Ingezonden persbericht

Persbericht

SpinAwards terug na tijdelijke stilte.

Utrecht, 24 oktober 2002. De SpinAwards, de oudste en belangrijkste interactieve marketingcommunicatieprijzen van Nederland, zijn terug van weggeweest. De felbegeerde awards zullen in maart 2003 tijdens een diner in Amsterdam worden uitgereikt. Met het inzenden van concepten en campagnes hoeft creatief Nederland niet zo lang te wachten. Dat kan nu al via de nieuwe site van de SpinAwards, die te vinden is op www.spinawards.nl.

De SpinAwards waren ooit een idee van Bas Hof van Netevents en leken te verdwijnen toen Netevents vorig jaar failliet ging. Onlangs is de draad door andere mensen opgepakt en werd de Stichting SpinAwards opgericht. Bestuursleden en oprichters van de stichting zijn Stephan Fellinger (bestuursvoorzitter), Hennie van Velzen (secretaris) en Huib Maaskant (penningmeester). De onafhankelijke stichting heeft tot doel om creativiteit (en daardoor effectiviteit) in interactieve (marketing) communicatie te bevorderen. De toekenning van de SpinAwards is een van de activiteiten die de stichting hiervoor gaat ontplooien.

In mei 2001 werden voor de laatste keer de SpinAwards georganiseerd en uitgereikt. De prijs kende grote namen als prijswinnaars. Zo wist Nokia te winnen in 2001, Murphy's Bier in 2000 en in 1999 was de Rabobank awardwinnaar. De eerste Gouden SpinAward ging in 1998 naar Bavaria. Met ingang van 2002 zijn er diverse nieuwe categorieën bijgekomen. Zo zullen er dit jaar ook SpinAwards zijn voor andere interactieve media, interactieve televisie en crossmedia campagnes. De SpinAwards willen hiermee een duidelijke brug slaan naar de traditionele media en tegelijkertijd nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied stimuleren. De Stichting SpinAwards ziet dit als een logische stap in het steeds verder volwassen worden van online media binnen de marketingcommunicatie. Deze bredere aanpak zal vooral tot uiting komen in de samenstelling van de vakjury, waarin toonaangevende mensen uit reclame, televisie en technologie zullen plaatsnemen.

De categorieën voor de SpinAwards 2002 zijn:


· Beste bannercampagne

· Beste website concept

· Beste wireless concept

· Beste non-internet concept

· Beste totale online campagne (combinatie van online middelen)
· Beste cross-media campagne (traditionele en interactieve media)
· Beste online adverteerder

De Stichting SpinAwards werkt voor het organiseren van de uitreiking nauw samen met het toonaangevende e-business centrum Media Plaza in Utrecht.

Over Media Plaza
Media Plaza is de e-business marketplace van Nederland. Als onafhankelijke stichting streeft Media Plaza een versnelling van de toepassing van e-business binnen het bedrijfsleven en de overheid na. Voorlichting, seminars en congressen, interactieve maatwerkprogramma's, evenementen en workshops zijn de stimulerende instrumenten die Media Plaza hiervoor inzet. Onder het motto 'Van Denken naar Doen' legt Media Plaza de nuchtere feiten, de samenhang en de opportunities rond de praktische toepassing van ICT-technologie in bedrijfsprocessen bloot.

Evenementen in het teken van specifieke thema's omtrent ICT of e-business geven op een aanschouwelijke maar vooral leuke manier inzicht en inspiratie om zelf, zonodig met Media Plaza, aan de slag te gaan.

www.mediaplaza.nl

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de SpinAwards, www.spinawards.nl. U kunt ook contact opnemen met de voorzitter van het bestuur: Stephan Fellinger op 06-12809422 of stephan@fellinger.nl