---
OKO Bank biedt betrouwbare service aan 3 miljoen klanten met KANA IQ
---
Hoofddorp, 10/17/2002
OKO Bank, een van de grootse banken in Finland, heeft KANA IQ? gekozen om zijn klantenservice ingrijpend te verbeteren. KANA, een specialist in e-CRM (customer relationship management), levert met KANA IQ een oplossing op het gebied van knowledge management voor klantenservice. OKO Bank kan met behulp van KANA IQ zijn klantenservicemedewerkers altijd correcte informatie verzekeren waardoor zij klantenvragen juist en snel kunnen beantwoorden. Bovendien gebruikt de bank de software ook om informatie over klanten tijdig en up-to-date beschikbaar te maken voor de verkoopafdeling voor cross-selling en up-selling-mogelijkheden.
OKO Bank biedt zijn diensten aan ca. 3 miljoen klanten. Het belangrijkste
punt in zijn strategie is het leveren van een kosteffectieve en efficiënte
service aan bestaande klanten en tegelijkertijd het verhogen van de
verkoop. Het leidde tot een plan in twee fases: naar de initiële
implementatie wil de bank in 2004 KANA IQ uitgebreid gebruiken. Met onder
andere een online-selfservice voor klanten en probleemoplossing en product-
of serviceinformatie voor werknemers.
"KANA IQ helpt problemen snel op te lossen waardoor de kosten van de
helpdesk teruggebracht kunnen worden. Wij hopen in de nabije toekomst de
verkoop te verhogen door een 'best practices' sales-support. Daarmee kunnen
verkoopmedewerkers gepersonaliseerde aanbevelingen aan klanten doen," aldus
Helena Lappalainen, Vice President, Head of Contact Centre Development
Unit, OKO Bank
"Wij hebben KANA gekozen omdat zijn software goed in ons bestaande systemen
past - KANA IQ is makkelijk te integreren en we kunnen de oplossing stukje
voor stukje binnen de hele organisatie implementeren, hetgeen in het
verlengde ligt van onze lange termijnstrategie op het gebied van
klantenservice. Bovendien vonden wij bij de keuze van software belangrijk
dat het bedrijf financieel sterk staat: met de lange lijst van klanten en
de sterke financiële situatie, was KANA de logische keuze. Wij kijken
ernaar uit de vruchten van onze intelligente klantenservicestrategie te
plukken," zegt Helena Lappalainen.
---
END
---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende
eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0084-E7DBA