HUMAN INFERENCE

Human Inference en N200 bekrachtigen partnership

Naam- en adresregistratie bij beurzen verbeterd

Arnhem, 31 oktober 2002. Met een ferme handtekening is op 30 oktober 2002 het partnership tussen Human Inference en N200 bekrachtigd. En daarmee voert N200 het HIquality-keurmerk, hetgeen inhoudt dat N200 de Human Inference-producten onder die vlag aan haar klanten aanbiedt.

N200 levert software en diensten om de grote aantallen bezoekers van vakbeurzen te registreren, zowel on-line als on-site. De zodoende verkregen gegevens van bezoekers worden door beursorganisatoren gebruikt voor management-, marketing-, en verkoopdoeleinden. Daarnaast kunnen organisatoren en exposanten tijdens een evenement de registratie-informatie on-line analyseren. Na een evenement kunnen rapportages worden gecreëerd om het succes te meten.

Volgens Roel Bolt, partner manager bij Human Inference, krijgen beursorganisaties meer oog voor de waarde van geregistreerde bezoekersbestanden. 'Je ziet steeds vaker dat deze bestanden de basis vormen voor interne en externe marketingdoeleinden. Denk aan promotie van een volgende beurs, analyse van bezoekersinteresse, of de verkoop van data aan derden. Hiermee stijgt natuurlijk het belang van de inhoudelijke kwaliteit van deze relatiegegevens. Standhouders hebben namelijk zeer goede NAW-gegevens nodig voor het opvolgingstraject, en dezelfde goede NAW-gegevens zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van zuivere analyses en dwarsdoorsneden. En op het gebied van relationship data quality heeft Human Inference de nodige sporen verdiend.'

Bart van Bijnen, managing director N200 Benelux, vult aan: 'De integratie van Human Inference-software in het N200-systeem levert de volgende voordelen op: veel hogere kwaliteit van de NAW-gegevens, sterk verbeterde wijze van cross matchen van bezoekers van verschillende beurzen of evenementen, en veel effectievere datamining. Het unieke van het N200-systeem is dat alle gegevens op één centrale database worden verwerkt en opgeslagen. Zodoende heeft de beursorganisator niet alleen inzicht in het 'eigen' evenement maar kan hij tevens dwarsdoorsneden of analyses over verschillende beurzen heen maken.'

Dat het N200-systeem toegevoegde waarde aan klanten biedt, bewijst het aantal toonaangevende beursorganisaties die ervan gebruik maken, zoals Amsterdam RAI, Messe Munchen, en International Broadcasting Convention.