Consumentenonderzoek:
"Multimedia support voor belastingplichtigen"

Stelt u zich eens voor: u belt over 3-5 jaar de belastingtelefoon omdat u een vraag hebt over uw belastingdiskette. U krijgt vervolgens de mogelijkheid voorgelegd om de medewerker van de belastingtelefoon op uw pc mee te laten kijken. U besluit dat toe te staan en vervolgens bespreekt u met de medewerker uw vraag. Hoe zou u dat vinden?

Doel van ons onderzoek is de vraag te beantwoorden of dit een nuttige dienst zou kunnen en of de belastingdienst deze dienst moet gaan aanbieden. Samen met medewerkers van klantendienst en belastingtelefoon zijn de afgelopen weken voorbeelden bedacht van situaties waarin meekijken kan helpen vragen beter en bevredigender te beantwoorden. In het onderzoek gaan we deze ideeën toetsen.

Tijdens het onderzoek speelt u 1.5 uur een belastingplichtige die probeert de belastingdiskette in te vullen. Samen met een (echte) medewerker van de belastingtelefoon probeert u een oplossing te vinden voor het geschetste (belasting-)probleem. Deels op de oude manier (u belt naar de belastingtelefoon) en deels ondersteunt door de nieuwe mogelijkheden. Na afloop vragen wij u om samen met de medewerker van de belastingtelefoon en de proefleider uw ervaringen en ideeën te bespreken en een vragenlijst in te vullen.

Geef uzelf hier op als testpersoon

Belangrijkste eis: u bent belastingplichtig en hebt de elektronische aangiftediskette van 2001 ingevuld (of dat voor de gelegenheid van het onderzoek serieus geprobeerd)

Wanneer: in de periode van 1 oktober - 5 november 2002

Tijdsduur: 1.5 uur

Plaats: WIT-Lab, Delft (klik voor routebeschrijving)

Vergoeding: 10 Euro

Voor inlichtingen, neem contact op met:
Jelle Attema, 015-2786357
Joyce Beumer, 015-2785776
j.j.beumer@tbm.tudelft.nl