Persberichten - 30/10/2002
Think-Media Concepts n.v. legt de boeken neer
Think-Media Concepts n.v. legt de boeken neer St.Stevens-Woluwe, 29
oktober 2002 Think-Media Concepts n.v., actief op het gebied van
gedrukte en 2D-communicatie, heeft vandaag het faillissement
aangevraagd. Het betreft een 100 % participatie van Think-Media n.v.
Na de faling van Djungo Productions nv in april j.l., bedrijf waarmee
Think-Media Concepts operationeel nauw samenwerkte, diende de
activiteit quasi van nul weer te worden opgebouwd. Er werd een
strategie uitgestippeld die, mits een volgehouden financiële
ondersteuning vanwege Think-Media, pas op langere termijn
betekenisvolle omzet vooropstelde. In de schoot van de Raad van
Bestuur van de moedermaatschappij is kort geleden gebleken dat zij de
continuïteit van Think-Media Concepts niet langer wenste te
ondersteunen. Dit voornamelijk omwille van het feit dat de
gebeurtenissen van de afgelopen maanden Think-Media er toe dwingen
enkel nog bepaalde participaties te blijven ondersteunen, waartoe
Think-Media Concepts niet langer behoorde. Think-Media Concepts n.v.
stelde 7 mensen te werk waarvoor geen opvang binnen Think-Media is
voorzien. Think-Media dient verliezen ten bedrage van 499.016 EUR ten
laste van het resultaat te nemen als gevolg van het afschrijven van de
boekwaarde van de participatie (61.973 EUR) en van de R/C-verhouding
(437.043 EUR). Think-Media is een mediagroep die genoteerd is op
Euronext Brussels. Think-Media participeert in Business Panel N.V.,
een buitenreclamebedrijf alsook in Streep N.V., dat reclameconcepten
voor het openbaar vervoer commercialiseert, in de commerciële radio
4FM Groep N.V., en in De Vrije Pers n.v., uitgever van P-Magazine en
Ché.
Bron: Think-Media
Provider: Euronext Brussels