Gemeente Duiven


Nieuwsberichten

10/30/2002
Wet geluidhinder
De Ploen-Zuid

Burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven maken ingevolge artikel 83 van de Wet geluidhinder, artikel 13 van Besluit grenswaarden binnen zones langs wegen en met inachtneming van artikel 3:12 van de algemene wet bestuursrecht het volgende bekend:

Door Burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven wordt verzocht om medewerking aan een bouwplan voor een 100 tal woningen (inclusief woon-werk gedeelte hoek Westsingel/Rijksweg) op nieuwbouwlocatie De Ploen Zuid te Duiven. Het meest zuidelijke deel van De Ploen betreft dat deel van het plangebied waar thans (gelegen aan de Rijksweg) een aantal vrijstaande woningen aanwezig zijn. De nieuw te bouwen woningen zullen tussen de bestaande woningen ingepast worden. Voor het overige zullen de nieuw te bouwen woningen ingepast worden op een nu onbebouwd gebied. Ten behoeve van het bouwplan zal worden getoetst aan het in voorbereiding zijnde Bestemmingsplan De Ploen-Zuid. Uit het uitgevoerde akoestische onderzoek d.d. 8 oktober 2002 blijkt dat de berekende geluidsbelasting de voorkeursgrenswaarde (50 dB(A)) overschrijdt. De maximale ontheffingswaarde van 65 dB(A), wordt niet overschreden. De geluidsbelasting is afkomstig van de Westsingel en de Rijksweg.

Bij Gedeputeerde Staten van Gelderland zal een verzoek worden ingediend om hogere grenswaarden vast te stellen dan de voorkeursgrenswaarde ten aanzien van wegverkeerslawaai. Het verzoek heeft betrekking op het bouwplan voor de bouw van de 100-tal woningen.

Inzage en zienswijzen
Het ontwerpverzoek, met bijbehorende stukken, ligt gedurende vier weken, vanaf donderdag 31 oktober 2002 tot en met woensdag 27 november 2002 voor een ieder ter inzage op het gemeentehuis op de afdeling Milieu en Bouwzaken van de sector Grondgebied, Kastanjelaan 3 te Duiven. U kunt daar terecht op werkdagen van 08.30 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 16.00 uur. Bovendien kunnen, indien u dit wenst (tel. 0316-279 332), de stukken op een maandagavond van 18.00 uur tot 20.00 uur ter inzage worden gelegd bij afdeling Burgerzaken van de sector Burger en Samenleving.
Gedurende deze termijn is een ieder bevoegd opmerkingen ten aanzien van het ontwerpverzoek schriftelijk in te dienen bij burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven (Postbus 6, 6920 AA Duiven).

Overeenkomstig het bepaalde in artikel 3:13 van de Algemene wet bestuursrecht kan worden verzocht om een openbare zitting waar mondeling opmerkingen danwel zienswijzen kenbaar kunnen worden gemaakt. Een verzoek om een openbare zitting te laten plaatsvinden moet worden gericht aan de afdeling milieu (tel. Nr. 0316 279 332). Een eventuele openbare zitting wordt gehouden op dinsdag 26 november 2002 op het gemeentehuis te Duiven, waarbij een ieder de gelegenheid wordt geboden opmerkingen te maken over het ontwerpverzoek. De aanvang van de zitting is vastgesteld op 16.00 uur.

Meer informatie
Nadere informatie omtrent het ontwerpverzoek kan worden verkregen bij mevrouw A. Aalbers van de afdeling Milieu & Bouwzaken (tel. Nr. 0316 279 332).

Klik om terug te gaan