PERSBERICHT Veghel, 24 oktober 2002

Sligro Beheer N.V. heeft besloten in verband met verdere internationalisering van haar bedrijf en van de aandelenmarkt (Euronext) haar naam te wijzigen in Sligro Food Group N.V.

De naamswijziging zal bevestigd worden op woensdag 30 oktober a.s., tijdens een speciaal daartoe belegde bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders.

Het profiel van de Sligro Food Group N.V. laat zich als volgt omschrijven.

In de Sligro Food Group N.V. zijn foodservice- en food retail-bedrijven actief, die zich direct en indirect richten op de totale Nederlandse markt van de etende en drinkende mens. Dit geschiedt volgens een multi-channelstrategie met verschillende verkoop- en distributievormen (zelfbediening en bezorging) en via verschillende distributiekanalen.


· Sligro B.V. richt zich via zelfbediening en bezorging vanuit 34 grootschalige vestigingen op horeca, grootverbruikers, bedrijfsrestauratieve afnemers en kleinschalige retailbedrijven.
· Van Hoeckel Grootverbruik B.V. bewerkt nationaal de institutionele markt via leveringen aan de zogenaamde non-profitmarkt, waaronder ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen, de seniorenzorg en het Nederlandse leger.
· Prisma Food Retail B.V. belevert een driehonderdtal zelfstandige levensmiddelendetaillisten via vijf, qua oppervlakte en marktbenadering verschillende, winkelformules (Golff, MeerMarkt, Attent, Zomermarkt/Rekra en Milo). Dit multi-format principe maakt een scherpe afstemming op lokale marktomstandigheden mogelijk.
· EM-TÉ Supermarkten B.V. exploiteert zelfstandig 11 grote supermarkten en slijterijen in midden-Brabant en streeft naar regionaal marktleiderschap.
· Sligro Fresh Partners richt zich samen met haar verspartners en deelnemingen (Smit Vis 100%, Smeding AGF 49%) vanuit 5 Regionale Vers Centra (RVC) op de meest efficiënte en voedselveilige logistieke dienstverlening van dagverse producten voor alle Sligro Food Group activiteiten.
· Rosenberg Import B.V. belevert door middel van exclusieve vertegenwoordigingen het topsegment van de zoetwarenmarkt.
Ruim 50.000 verschillende food-, semi-vers-, dagvers en aan food gerelateerde non- foodartikelen zijn veelal permanent op voorraad waardoor onze afnemers snel kunnen worden beleverd. In samenhang hiermee worden bovendien commerciële en bedrijfseconomische diensten geleverd, van complete franchise tot verzekerings- en opleidingsarrangementen.

Binnen de Sligro Food Group-bedrijven wordt intensief gestreefd naar het delen van kennis en het benutten van substantiële schaalgroottevoordelen. Gezamenlijke inkoop en het gezamenlijk gebruik van exclusieve merken, gecombineerd met een direct en gedetailleerd margemanagement leidt tot toenemende brutomarges. Vermindering van operationele kosten wordt bereikt door een permanent strakke kostenbeheersing en een gezamenlijke logistieke strategie.

Groepssynergie wordt verder bevorderd door de uitbouw van gezamenlijke IT-systemen, door gezamenlijk vastgoedbeheer en door concern management development. Medewerkers krijgen de gelegenheid hun talenten te ontplooien en zich optimaal te ontwikkelen. Innovatie, training en de ontwikkeling van persoonlijke groei zijn hierbij sleutelbegrippen.

De Sligro Food Group streeft ernaar een constant en beheerst groeiende kwaliteitsonderneming te zijn in al haar activiteiten en voor al haar stake holders.

Over het jaar 2001 is een omzet gerealiseerd van ¤ 1.171,9 miljoen met een nettowinst van ¤ 25,3 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden op fulltime basis bedroeg 2.129.

Sligro Food Group N.V.
A.J.L. Slippens
H.L. van Rozendaal
J.G.M. Geerdink
Tel. 0413-343500
Fax 0413-363010

EINDE BERICHT