NIPO

8 november 2002

nl.tree

Grootste bottleneck bereiken gewenste niveau ICT toepassingen op school

De laatste periode hebben er veel verschuivingen plaatsgevonden in de politieke samenstelling van de tweede kamer en de regering. Tegelijkertijd is er een eind gekomen aan de economische voorspoed van de afgelopen jaren.
De kwaliteit van het onderwijs is een issue dat breed in de publieke belangstelling staat.
De politiek en de bij Kennisnet betrokken partijen buigen zich momenteel over de toekomst van Kennisnet.

In september 2002 heeft NIPO Interactive daarom in opdracht van nl.tree te Den Haag de situatie op PO en VO scholen school in kaart gebracht.

Het onderwerp is eventuele belemmeringen in het optimaal benutten van de ICT mogelijkheden voor onderwijstoepassingen binnen de school \ instelling aan het licht te brengen.
Daarbij zijn de volgende drie kernzaken in kaart gebracht:
* In hoeverre ondervindt men belemmeringen
* Welke factor belemmert de scholen nu het meest
* Welke factor gaat het succes van ICT mogelijkheden voor onderwijstoepassingen voor de komende jaren het meest bepalen

Daarbij is nadrukkelijk gefocussed op de belangrijkste belemmeringen op een hoog abstractieniveau.

Tijd & geld voor beheer schoolnetwerk bleek daarbij de grootste bottleneck.

Het rapport is openbaar. Via deze site kunt u het rapport in PDF-formaat downloaden:

* Het rapport in PDF-formaat downloaden.

nltree rapport (74 KB)

Bij publicatie of verspreiding gelieve de bron: GGKvo/ NIPO Interactive, te vermelden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Coen Janssen (tel: 020-5225 788) van NIPO Interactive.

Wilt u op de hoogte blijven van andere gratis internetpublicaties in de toekomst, dan kunt u zich abonneren op onze attenderingsservice.

Surf voor meer informatie over internetgerelateerd onderzoek naar NIPO Interactive.