Ingezonden persbericht

Persbericht

BMC Software neemt aandelen Remedy over

AMSTERDAM -- 26 september 2002 ---- BMC Software, toonaangevend aanbieder van enterprise systeembeheer, neemt voor $350 miljoen de aandelen en passiva in Remedy® over van Peregrine Systems, Inc. Daarnaast heeft BMC Software een financiering van $110 miljoen voor aflossing aan schuldeisers bevestigd aan Peregrine Systems; dit bedrag zal worden verrekend met de overnameprijs. Deze transacties zijn afhankelijk van een aantal voorwaarden, waaronder regelgeving en goedkeuring door het U.S. Bankruptcy Court. Remedy is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor service management. Binnen de overeenkomst zal BMC Software in hoofdzaak alle onderdelen van Remedy overnemen inclusief de applicaties van Remedy - de IT Service Management- en Customer Service & Support-oplossingen - en het Action Request System®, een volledig ontwikkelplatform. Na afronding van de overname zal Remedy opereren als een aparte business unit binnen BMC Software. De overname is een grote stap in BMC Software's succesvolle ontwikkeling van een toonaangevende leverancier van softwarematige hulpmiddelen tot een leider op het gebied van bedrijfsbeheer. De combinatie van Remedy's service management-oplossingen met BMC Software's volledige oplossingen voor enterprise systeembeheer biedt klanten de mogelijkheid hun onderneming te beheren op basis van een volledig geïntegreerde service management-benadering. Met de nieuwe productcombinaties kunnen klanten de productiviteit van hun medewerkers, de tevredenheid van de eindgebruiker en hun IT-prestaties verhogen, bij lagere operationele kosten. Om te voldoen aan hun service management-eisen maken de ongeveer 6.000 klanten wereldwijd van Remedy gebruik van oplossingenreeksen zoals service desk, change management en asset management en stellen ze individuele oplossingen samen op basis van het Action Request System. Naast de leidende positie op de service management markt beschikt Remedy eveneens over zeer getalenteerde en ervaren medewerkers
Remedy heeft in de periode van twaalf maanden die eindigde op 30 juni 2002 een omzet behaald van ongeveer $250 miljoen, met een positief resultaat uit activiteiten en aantrekkelijke bedrijfsmarges. De verwachting is dat de transactie binnen twaalf maanden na afronding positief zal bijdragen aan het resultaat van BMC Software. Morgan Stanley heeft met betrekking tot deze transactie een adviserende rol vervuld voor BMC Software.

BMC Software
BMC Software is de leider op het gebied van enterprise systeembeheer. De onderneming helpt klanten pro-actief bij het verbeteren van de service, het verlagen van kosten en het realiseren van toegevoegde waarde op basis van haar Assuring Business Availability®-concept. De oplossingen van BMC Software omvatten bedrijfssystemen, applicaties en databases. BMC Software is opgericht in 1980, heeft wereldwijd vestigingen, is één van de S&P 500-bedrijven en realiseerde in het boekjaar 2002 een omzet van ongeveer $1,3 miljard. Bezoek voor meer informatie de website van BMC Software: www.bmc.com/netherlands.

Remedy
Remedy automatiseert servicegerelateerde bedrijfsprocessen door middel van een complete reeks 'best of practice' service management-applicaties, waaronder IT Service Management-oplossingen en Customer Service & Support-oplossingen. Alle producten van Remedy maken gebruik van het zeer flexibele Action Request System®, een volledige ontwikkelomgeving waarmee bedrijfsprocessen kunnen worden ingericht, om tegemoet te komen aan de constant veranderende eisen van organisaties.

###

BMC Software, the BMC Software logos, and all other BMC Software product or service names are registered trademarks or trademarks of BMC Software, Inc. All other trademarks or registered trademarks belong to their respective companies. © 2002, BMC Software, Inc. All rights reserved.

Voor redactionele informatie:
BMC Software b.v. Influx PR
Hanneke Oudshoorn Marald Brons
030 608 55 00 055 366 30 34
Hanneke_Oudshoorn@bmc.com PRInflux@cs.com