---
OKO Bank biedt betrouwbare service aan 3 miljoen klanten met KANA IQ

---

Hoofddorp, 10/17/2002

OKO Bank, een van de grootse banken in Finland, heeft KANA IQ? gekozen om zijn klantenservice ingrijpend te verbeteren. KANA, een specialist in e-CRM (customer relationship management), levert met KANA IQ een oplossing op het gebied van knowledge management voor klantenservice. OKO Bank kan met behulp van KANA IQ zijn klantenservicemedewerkers altijd correcte informatie verzekeren waardoor zij klantenvragen juist en snel kunnen beantwoorden. Bovendien gebruikt de bank de software ook om informatie over klanten tijdig en up-to-date beschikbaar te maken voor de verkoopafdeling voor cross-selling en up-selling-mogelijkheden.

OKO Bank biedt zijn diensten aan ca. 3 miljoen klanten. Het belangrijkste punt in zijn strategie is het leveren van een kosteffectieve en efficiënte service aan bestaande klanten en tegelijkertijd het verhogen van de verkoop. Het leidde tot een plan in twee fases: naar de initiële implementatie wil de bank in 2004 KANA IQ uitgebreid gebruiken. Met onder andere een online-selfservice voor klanten en probleemoplossing en product- of serviceinformatie voor werknemers.

"KANA IQ helpt problemen snel op te lossen waardoor de kosten van de helpdesk teruggebracht kunnen worden. Wij hopen in de nabije toekomst de verkoop te verhogen door een 'best practices' sales-support. Daarmee kunnen verkoopmedewerkers gepersonaliseerde aanbevelingen aan klanten doen," aldus Helena Lappalainen, Vice President, Head of Contact Centre Development Unit, OKO Bank

"Wij hebben KANA gekozen omdat zijn software goed in ons bestaande systemen past - KANA IQ is makkelijk te integreren en we kunnen de oplossing stukje voor stukje binnen de hele organisatie implementeren, hetgeen in het verlengde ligt van onze lange termijnstrategie op het gebied van klantenservice. Bovendien vonden wij bij de keuze van software belangrijk dat het bedrijf financieel sterk staat: met de lange lijst van klanten en de sterke financiële situatie, was KANA de logische keuze. Wij kijken ernaar uit de vruchten van onze intelligente klantenservicestrategie te plukken," zegt Helena Lappalainen.

---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0084-E7DBA