing: Het bereik van MailMedia kan worden ingezet voor e-marketing activiteiten. Mailmedia zal naast Van Mil, Veritate Company BV als aandeelhouder hebben. Laatstgenoemde draagt zorg voor de technische aspecten zoals database hosting en e-mail distributie.

Sapenda.com is begin 2000 opgezet door Virtual Industries, het bedrijf van Kees Zegers, Sacha Prins en Jan Willem des Tombe. Sapenda.com is één van Nederlands grootste digitale uitgevers met een oplage van meer dan 30 miljoen e-mail nieuwsbrieven per jaar. Sapenda.com geeft 10 nieuwsbrieven uit in Nederland, Italië, Duitsland en Frankrijk. Naast de bekende Sapenda Ochtend editie en Sapenda Internet editie betreft het e-mail nieuwsbrieven op het gebied van financiën, sport, films, games en diverse thematische titels. Sapenda.com schrijft zwarte cijfers.

Veritate Company BV is het gespecialiseerde software & consultancy bedrijf voor e-mail marketing, e-mail e-publishing en e-crm. Naast ASP software levert het bedrijf uiteenlopende diensten zoals o.a. strategisch advies, conceptontwikkeling, direct e-mail campagnes, database analyse, content mediation en list services. Tot de klanten van Veritate behoren gerenommeerde uitgevers, mediabureaus en direct marketing organisaties.

Voor meer informatie (