Ingezonden persbericht


Novell en TOPCALL International breiden partnerschap uit

TOPCALL door Novell gecertificeerd als eerste Unified Messaging Partner

Zaltbommel, 24 oktober 2002 -- Het in Wenen gevestigde TOPCALL International AG is door Novell, producent van Net Business Solutions, gecertificeerd als officiële industriepartner voor Unified Messaging (UM). Voor beide bedrijven betekent dit een nieuwe stap in het versterken van hun lang lopende internationale partnerschap. TOPCALL is één van de weinige providers die zich hebben toegelegd op directe Novell-integratie (waarvoor geen SMTP-poorten vereist zijn).
TOPCALL's UM-oplossingen stellen GroupWise-gebruikers in staat om op één platform te werken met alle moderne messaging-services, zoals e-mail, voice, VoIP ('voice over IP'), CTI ('computer telephony integration'), SMS en fax. Gebruikers hebben in één enkele inbox de beschikking over alle boodschappen, onafhankelijk van het berichtentype.

TOPCALL is een vernieuwende Novell-partner die al jarenlang werkt aan het ontwikkelen en uitbreiden van GroupWise-technologie. TOPCALL maakt daarbij gebruik van uitgebreide know-how op het gebied van communicatie.

Voor desktop-gebruikers is alle communicatie (voice, fax, SMS) even gemakkelijk te beheren als e-mail. TOPCALL's Single Server-architectuur zorgt ervoor dat een nieuwe gebruiker binnen enkele minuten kan werken met het nieuwe systeem.

Mobiele gebruikers die zich niet op kantoor bevinden, hebben volledige toegang tot bedrijfskritische informatie. Gebruikers van mobiele telefoons hebben toegang tot al hun berichten en hebben bijna dezelfde mogelijkheden om die berichten te bewerken als op kantoor. Faxen (via OCR - Optical Character Recognition) en e-mailberichten kunnen gemakkelijk gelezen worden door de e-maillezer. Niet alleen is er de mogelijkheid om boodschappen te beluisteren, ook kunnen met simpele toetscommando's opties als 'doorsturen' en 'printen naar fax' gerealiseerd worden. De toegang tot de boodschappen vindt direct binnen de Novell GroupWise-inbox plaats.

Daarnaast biedt TOPCALL GroupWise-gebruikers verschillende methoden om hun boodschappen op te slaan. Met TC Archive kunnen alle boodschappen onafhankelijk van het Novell-systeem worden opgeslagen. Als deze functie gebruikt wordt, zijn alle documenten -inclusief fax- en voiceboodschappen- zelfs enkele jaren later nog snel toegankelijk. Met MetaMail hebben Novell-gebruikers nu de beschikking over een unified messaging-oplossing. Omdat er slechts een URL-link meegestuurd hoeft te worden, neemt de impact van grote multimedia-attachments op de Novell server-systemen af. De eigenlijke attachments worden op de TOPCALL-server opgeslagen.

Naast traditionele unified messaging, biedt TOPCALL ook integratie van GroupWise met andere business-processen, zoals SAP of Oracle-gebaseerde workflows.

Aan bedrijven met een remote GroupWise-infrastructuur biedt TOPCALL de branch box- oplossing. Met deze oplossing zijn bedrijven met meerdere vestigingen verzekerd van een eenvoudige, decentrale inzet van geïntegreerde communicatie. Elke branch box-oplossing is verbonden aan de TOPCALL-server, hetgeen eenvoudige centrale administratie en monitoring van het systeem garandeert. Het organisatiebreed verzenden van boodschappen wordt binnen Novell GroupWise-omgevingen op een kosteffectieve manier geoptimaliseerd.

GroupWise-gebruiker en TOPCALL-klant Donald Pans, Managing Director en CEO van EGEMIN, zegt het volgende over de toepassing van TOPCALL: "We proberen ons te onderscheiden door middel van creativiteit en technologie. Door TOPCALL's Unified Communication-technologie te gebruiken, hebben we onze zakelijke communicatie en klanttevredenheid kunnen verbeteren. We zijn niet alleen tevreden over de TOPCALL-oplossing, we zijn er zelfs zeer over te spreken."

Nadere informatie: op www.topcall.nl of bij TOPCALL Nederland B.V. (tel: 0418-570 424)