Ingezonden persbericht

AVAYA INNOVEERT CHANNEL-SERVICES

TER PUBLICATIE: 10 OKTOBER 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, leverancier van communicatienetwerken voor de zakelijke markt, introduceert onder de naam ServiceSpan een nieuw, uitgebreid en flexibel dienstenportfolio waarmee de BusinessPartners van Avaya in EMEA verschillende serviceniveaus aan klanten kunnen bieden. ServiceSpan helpt de geautoriseerde BusinessPartners van Avaya bij het kiezen van de juiste ondersteuning voor hun klanten, waardoor de kwaliteit van de support verder verbeterd kan worden.

Via Avaya ServiceSpan kunnen de BusinessPartners verschillende serviceniveaus aanbieden, van on-site ondersteuning tot service op afstand voor Avaya-producten. Zo beschikken klanten over een servicepakket op maat bij de producten die ze hebben afgenomen.

ServiceSpan beslaat zes verschillende ondersteuningsniveaus, variërend van standaardcontroles op afstand tot hoogwaardige ondersteuning met on-site assistentie. Deze is in de meeste Europese landen binnen enkele uren beschikbaar. Een uniek kenmerk van de meeste ServiceSpan-pakketten is Remote Alarm Monitoring (RAM), waarbij de supportsystemen en de gekwalificeerde supportmedewerkers van Avaya automatisch gewaarschuwd worden bij een netwerkprobleem. De Avaya Expert Systems-software verhelpt het probleem in 50 procent van de gevallen onmiddellijk. Avaya biedt daarnaast ServiceSpan-pakketten met 24x7-toegang tot meertalige helpdesks en levering van vervangende producten op de volgende werkdag. Voor contactcenter-applicaties is er 24-uurstoegang tot op internet gebaseerde helpdesksystemen.

De uitbreiding van het servicesportfolio vormt de nieuwste aanvulling van Avaya op haar multichannel verkoopstrategie en is gericht op de ondersteuning door het kanaal. Parallel aan de introductie van ServiceSpan biedt Avaya haar BusinessPartners marketingondersteuning en training.

"ServiceSpan stelt Avaya in staat om de reikwijdte en flexibiliteit van onze diensten samen met onze BusinessPartners uit te breiden", zegt Ron van Ommeren, directeur BusinessPartner van Avaya. "Het ServiceSpan-portfolio biedt klanten die Avaya-producten kopen, een brede keus in de ondersteuning die zij nodig hebben om de continuïteit van hun activiteiten te waarborgen en zich te richten op hun kernactiviteiten. We zijn ervan overtuigd dat ServiceSpan BusinessPartners zal helpen bij het stimuleren van de verkopen en ons aandeel in de indirecte verkoop in Nederland zal doen toenemen."

Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waarvan 90% deel uitmaakt van de Fortune 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van alle mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.