PERSBERICHT
10/10/2002
De vertrouwde completa-pot in eigentijds design
Friesche Vlag Completa koffiecreamer ruilt de oude
vertrouwde bruine pot in voor een opvallend eigentijds design. Een
design
dat pakkend en opvallend is en zich thuis voelt in elk interieur. Na
40 jaar
heeft Friesche Vlag Completa in een nieuw jasje gestoken. Het is een
ontwerp
dat net als andere designiconen, zoals de vlinderstoel van Arne
Jacobsen en
de fluitketel van Alessi de tand des tijds zal blijven doorstaan.
Vanaf week
41(7 oktober) is het nieuwe Completa-design te bewonderen in alle
supermarkten.
Hersluitbaar doseerdeksel
De blauwe kleur en moderne vormgeving van de verpakking ogen opvallend
en
maken Completa tot een product dat de consument zonder gêne op tafel
presenteert. De pot is door de nieuwe vorm makkelijk vast te pakken en
standaard voorzien van een hersluitbaar doseerdeksel, die het gebruik
van
een lepel overbodig maakt. Met deze verpakkingsinnovatie springt
Completa
eruit
in het schap van de supermarkt. De pot is herbruikbaar en eenvoudig na
te
vullen met de Completa-navulzak.
Actueel ontwerp
Wie aan koffiecreamer denkt, denkt aan Completa, de koffiecreamer van
Friesche Vlag. Begin jaren zestig introduceerde Friesche Vlag voor het
eerst
de potten koffiecreamer als alternatief voor koffiemelk. Inmiddels is
Completa bekend bij 96% van de consumenten. Volgens productmanager
Gaby van
den Akker blijkt uit onderzoek dat het actuele ontwerp veel
koffiedrinkers
aanspreekt. "Friesche Vlags Completa is een complimentje voor je
koffie.
Completa is lang houdbaar en door de nieuwe vormgeving extra mooi en
handig
in gebruik". Completa wordt aangeboden in een grote pot en een kleine
pot,
maar ook als navulzak en als doosje met handige sticks.
Friesche Vlag
Friesche Vlag is continu bezig met de ontwikkeling van nieuwe
zuivelproducten. Onder het merk Friesche Vlag valt een groot aantal
zuivelproducten, waaronder Droomvla, Vanille Vla (is als beste getest
in de
consumententest van FoodPersonality), Stracciatella (winnaar van de
Wheel of
the Retail 2001), Drinkyoghurt, Breaker, Milk & Fruit (winnaar van de
Easy
Living Award van het magazine Santé), Bollino, Cappuccinomelk en
Halvamel.
Uit onderzoek van Foodmagazine (februari 2002) blijkt dat Friesche
Vlag met
een jaaromzet van bijna 258 miljoen Euro het grootste merk is in de
Nederlandse supermarkten. Friesche Vlag telt in totaal 680
medewerkers. Het
hoofdkantoor is gevestigd in Ede. Productielocaties zijn gevestigd in
Arnhem, Groningen, Nijkerk en Drachten.
###
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Friesche Vlag
Patricia van Hooff
Tel: 0318-665 400
Email: p.vanhooff@frieschevlag.nl
http://www.frieschevlag.nl
Edelman
Eveline Bouman
Tel: 023 - 554 2030
E-mail:nl@edelman-dlv.nl
http://www.edelman.com/nl