Ingezonden persbericht


Datum : 18-10-2002


Plaats : Horsham


Campina UK versterkt marktpositie door aankoop Superlife





Campina UK, de landenoperatie van de groep Campina International in het Verenigd Koninkrijk, heeft SuperLife gekocht, het merk voor melk met smaak (flavoured milk) van Lancashire Dairies. Superlife heeft al 20 jaar een sterke marktpositie in de foodservice en de out-of-home markt.

Campina voert al het merk Yazoo, in het Verenigd Koninkrijk marktleider in flavoured milk. Campina ziet de aankoop van Superlife als een strategische beslis-sing om de distributie te verbreden naar onder meer foodservice-kanalen; Superlife heeft in het supermarktkanaal een marktaandeel van 5,3 procent en heeft een sterke positie onder foodservice klanten, waar Campina juist wil groeien.

John Lee, managing director van Campina UK: "Campina heeft er vertrouwen in dat de aankoop van Superlife de strategische kansen voor Campina vergroot."
Lee wijst erop dat Campina in het Verenigd Koninkrijk niet alleen groeit in zui-veldranken, maar met het hele assortiment: yoghurts, desserts, kaas en kwark (fromage frais).