BAAS & ROOST ADVIES

Veranderende sociale wetgeving

Veranderende sociale wetgeving
Wat is de invloed op de automatisering?

Sinds de invoering van de SUWI wetgeving en de komst van het nieuwe kabinet heeft er een aantal ingrijpende veranderingen op het gebied van gesubsidieerde arbeid plaatsgevonden. Te denken valt aan de invoering van casemanagement, privatisering reïntegratie, Wet verbetering Poortwachter en veranderingen op het gebied van I/D-banen en WIW. Daarnaast staat er nog een aantal veranderingen op stapel en worden beslissingen van het vorige kabinet wellicht teruggedraaid of uitgesteld.

Deze veranderingen hebben grote invloed op organisaties die zich bezighouden met het uitvoeren of bewaken (regierol) van reïntegratietrajecten, gesubsidieerde arbeid of andere werkgelegenheidsinitiatieven. En niet alleen op de organisaties zelf, maar ook op automatiseringsoplossingen die ingezet worden om hun werkprocessen te ondersteunen.

Baas & Roost Advies zal op deze veranderingen ingaan tijdens de persconferentie ter ere van de introductie van haar nieuwe cliëntvolgsysteem iw3 op vrijdag 27 september. Met iw3 laat Baas & Roost Advies zien een antwoord te hebben op de recente en toekomstige ontwikkelingen.

Bij de ontwikkeling van iw3 is de wet- en regelgeving niet leidend geweest. De klant en het traject staan centraal. Robert Augustin, technisch directeur van Baas & Roost Advies verklaart deze keuze: ' iw3 is in nauw overleg met onze klanten ontwikkeld. Zij zijn bij elke fase van de ontwikkeling betrokken, van het functioneel ontwerp tot en met het testen. Hun dagelijkse werkpraktijk was hierbij de leidraad. Wij wilden een pakket ontwikkelen waarbij de continuïteit gewaarborgd is, ongeacht de mogelijke veranderingen in wet- en regelgeving. Er verandert voor een organisatie al genoeg als de wet- en regelgeving wordt aangepast. Een flexibel cliëntvolgsysteem als iw3 zorgt ervoor dat een organisatie snel op deze veranderingen kan inspelen en op tijd aan de nieuwe eisen, die onder meer aan de te leveren verantwoordingsinformatie worden gesteld, kan voldoen.'

Baas & Roost Advies
Imwin voor Windows is al jarenlang het meest succesvolle softwarepakket van Baas en Roost Advies. Dit cliëntvolgsysteem wordt bij ruim 150 organisaties (onder anderen gemeenten, SW-bedrijven en reïntegratiebedrijven) ingezet voor het volgen en begeleiden van hun cliënten. Baas & Roost levert advies en implementatie op het raakvlak van organisatie en automatisering. Vanaf haar oprichting in 1993 heeft Baas & Roost Advies zich gericht op de markt van sociale zekerheid en lokale overheden. Inmiddels heeft het bedrijf ruim 85 medewerkers.

Baas & Roost Advies heeft als doel om voor haar klanten tot een optimale afstemming van automatisering op de bestaande werkprocessen te komen. Paul Hendrix, algemeen directeur: ' Het klinkt eigenlijk heel simpel, maar dit principe heeft wel degelijk ten grondslag aan ons succes gelegen. Wij richten standaardpakketten, zelfbouw of pakketten van anderen, zo in dat ze zo goed mogelijk aansluiten op de werkprocessen van onze klanten. Dit doen we op markten die wij goed kennen, waarvan we weten wat er speelt. Onze implementeurs zijn prima op de hoogte van de werkprocessen waar de organisaties mee te maken hebben en weten wat voor onze klanten belangrijk is. Dit is voor veel organisaties de reden geweest om met Baas & Roost Advies in zee te gaan.'

Noot aan de redactie,