Gemeente Emmen


---

Persbericht: Eén aanspreekpunt horeca, 30 oktober 2002

Plannen voor één aanspreekpunt voor horecaondernemers in Emmen

De gemeente Emmen wil één loket voor horecaondernemers. Doel is om nog beter in te spelen op de wensen van de ondernemers. Het blijkt namelijk dat de horecaondernemer in de praktijk wel te maken kan krijgen met een tiental gemeentelijke vergunningen plus een aantal diensten van de Kamer van Koophandel, de belastingdienst en het UWV/GAK. Eén aanspreekpunt voor de horeca zorgt ervoor dat de samenwerking tussen de verschillende diensten en de bijbehorende administratie soepeler en efficienter verloopt.

De plannen voor het horecaloket worden in samenwerking met de gemeente Emmen, het Bedrijvenloket Drenthe en de horecaondernemers verder uitgewerkt. In het voorstel wordt aan het al bestaande Bedrijvenloket Drenthe een vijftal taken opgedragen. Daarbij gaat het om; het geven van informatie en voorlichting, het verzorgen van de intake, het uitvoeren van accountmanagement en het signaleren van ontwikkelingen. Dit betekent een aanvulling op de huidige activiteiten van dit bedrijvenloket dat ook specifiek gaat optreden als aanspreekpunt voor horecaondernemers.

Kansrijke sector
De plannen voor het realiseren van het horecaloket sluiten nauw aan bij het grotestedenbeleid van de gemeente. Hierbinnen is de horeca aangewezen als kansrijke sector. De horeca is bovendien van groot belang voor de toeristisch-recreatieve sector en kan forse werkgelegenheid opleveren.


---


---

Alle rechten voorbehouden. Aan de op deze pagina's gepresenteerde informatie kunnen geen rechten worden ontleend
(c) 2002 Gemeente Emmen