Persberichten - 09/10/2002

Brantano kiest voor TBWA als strategische marketingpartner

Brantano kiest voor TBWA als strategische marketingpartner Erembodegem De Groep Brantano opteert voor het bureau TBWA als nieuwe strategische marketingpartner. Dit agentschap zal de Groep Brantano voortaan bijstaan bij het bepalen van haar internationale marketingstrategie en het ontwikkelen van internationale marketingcampagnes. Brantano is een marketinggedreven schoenenretailer. De Groep werkt aan de opbouw van het imago van de merknaam Brantano via diverse marketingcampagnes. In deze campagnes staat het product steeds centraal en wordt de nadruk gelegd op de ruime keuze voor de hele familie, de kwaliteit, mode en de vele bekende merken die Brantano aanbiedt aan haar klanten. De campagnes worden steeds op een originele, verrassende manier gevoerd en gebeuren via diverse media (tv, radio, affiches,...). Om er voor te zorgen dat de waarde en de inhoud van het merk Brantano in alle landen op een consistente manier wordt ontwikkeld, wordt de marketingstrategie internationaal gestroomlijnd. Er wordt één internationale campagne uitgewerkt, die in elk van de landen wordt gebruikt. Op deze manier wordt het Brantano-concept in alle landen op dezelfde manier gepositioneerd. Om in te spelen op de lokale klant wordt de marketing die meer gericht is op de korte termijn, en dus traffic genererend en meer promotioneel georiënteerd is, door een lokaal bureau uitgewerkt per land. Er wordt echter internationaal op toegezien dat deze acties volledig geïntegreerd zijn in de internationale marketingstrategie. Na 5 jaar te hebben gewerkt met Saatchi & Saatchi besloot Brantano haar strategische marketingpartner te herevalueren. Hiertoe werd een competitie uitgeschreven. Bij de keuze van de bureaus die konden deelnemen aan deze competitie werden twee criteria in acht genomen nl. bewezen creativiteit en het beschikken over een internationaal netwerk. Uit deze competitie kwam TBWA als beste naar voor. Naast het feit dat dit bureau ontegensprekelijk creatief heel sterk is, waren hun ideeën omtrent de te volgen marketingstrategie voor Brantano de sterkste. Voortaan zullen zij Brantano bijstaan bij het uittekenen van de internationale marketingstrategie, de ontwikkeling van de above the line (imago versterkende) campagnes over de verschillende landen heen en de integratie van de nationale below-the-line (promotioneel, traffic genererend) reclame in de internationale marketingstrategie.

Bron: Brantano
Provider: Euronext Brussels