Persberichten - 30/10/2002

Think-Media Concepts n.v. legt de boeken neer

Think-Media Concepts n.v. legt de boeken neer St.Stevens-Woluwe, 29 oktober 2002 Think-Media Concepts n.v., actief op het gebied van gedrukte en 2D-communicatie, heeft vandaag het faillissement aangevraagd. Het betreft een 100 % participatie van Think-Media n.v. Na de faling van Djungo Productions nv in april j.l., bedrijf waarmee Think-Media Concepts operationeel nauw samenwerkte, diende de activiteit quasi van nul weer te worden opgebouwd. Er werd een strategie uitgestippeld die, mits een volgehouden financiële ondersteuning vanwege Think-Media, pas op langere termijn betekenisvolle omzet vooropstelde. In de schoot van de Raad van Bestuur van de moedermaatschappij is kort geleden gebleken dat zij de continuïteit van Think-Media Concepts niet langer wenste te ondersteunen. Dit voornamelijk omwille van het feit dat de gebeurtenissen van de afgelopen maanden Think-Media er toe dwingen enkel nog bepaalde participaties te blijven ondersteunen, waartoe Think-Media Concepts niet langer behoorde. Think-Media Concepts n.v. stelde 7 mensen te werk waarvoor geen opvang binnen Think-Media is voorzien. Think-Media dient verliezen ten bedrage van 499.016 EUR ten laste van het resultaat te nemen als gevolg van het afschrijven van de boekwaarde van de participatie (61.973 EUR) en van de R/C-verhouding (437.043 EUR). Think-Media is een mediagroep die genoteerd is op Euronext Brussels. Think-Media participeert in Business Panel N.V., een buitenreclamebedrijf alsook in Streep N.V., dat reclameconcepten voor het openbaar vervoer commercialiseert, in de commerciële radio 4FM Groep N.V., en in De Vrije Pers n.v., uitgever van P-Magazine en Ché.

Bron: Think-Media
Provider: Euronext Brussels