PHOTOKINA

Internationale top voor de fotografie- en beeldvormende sector

Keulen, september 2002

photokina Keulen - World of Imaging
25 tot 30 september 2002

Internationale top voor de
fotografie- en beeldvormende sector

Betere kwaliteit, uitgebreider en aantrekkelijker voor het grote publiek dan ooit tevoren - dat is photokina, dat plaatsvindt in Keulen van 25 tot 30 september 2002. Alle vooraanstaande bedrijven uit de internationale fotografie- en beeldvormende sector zullen in Keulen vertegenwoordigd zijn -in de meeste gevallen met aanzienlijk grotere stands. Ook de nieuwe leveranciers van de druktechnologie, IT-en communicatiesectoren zullen hun opwachting maken. Sommigen van hen zijn een alliantie aangegaan met leveranciers uit de fotografiesector om hun producten tentoon te stellen. Ongeveer 1.550 bedrijven uit 46 landen, waarvan bijna 60 procent uit het buitenland, zullen deelnemen. Ze zullen alle facetten van de recentste trends in beeldvormende technologie en beeldtoepassingen voor consumenten en beroepslui voorstellen, op een oppervlakte van 220.000 m2 - dat is 20.000 m2 meer dan bij photokina 2000.

Het dominante thema op photokina zal het samenvloeien van beeldvormende technologie en informatietechnologie zijn. Dit proces heeft invloed op innovaties, vergroot de waaier aan toepassingen voor beeldvormende technologie en maakt van het beeld steeds meer het brandpunt van de communicatie. photokina zal op een duidelijke en allesomvattende manier de mogelijkheden belichten die worden gecreëerd door de met netwerken verbonden wereld van beelden, en de weg wijzen naar de trends van de toekomst. Die zijn onder andere een steeds grotere mate van perfectie voor beelden, een grotere gebruiksvriendelijkheid, een steeds snellere output en onbeperkte communicatie.

Digitaal, digitaal - nieuwe productengamma's in alle segmenten. In de sector foto-, video- en beeldvormende producten voor consumenten ligt de nadruk van de innovaties op nieuwe digitale camera's en camcorders, multifunctionele toestellen, opslagmedia, mogelijkheden voor thuis afdrukken, en on line media- en beeldvormende diensten. Het Gebruikerscentrum voor fotografie, reclame en mediaprofessionals is uitgebreid, in het bijzonder met betrekking tot digitale publicaties en afdrukken op groot formaat, terwijl nieuwe, grootschalige projectie en presentatie het brandpunt van het centrum voor professionele AV-communicatie is.

Hoogtepunten uit de onbegrensde wereld van beeldvorming Het uitgebreide congres en het ondersteuningsprogramma, dat inspeelt op de behoeften van de individuele doelgroepen bij de bezoekers
-verkopers, gebruikers en consumenten - en waar alle actuele onderwerpen op photokina worden besproken, zal een hele resem nieuwe hoogtepunten voorstellen. Eén evenement van topkwaliteit zal de eerste internationale paneldiscussie ooit zijn, waaraan de CEO's van de vooraanstaande leveranciers zullen deelnemen. Het is het startsein voor photokina en zal gaan over het samenvloeien van technologieën en de effecten daarvan op de wereldmarkten. Een nieuwigheid voor het toenemende aantal bezoekers uit het grote publiek zal de 'Visual Gallery' zijn. In deze galerij, die opgezet is in haar eigen hallencomplex, zijn fototentoonstellingen van wereldklasse te zien. Men kan er ook meesterwerken uit de internationale reclame- en persfotografie bewonderen, naast werken van beloftevolle fotografen.

Voor meer informatie en foto's, gelieve contact op te nemen met: KölnMesse GmbH,
Ulrike Hoberg, Press Officer,
telefoon: +49-221/821 2246, fax +49-221/821 3446, e-mail: u.hoberg@koelnmesse.de, www.photokina.de

18 sep 02 11:07