Ingezonden persbericht


NEED2KNOW: MANAGEMENTBOEKEN OP AUDIO-CD

Files niet op te lossen? Doe dan wat nuttigs!

Eén plus één is minimaal drie, dacht spreker en marketingdeskundige Guido Thys. Aan de ene kant is er de toenemende druk op management van hoog tot laag om op steeds meer gebieden deskundig te blijven, en dus te lezen en te studeren. Aan de andere kant zit de gemiddelde manager meer tijd in de auto, veelal in de file, dan hij nodig heeft om die extra kennis op te doen. De oplossing: samenvattingen van actuele managementboeken op audio-cd. Met als resultaat: verloren tijd omgezet in kennis en strategisch voordeel.

"Het is geen konijn uit een hoge hoed", legt Guido Thys uit: "Het concept bestaat al meer dan dertig jaar in de Verenigde Staten. Alleen bestond hier vooralsnog geen markt voor luister-cd's waar in plaats van muziek, informatie op staat."
Hij verwacht dat de markt er nu wel rijp voor is. "Iedereen, en vooral beslissers en adviseurs worden blootgesteld aan een overdaad aan informatie. Zij moeten daaruit het juiste weten te selecteren, aangezien er ook nog eens van hen verwacht wordt dat ze 'alles weten'. Terwijl ze daar nauwelijks tijd voor hebben." Ik noem het de Managementkennis Paradox: de hoeveelheid kennis die van mensen verwacht wordt, is omgekeerd evenredig aan de tijd en middelen die ze hebben om zich die kennis eigen te maken."

Kwaliteit
De boeken worden uit de top van de Angelsaksische en Nederlandse managementliteratuur geselecteerd. Dit gebeurt onder supervisie van Guido Thys, gerenommeerd spreker, docent Marketing Management aan de business school BSN Nederland en zelf auteur van onder andere Waarom Websites Klanten Wegjagen en Gesloten Wegens Klantgerichtheidstraining. Onder leiding van Pierre Pieterse, ervaren hoofdredacteur van audioproducten, zorgen vakjournalisten en managementconsultants voor adequate samenvattingen.

Humor
Guido Thys is tevens voorzitter van de Stichting Humor. Wie naar de audio-cd 's luistert, kan er daarom van verzekerd zijn dat er ook nog wat te lachen valt. Uiteraard zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan het gedachtegoed van de betreffende literatuur.

36 boeken per jaar
Elke audio-cd bevat drie uitgebreide en drie kortere samenvattingen, samen ruim een uur informatie. Abonnees krijgen zes keer per jaar een nieuwe uitgave toegestuurd. In totaal dus 36 boeken. Wie na het horen van de samenvatting het complete boek wil lezen, kan dit via de website www.need2know.nl bestellen. Er zijn verscheidene abonnementsformules, waaronder een voor bedrijven. De eerste cd verschijnt op 15 oktober 2002.

Meer informatie is te vinden op www.need2know.nl .