Customer Self-Service van Comsys:
meer besparen, betere service en verhoogde klanttevredenheid
Soesterberg, 30 oktober 2002 -- Comsys (www.comsys.nl) heeft in samenwerking
met Tote-m business architects (www.tote-m.com) de Customer Self-Service
oplossing gerealiseerd. Deze oplossing biedt klanten die contact opnemen met
de klantenservice de gelegenheid om in eerste instantie antwoord op hun vraag
te krijgen of zelf hun probleem op te lossen via het spraakgestuurde voice
response systeem. Customer Self-Service kent uniforme klantvriendelijke
dialogen die voor zowel call center, voice response als Internet worden
gebruikt. Het is een kostenbesparende manier om in te spelen op de behoeften
van de klant.
Veel vragen en problemen van klanten kunnen beter via self-service worden
afgehandeld dan met 'live' telefoongesprekken. Customer Self-Service is een
geschikt systeem om kostbare contact center agenten te ontlasten. De dialoog
met de klant is verbonden aan een 'case-based reasoning' systeem dat voorziet
in een initiële oplossing van het probleem of antwoord op de vraag. Omdat er
dus niet onmiddellijk agenten worden ingezet, zullen de wachttijden sterk
verkorten. De taken van deze agenten zullen zich meer toespitsen op
interessanter en verantwoordelijker gesprekken en daardoor neemt de
efficiëntie van de helpdesk toe. Naast het voice response systeem kan de
self-service oplossing ook door de agenten worden gebruikt of via het
Internet worden ingezet met gebruikmaking van dezelfde kennisdatabases.
Tote-m business architects lanceerde inmiddels met veel succes het door hen
bedachte
re-engineeringsprogramma, waarbij self-service en besparingen de
sleutelwoorden zijn. De dialoog met de computer zorgt er immers voor dat de
klant eigenlijk zelf zijn probleem oplost. Comsys zorgt voor de technische
invulling op het gebied van voice response, spraaktechnologie en systeem
integratie (connectivity).
Comsys B.V., Amersfoortsestraat 124-D, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.
Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.comsys.nl.
Over Comsys:
Comsys is gespecialiseerd in het ontwikkelen, integreren en onderhouden van
geautomatiseerde systemen voor de communicatie tussen klanten en bedrijven.
De oplossingen van Comsys variëren van gespecialiseerde, veelal op
spraaktechnologie gebaseerde, telefonieoplossingen en de integratie van
multimedia contact centers tot en met producten en diensten voor (mobiele)
operators en serviceproviders. Voorbeelden hiervan zijn saldo- en
koersinformatiesystemen voor financiële instellingen, automatische bestel- en
transactiesystemen voor bedrijven en IN-, Billing- en Voice Services voor de
telecommunicatiesector.
Comsys vertaalt de doelstellingen van bedrijven op het gebied van
klantencommunicatie in branchegerichte oplossingen, zowel standaardmodules
als op maat voor de klant ontwikkeld. Voor onze klanten betekent dit onder
meer lagere kosten per klantcontact, beter inzicht in klantgedrag en een
hogere servicegraad voor hun relaties. Comsys is een internationale
organisatie met kantoren in Nederland en Groot-Brittannië en wereldwijd
gerealiseerde installaties. Toonaangevende ondernemingen als Euronext,
Fortis, ING-groep, IKEA, Otto, Wehkamp, Festo, Polkomtel, Swisscom en Orga
Kartensysteme maken gebruik van de diensten en oplossingen van Comsys.
Voor redactionele informatie:
Comsys B.V. Influx PR
Johan Pieters Jakob Brons / Frieda Zieleman
Tel. 033 - 445 22 00 Tel. 055 - 366 30 34
E-mail: johan.pieters@comsys.nl E-mail: prinflux@cs.com
Website: www.comsys.nl Website: www.influx-pr.com