Rotterdammers kunnen klachten over zwerfvuil en kapot wegdek nu ook
doorgeven via internet
Sinds vorige week kunnen Rotterdammers ook via het klachtenformulier
op www.rotterdam.nl hun klachten doorgeven over zwerfvuil op straat,
gaten in fietspaden, kapotte speeltoestellen, afgewaaide takken op de
weg, niet (goed) werkende openbare verlichting, enzovoorts.
Wethouder Lucas Bolsius (Buitenruimte) gaf hiervoor het startsein. Tot
voor kort was het alleen mogelijk om deze zogeheten storingen in de
buitenruimte telefonisch door te geven via het gratis nummer van de
Klachtentelefoon: 0800-1545.
Met een druk op de enter-knop deed wethouder Bolsius de aftrap voor
het klachtenformulier op www.rotterdam.nl. "Verloedering en
onveiligheid", vindt hij, "hangen heel nauw samen met troep op straat.
Met dit centrale klachtenformulier op internet hebben de Rotterdammers
de mogelijkheid mee te werken aan een schone en hele leefomgeving. Een
heel goede ontwikkeling."
De meldingen bij de Klachtentelefoon worden binnen drie dagen
verholpen door de betreffende instantie, zoals de werven van
Gemeentewerken, Roteb, Citytec, de dierenambulance, de RET,
Stadstoezicht, de politie en de hoogheemraadschappen
De melder ontvangt een bericht via e-mail of een kaartje in de bus
zodra de storing is verholpen. Als het niet mogelijk is de storing op
te lossen, ontvangt de melder eveneens reactie met de reden van
uitstel (of afstel) en de naam en telefoonnummer van de
contactpersoon.
(Bericht gemeente Rotterdam)
www.ictu.nl