---
Persbericht: Eén aanspreekpunt horeca, 30 oktober 2002
Plannen voor één aanspreekpunt voor horecaondernemers in Emmen
De gemeente Emmen wil één loket voor horecaondernemers. Doel is om nog beter in te spelen op de wensen van de ondernemers. Het blijkt namelijk dat de horecaondernemer in de praktijk wel te maken kan krijgen met een tiental gemeentelijke vergunningen plus een aantal diensten van de Kamer van Koophandel, de belastingdienst en het UWV/GAK. Eén aanspreekpunt voor de horeca zorgt ervoor dat de samenwerking tussen de verschillende diensten en de bijbehorende administratie soepeler en efficienter verloopt.
De plannen voor het horecaloket worden in samenwerking met de gemeente
Emmen, het Bedrijvenloket Drenthe en de horecaondernemers verder
uitgewerkt. In het voorstel wordt aan het al bestaande Bedrijvenloket
Drenthe een vijftal taken opgedragen. Daarbij gaat het om; het geven
van informatie en voorlichting, het verzorgen van de intake, het
uitvoeren van accountmanagement en het signaleren van ontwikkelingen.
Dit betekent een aanvulling op de huidige activiteiten van dit
bedrijvenloket dat ook specifiek gaat optreden als aanspreekpunt voor
horecaondernemers.
Kansrijke sector
De plannen voor het realiseren van het horecaloket sluiten nauw aan
bij het grotestedenbeleid van de gemeente. Hierbinnen is de horeca
aangewezen als kansrijke sector. De horeca is bovendien van groot
belang voor de toeristisch-recreatieve sector en kan forse
werkgelegenheid opleveren.
---
---
Alle rechten voorbehouden. Aan de op deze pagina's gepresenteerde
informatie kunnen geen rechten worden ontleend
(c) 2002 Gemeente Emmen