8 november 2002
nl.tree
Grootste bottleneck bereiken gewenste niveau ICT toepassingen op
school
De laatste periode hebben er veel verschuivingen plaatsgevonden in de
politieke samenstelling van de tweede kamer en de regering.
Tegelijkertijd is er een eind gekomen aan de economische voorspoed van
de afgelopen jaren.
De kwaliteit van het onderwijs is een issue dat breed in de publieke
belangstelling staat.
De politiek en de bij Kennisnet betrokken partijen buigen zich
momenteel over de toekomst van Kennisnet.
In september 2002 heeft NIPO Interactive daarom in opdracht van
nl.tree te Den Haag de situatie op PO en VO scholen school in kaart
gebracht.
Het onderwerp is eventuele belemmeringen in het optimaal benutten van
de ICT mogelijkheden voor onderwijstoepassingen binnen de school \
instelling aan het licht te brengen.
Daarbij zijn de volgende drie kernzaken in kaart gebracht:
* In hoeverre ondervindt men belemmeringen
* Welke factor belemmert de scholen nu het meest
* Welke factor gaat het succes van ICT mogelijkheden voor
onderwijstoepassingen voor de komende jaren het meest bepalen
Daarbij is nadrukkelijk gefocussed op de belangrijkste belemmeringen
op een hoog abstractieniveau.
Tijd & geld voor beheer schoolnetwerk bleek daarbij de grootste
bottleneck.
Het rapport is openbaar. Via deze site kunt u het rapport in
PDF-formaat downloaden:
* Het rapport in PDF-formaat downloaden.
nltree rapport (74 KB)
Bij publicatie of verspreiding gelieve de bron: GGKvo/ NIPO
Interactive, te vermelden. Voor eventuele vragen kunt u contact
opnemen met Coen Janssen (tel: 020-5225 788) van NIPO Interactive.
Wilt u op de hoogte blijven van andere gratis internetpublicaties in de toekomst, dan kunt u zich abonneren op onze attenderingsservice.
Surf voor meer informatie over internetgerelateerd onderzoek naar NIPO
Interactive.