DaimlerChrysler Nederland

Veranderingen in Raad van Bestuur DaimlerChrysler AG

De Raad van Commissarissen van DaimlerChrysler AG (DCAG) heeft een aantal personele veranderingen aangekondigd. Dr. Thomas Weber (48), Hoofd Mercedes-Benz productiefaciliteit Rastatt en voorzitter van het A-Klasse Management Team, is met ingang van 1 januari 2003 benoemd tot plaatsvervangend lid van de Raad van Bestuur van DCAG en verantwoordelijk voor Research en Technology. Professor Vöhringer, momenteel in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Research & Technology, zal DaimlerChrysler AG eind 2002 verlaten om met pensioen te gaan.

Weber heeft sinds 1987 nauw samengewerkt met professor Klaus-Dieter Vöhringer, toen hij het vermaarde Fraunhofer Instituut in Stuttgart verruilde voor een senior management positie op het gebied van Research & Technology, Planning en Productie bij het concern. Van 1995 tot 1999 was Thomas Weber verantwoordelijk voor de motorenfabriek in Stuttgart-Bad Cannstatt.

Dr. Wolfgang Bernhard (42) en Dr. Rüdiger Grube (51), beiden momenteel plaatsvervangend lid van de Raad van Bestuur, zullen per 20 september 2002 benoemd worden tot volwaardig lid van de Raad van Bestuur. Bernhard zal zijn huidige positie als Chief Operating Officer van de Chrysler Group handhaven. Grube blijft verantwoordelijk voor Corporate Development binnen de Raad van Bestuur.

Hilmar Kopper, voorzitter van de Raad van Commissarissen, zegt over de veranderingen: "Met deze wijzigingen geeft de Raad van Commissarissen verder invulling aan haar middellange- en lange termijn personeelsbeleid. De Raad van Commissarissen bedankt Vöhringer voor zijn buitengewone inzet en betrokkenheid gedurende zijn 35 jarige carrière bij DaimlerChrysler. Met zijn brede ervaringen en inzichten heeft hij significant bijgedragen aan het wereldleiderschap van DaimlerChrysler in de automobielsector op het gebied van Research & Technology."

De bestuursvoorzitter van DaimlerChrysler AG, de heer Jürgen E. Schrempp, vulde aan: "Wij zijn Vöhringer zeer erkentelijk voor zijn Research & Technology bijdragen en dan met name zijn visie op het gebied van ongevalvrij rijden, alternatieve aandrijfsystemen en regeneratieve energietoepassingen."

September 2002