Gemeente Maassluis

17-9-2002

Commissie Algemene Zaken vergadert op 23 september

Op maandag 23 september komt de raadscommissie Algemene Zaken bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering wordt gehouden in het stadhuis aan de Koningshoek en begint om 20.00 uur. Voorzitter van deze raadscommissie is raadslid de heer W.G.J. Veen.

Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:

Opening van de vergadering
Vaststelling van de agenda
De voorzitter stelt de leden van de commissie voor de concept agenda definitief vast te stellen. De volgorde van de agendapunten kan, indien door belangstellenden wordt ingesproken, worden aangepast. Vragenhalfuur
Direct na de aanvang van de officiële commissievergadering is er voor burgers de gelegenheid om vragen te stellen of opmerkingen te maken over onderwerpen die tot het terrein van de commissie behoren Spreekrecht
Burgers kunnen inspreken over onderwerpen die op de agenda van de vergadering staan. Insprekers dienen bij het begin van de vergadering aanwezig te zijn en zich te melden bij de voorzitter van de commissie. De agendapunten waarover wordt ingesproken, worden zoveel mogelijk bij voorrang aan de orde gesteld.
Vaststelling van het verslag van
a. de openbare vergadering van de commissie Algemene Zaken gehouden op 13 mei 2002
b. de openbare vergadering van de commissie Algemene Zaken gehouden op 17 juni 2002
Presentatie handhaving en toezicht: Handreiking voor een discussie De heer mr P. de Vries, hoofd van de sector stads- en milieubeheer, zal een presentatie verzorgen over het onderwerp handhaving en toezicht. De leden van de commissie krijgen vervolgens de gelegenheid te reageren op de presentatie
Actiepuntenlijst
Aan de hand van de actiepuntenlijst van de commissie Algemene Zaken kan zonodig de voortgang worden besproken. Informatie van bestuurders uit commissies en instellingen Bij dit agendapunt informeren leden van het college van B. en W. de commissie over actuele ontwikkelingen in commissies en instellingen, waarin zij namens de gemeente zitting hebben. Rondvraag
Districtsjaarplan 2003 district Waterweg van de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
Zoals gebruikelijk stelt het Bestuurlijk Justitieel Overleg in het najaar het DJP voor het komend jaar vast. De commissie wordt verzocht zich uit te spreken over de in het DJP 2003 op te nemen Maassluise speerpunten. Uitgenodigd: burgemeester drs. J. Sterkenburg-Versluis, portefeuillehouder
Begroting RHRR
De conceptbegroting van de Regionale Hulpverleningsdienst Rotterdam Rijnmond 2003 wordt ter becommentariëring voorgelegd aan de commissie.

Uitgenodigd: burgemeester drs. J. Sterkenburg-Versluis, portefeuillehouder
Begroting Brandweer Waterweg 2003
Het algemeen bestuur van Brandweer Waterweg heeft de begroting voor 2003 vastgesteld en biedt deze aan het gemeentebestuur aan. Het college van burgemeester en wethouders stelt de raad voor in te stemmen met de begroting.
Uitgenodigd: burgemeester drs. J. Sterkenburg-Versluis, portefeuillehouder
Verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning Het college stelt de raad voor deze verordening vast te stellen. In de verordening is nader geregeld op welke wijze ambtelijke bijstand wordt verleend aan raadsleden en zijn bedragen opgenomen ten behoeve van de ondersteuning van de fracties.
Uitgenodigd: burgemeester drs. J. Sterkenburg-Versluis, portefeuillehouder
Inrichting griffie en aanstelling kwartiermaker In afwachting van de benoeming van een griffier stelt het college de gemeenteraad voor om over te gaan tot de aanstelling van een kwartiermaker/tijdelijk griffier.
Uitgenodigd: wethouder J.F. Koen, portefeuillehouder Procedure behandeling begroting 2003 en collegeprogramma 2002-2006 Raadsconsultatiebrieven
Het betreft hier onderwerpen waarbij door het college de mening van de raad wordt gevraagd. In deze vergadering zijn geen onderwerpen genoteerd.
Raadsinformatiebrieven
Het betreft hier informatie van het college aan de raad
- Uitwerking preventiebeleidsplan Brandweer Waterweg. In het kader van de uitwerking van het preventiebeleidsplan heeft het Algemeen Bestuur van Brandweer Waterweg de Brandbeveiligingsverordening en de Verordening Brandweerrechten Waterweg 2002 vastgesteld.
Beide verordeningen worden ter kennis gebracht van de commissie Algemene Zaken.
Beantwoording schriftelijke raadsvragen Het betreft hier antwoorden van het college op schriftelijke vragen van de raad. In deze vergadering zijn geen schriftelijke vragen aan de orde.
Verder voorkomende zaken
Agendapunten volgende vergadering
De leden van de commissie kunnen desgewenst agendapunten aandragen voor de komende vergaderingen.
Sluiting
Om uiterlijk 23.00 uur.

Inzage
De bij de agenda van de commissievergadering behorende vergaderstukken zijn voor belangstellenden in te zien in de speciale publieksmap in het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Het informatiecentrum is voor het inzien van stukken geopend van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Op vrijdagavond en zaterdag ligt de publieksmap met commissiestukken ter inzage in de bibliotheek aan de Uiverlaan.
De agenda is ook te raadplegen op het internet www.maassluis.nl