Ingezonden persbericht

Fujitsu Services België managed IT-dienstverlening met Astea AllianceEnterprise

Het implementeren van best business practices methodologieën met Astea software versterkt concurrentievoordelen en verbetert dienstverlening aan klanten

30 september 2002 - Astea International Inc. (Nasdaq:ATEA), wereldwijd leverancier van Field Service en geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen aan bedrijven die apparatuur verkopen en service leveren, heeft vandaag aangekondigd dat Fujitsu Services NV in België, onderdeel van de Fujitsu Group, een toonaangevende leverancier van klantgerichte IT- en communicatie-oplossingen voor de wereldmarkt, live is gegaan met de service management applicaties van Astea AllianceEnterprise Suite. Fujitsu gebruikt AllianceEnterprise om haar IT-dienstverlening te managen.

"Klantenservice is één van de belangrijkste concurrentievoordelen waaraan Fujitsu haar dominante positie in de IT-sector te danken heeft," verklaarde Michel Jones, general manager van Fujitsu Services NV. "AllianceEnterprise stroomlijnt onze klantenservice met de 'best practices'- methodologieën die Astea uit haar meer dan 20 jaar ervaring met service-organisaties wereldwijd heeft geleerd. Wij zien de software van Astea niet alleen als de best passende oplossing om de manier waarop wij nu service verlenen te verbeteren, maar ook als een katalysator voor het continu verfijnen van onze bedrijfsprocessen om in de toekomst nog grotere efficiënties te kunnen realiseren.

"Astea biedt ook de snelste implementatie en een zeer concurrerende prijs voor de hoeveelheid van software en service die in onze oplossing zijn gegaan. Dit dubbele voordeel heeft onze beslissing om met AllianceEnterprise in zee te gaan, beïnvloed en ik ben blij om te kunnen zeggen dat Astea haar beloften is nagekomen," voegt Jones daaraan toe.

IT-ondersteuning-service is een traditionele markt voor Astea, wiens AllianceEnterprise Suite-oplossingen alle aspecten van multinationale verkoop- en service-exploitatie kunnen omvatten. Volgens Pat Noble, managing director van Astea Europe, is een primaire doelstelling van bedrijven in veel sectoren, niet alleen in de IT, om de omzet van service-contracten te vergroten. Helaas maken inefficiënties op gebieden zoals verkoop- en service-integratie, het bewaken van servicelevel-overeenkomsten en voorraadbeheer het moeilijk om te beoordelen waar geld is verdiend of verloren bij het aanbod van diensten.

"Astea AllianceEnterprise overtreft verwachtingen, niet alleen door real-time bewaking, rapportage en service-procesbeheersing, maar door bedrijven in staat te stellen om servicelevel-overeenkomsten te ontwerpen en verkopen waarmee Astea-gebruikers zich duidelijker kunnen onderscheiden van hun concurrenten," aldus Noble.

(362 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen. # # #
© 2002 Astea International Inc. and Astea AllianceEnterprise Suite are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for AllianceEnterprise, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2001, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com