Amsterdam Airport Schiphol

België biedt Schiphol kansen

Amsterdam Airport Schiphol ziet kansen op de Belgische reismarkt. Om die reden start de luchthaven een campagne in België onder de noemer: 'Amsterdam Airport Schiphol, De luchthaven in beweging'. In eerste instantie zal Schiphol zich richten op de Belgische reisagent.

Vorig jaar reisden reeds meer dan 150.000 Belgische passagiers vanaf Amsterdam Airport Schiphol. De luchthaven is heel aantrekkelijk voor de Belgische reiziger. Dit blijkt uit een vooronderzoek dat Schiphol liet uitvoeren onder Belgische reisagenten. De reisagenten geven hierin aan het uitgebreide intercontinentale netwerk van Schiphol erg te waarderen. Ook de keuze van luchtvaartmaatschappijen, de klantvriendelijkheid van de medewerkers, de overzichtelijke indeling van de luchthaven, de uitgebreide mogelijkheid tot taxfree shoppen en de goede bereikbaarheid per trein blijken bijzonder aan te spreken. Dat Schiphol voor de Belgische reiziger een aantrekkelijke luchthaven is, staat voor Schiphol zelf als een paal boven water. Directeur Passenger Airline Marketing, Léon Verhallen: "Schiphol is de belangrijkste luchthaven van de Benelux. We kunnen ons meten met Londen, Parijs en Frankfurt. Voor de Belgische reiziger is Schiphol bovendien goed bereikbaar. Vanuit Brussel ben je met de trein binnen tweeënhalf in Schiphol Plaza, het hart van de luchthaven. Ook met de auto is onze luchthaven makkelijk bereikbaar. De goede parkeermogelijkheden maken Schiphol nog interessanter." Vanaf Schiphol kunnen meer dan 200 bestemmingen direct worden bereikt. Schiphol werkt samen met ruim 80 luchtvaartmaatschappijen. Elk jaar verwelkomt de luchthaven bijna 40 miljoen passagiers. Schiphol biedt hun vele faciliteiten, waardoor de luchthaven meer is dan een op- of overstapplaats.