IDC bevestigt Europees leiderschap SAS in analytische CRM
SAS heeft een marktaandeel van 26,7% dankzij een omzetgroei van 62,1% in
analytische CRM
Huizen, 30 oktober 2002 - SAS, marktleider op het gebied van business
intelligence, blijft met een marktaandeel van 26,7% de onbetwiste leider in
de Europese analytische CRM-markt. Dit blijkt uit een nieuw rapport van
onderzoeksbureau IDC. Het IDC-rapport (Worldwide Analytic Applications for
Customer Relationship Management Software: Competitive Forecast and
Analysis, 2002-2006) laat zien dat de omzet van SAS uit analytische CRM in
2001 in West-Europa met 62,1% is toegenomen vergeleken met het voorgaande
jaar. Volgens IDC heeft SAS 26,7% van de analytische CRM-markt in
West-Europa in handen. Verder blijkt uit het rapport van IDC dat SAS ook
wereldwijd een dominante speler is op de analytische CRM-markt.
Europese bedrijven gaven in 2001 30% meer uit aan analytische CRM. Bedrijven
zien steeds meer het belang in van deze software en IDC-experts verwachten
dat investeringen in analytische CRM eind 2004 bijna verdubbeld zullen zijn
ten opzichte van 2000. Analytische CRM is een instrument waarmee
ondernemingen kunnen bepalen welke klanten ze moeten benaderen, met welke
producten en via welke kanalen. Analytische CRM wordt ook ingezet om in te
schatten welke klanten mogelijk naar een concurrent zouden willen
overstappen, zodat de onderneming stappen kan ondernemen om deze klanten te
behouden.
"SAS biedt haar toonaangevende analytische CRM-technologie aan via
totaaloplossingen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van
verschillende sectoren. Hiermee voldoet SAS aan de groeiende vraag naar
oplossingen met een korte implementatietijd en een snelle ROI", aldus
Christina Steensboe, Program Manager van IDC's European Software Group. "We
zijn ervan overtuigd dat deze benadering, gecombineerd met voortdurende
investeringen in onderzoek en productontwikkeling, vooral op het gebied van
marketingautomatisering en real-time execution, zal leiden tot een verdere
omzetgroei voor SAS."
"In het licht van het huidige onzekere economische klimaat richten slimme
bedrijven zich op het vergroten van de toegevoegde waarde voor hun klanten,
teneinde omzet te realiseren en beleggers tevreden te stellen door tastbare
en duurzame groeistrategieën te ontwikkelen die zich focussen op hun meest
waardevolle asset", aldus Bob van Dulken, directeur marketing van SAS
Nederland. "Analytische CRM is de drijvende kracht achter die groei en we
zijn verheugd dat het rapport van IDC onze toonaangevende rol op dit gebied
zo duidelijk onderstreept."
Het IDC-rapport laat ook sterke groei zien voor SAS in alle andere segmenten
van analytische software. De omzet van SAS uit financial & business
performance management (BPM), analytische CRM en analytische software voor
productie -en operationele omgevingen nam in 2001 toe met 35,7% vergeleken
met vorig jaar.
* Zie het IDC-rapport, getiteld Worldwide Analytic Applications for Customer
Relationship Management Software: Competitive Forecast and Analysis,
2002-2006: A Look at the Top Vendors.
Over SAS
SAS is wereldwijd de grootste, niet-beursgenoteerde softwareleverancier en
marktleider in strategisch beslissingsondersteunende software: Business
Intelligence. Door deze software weten beslissers wat er binnen het bedrijf
gebeurt, beschikken zij snel over betrouwbare en actuele informatie en
kunnen daardoor gefundeerde beslissingen nemen. Relaties binnen een
organisatie en met klanten en toeleveranciers worden versterkt. SAS is
opgericht in 1976 en is sinds 1986 actief in Nederland. Wereldwijd gebruiken
meer dan 38.000 bedrijven, overheidsorganisaties en universiteiten de
software van SAS. 98% van de Fortune100 bedrijven en 90% van de Fortune 500
bedrijven zijn klant van SAS. Bezoek voor meer informatie: www.sas.com/nl .
Contactgegevens (