Programmabureau Advies Overheid.nl


Rotterdammers kunnen klachten over zwerfvuil en kapot wegdek nu ook doorgeven via internet

Sinds vorige week kunnen Rotterdammers ook via het klachtenformulier op www.rotterdam.nl hun klachten doorgeven over zwerfvuil op straat, gaten in fietspaden, kapotte speeltoestellen, afgewaaide takken op de weg, niet (goed) werkende openbare verlichting, enzovoorts.

Wethouder Lucas Bolsius (Buitenruimte) gaf hiervoor het startsein. Tot voor kort was het alleen mogelijk om deze zogeheten storingen in de buitenruimte telefonisch door te geven via het gratis nummer van de Klachtentelefoon: 0800-1545.

Met een druk op de enter-knop deed wethouder Bolsius de aftrap voor het klachtenformulier op www.rotterdam.nl. "Verloedering en onveiligheid", vindt hij, "hangen heel nauw samen met troep op straat. Met dit centrale klachtenformulier op internet hebben de Rotterdammers de mogelijkheid mee te werken aan een schone en hele leefomgeving. Een heel goede ontwikkeling."

De meldingen bij de Klachtentelefoon worden binnen drie dagen verholpen door de betreffende instantie, zoals de werven van Gemeentewerken, Roteb, Citytec, de dierenambulance, de RET, Stadstoezicht, de politie en de hoogheemraadschappen

De melder ontvangt een bericht via e-mail of een kaartje in de bus zodra de storing is verholpen. Als het niet mogelijk is de storing op te lossen, ontvangt de melder eveneens reactie met de reden van uitstel (of afstel) en de naam en telefoonnummer van de contactpersoon.
(Bericht gemeente Rotterdam)

www.ictu.nl