BAAS & ROOST ADVIES
Veranderende sociale wetgeving
Veranderende sociale wetgeving
Wat is de invloed op de automatisering?
Sinds de invoering van de SUWI wetgeving en de komst van het nieuwe
kabinet heeft er een aantal ingrijpende veranderingen op het gebied
van gesubsidieerde arbeid plaatsgevonden. Te denken valt aan de
invoering van casemanagement, privatisering reïntegratie, Wet
verbetering Poortwachter en veranderingen op het gebied van I/D-banen
en WIW. Daarnaast staat er nog een aantal veranderingen op stapel en
worden beslissingen van het vorige kabinet wellicht teruggedraaid of
uitgesteld.
Deze veranderingen hebben grote invloed op organisaties die zich
bezighouden met het uitvoeren of bewaken (regierol) van
reïntegratietrajecten, gesubsidieerde arbeid of andere
werkgelegenheidsinitiatieven. En niet alleen op de organisaties zelf,
maar ook op automatiseringsoplossingen die ingezet worden om hun
werkprocessen te ondersteunen.
Baas & Roost Advies zal op deze veranderingen ingaan tijdens de
persconferentie ter ere van de introductie van haar nieuwe
cliëntvolgsysteem iw3 op vrijdag 27 september. Met iw3 laat Baas &
Roost Advies zien een antwoord te hebben op de recente en toekomstige
ontwikkelingen.
Bij de ontwikkeling van iw3 is de wet- en regelgeving niet leidend
geweest. De klant en het traject staan centraal. Robert Augustin,
technisch directeur van Baas & Roost Advies verklaart deze keuze: '
iw3 is in nauw overleg met onze klanten ontwikkeld. Zij zijn bij elke
fase van de ontwikkeling betrokken, van het functioneel ontwerp tot en
met het testen. Hun dagelijkse werkpraktijk was hierbij de leidraad.
Wij wilden een pakket ontwikkelen waarbij de continuïteit gewaarborgd
is, ongeacht de mogelijke veranderingen in wet- en regelgeving. Er
verandert voor een organisatie al genoeg als de wet- en regelgeving
wordt aangepast. Een flexibel cliëntvolgsysteem als iw3 zorgt ervoor
dat een organisatie snel op deze veranderingen kan inspelen en op tijd
aan de nieuwe eisen, die onder meer aan de te leveren
verantwoordingsinformatie worden gesteld, kan voldoen.'
Baas & Roost Advies
Imwin voor Windows is al jarenlang het meest succesvolle
softwarepakket van Baas en Roost Advies. Dit cliëntvolgsysteem wordt
bij ruim 150 organisaties (onder anderen gemeenten, SW-bedrijven en
reïntegratiebedrijven) ingezet voor het volgen en begeleiden van hun
cliënten. Baas & Roost levert advies en implementatie op het raakvlak
van organisatie en automatisering. Vanaf haar oprichting in 1993 heeft
Baas & Roost Advies zich gericht op de markt van sociale zekerheid en
lokale overheden. Inmiddels heeft het bedrijf ruim 85 medewerkers.
Baas & Roost Advies heeft als doel om voor haar klanten tot een
optimale afstemming van automatisering op de bestaande werkprocessen
te komen. Paul Hendrix, algemeen directeur: ' Het klinkt eigenlijk
heel simpel, maar dit principe heeft wel degelijk ten grondslag aan
ons succes gelegen. Wij richten standaardpakketten, zelfbouw of
pakketten van anderen, zo in dat ze zo goed mogelijk aansluiten op de
werkprocessen van onze klanten. Dit doen we op markten die wij goed
kennen, waarvan we weten wat er speelt. Onze implementeurs zijn prima
op de hoogte van de werkprocessen waar de organisaties mee te maken
hebben en weten wat voor onze klanten belangrijk is. Dit is voor veel
organisaties de reden geweest om met Baas & Roost Advies in zee te
gaan.'
Noot aan de redactie,