PERSBERICHT
10/10/2002

De vertrouwde completa-pot in eigentijds design

Friesche Vlag Completa koffiecreamer ruilt de oude vertrouwde bruine pot in voor een opvallend eigentijds design. Een design
dat pakkend en opvallend is en zich thuis voelt in elk interieur. Na 40 jaar
heeft Friesche Vlag Completa in een nieuw jasje gestoken. Het is een ontwerp
dat net als andere designiconen, zoals de vlinderstoel van Arne Jacobsen en
de fluitketel van Alessi de tand des tijds zal blijven doorstaan. Vanaf week
41(7 oktober) is het nieuwe Completa-design te bewonderen in alle supermarkten.

Hersluitbaar doseerdeksel
De blauwe kleur en moderne vormgeving van de verpakking ogen opvallend en
maken Completa tot een product dat de consument zonder gêne op tafel presenteert. De pot is door de nieuwe vorm makkelijk vast te pakken en standaard voorzien van een hersluitbaar doseerdeksel, die het gebruik van
een lepel overbodig maakt. Met deze verpakkingsinnovatie springt Completa
eruit
in het schap van de supermarkt. De pot is herbruikbaar en eenvoudig na te
vullen met de Completa-navulzak.

Actueel ontwerp
Wie aan koffiecreamer denkt, denkt aan Completa, de koffiecreamer van Friesche Vlag. Begin jaren zestig introduceerde Friesche Vlag voor het eerst
de potten koffiecreamer als alternatief voor koffiemelk. Inmiddels is Completa bekend bij 96% van de consumenten. Volgens productmanager Gaby van
den Akker blijkt uit onderzoek dat het actuele ontwerp veel koffiedrinkers
aanspreekt. "Friesche Vlags Completa is een complimentje voor je koffie.
Completa is lang houdbaar en door de nieuwe vormgeving extra mooi en handig
in gebruik". Completa wordt aangeboden in een grote pot en een kleine pot,
maar ook als navulzak en als doosje met handige sticks.

Friesche Vlag
Friesche Vlag is continu bezig met de ontwikkeling van nieuwe zuivelproducten. Onder het merk Friesche Vlag valt een groot aantal zuivelproducten, waaronder Droomvla, Vanille Vla (is als beste getest in de
consumententest van FoodPersonality), Stracciatella (winnaar van de Wheel of
the Retail 2001), Drinkyoghurt, Breaker, Milk & Fruit (winnaar van de Easy
Living Award van het magazine Santé), Bollino, Cappuccinomelk en Halvamel.
Uit onderzoek van Foodmagazine (februari 2002) blijkt dat Friesche Vlag met
een jaaromzet van bijna 258 miljoen Euro het grootste merk is in de Nederlandse supermarkten. Friesche Vlag telt in totaal 680 medewerkers. Het
hoofdkantoor is gevestigd in Ede. Productielocaties zijn gevestigd in Arnhem, Groningen, Nijkerk en Drachten.

###

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Friesche Vlag
Patricia van Hooff
Tel: 0318-665 400
Email: p.vanhooff@frieschevlag.nl
http://www.frieschevlag.nl

Edelman
Eveline Bouman
Tel: 023 - 554 2030
E-mail:nl@edelman-dlv.nl
http://www.edelman.com/nl